Skip to content

Designeri si branduri romanesti de moda care au atins succesul international si care pun Romania pe harta modei.

In ultimii trei ani s-a vorbit tot mai des despre cum sprijinim afacerile locale si am promovat mai ales micii antreprenori, dar a venit timpul sa acordam credit si atentie si brandurilor de moda care au devenit celebre si care reprezinta Romania pe covorul rosu la premiile Oscar sau BAFTA.

Iata cele mai importante branduri si cei mai cunoscuti designeri romani care au atins succesul international. Daca in aceste zile vreti sa faceti o investitie vestimentara, luati in calcul sa cumparati si de la aceste branduri; multe au preturi preferentiale in aceasta perioada.

Andreea Badala (Murmur) este printre primii designeri romani care au influentat tendintele globale. 

Inainte de a lansa brandul Murmur, Andreea Badala a studiat Design Vestimentar la Universitate de Arte din Bucuresti si London College of Fashion printr-un curs despre constructia hainelor. Stagiile de practica le-a inceput la Richard Nicoll, Tata-Naka si Emilio de la Morena si au continuat la Alexander McQueen unde a lucrat timp de cinci luni, in vremea cand Lee McQueen coordona colectiile.

Murmur a aparut in 2011 si a fost bine primit de presa si publicul cunoscator insa succesul brandului pe piata locala a venit numai dupa recunoasterea internationala. 

In primii doi ani, pe langa design si productia hainelor, Andreea Badala a invatat sa se promoveze, sa preia comenzile si sa le livreze, sa creeze legaturi cu agentii de vanzari si sa se inscrie la marile targuri internationale de moda de unde a primit reactii pozitive si a inceput sa construiasca succesul Murmur. Munca depusa a inlocuit o intreaga echipa si un sistem de functionare al afacerii pana la punctul in care si-a permis sa angajeze oameni pentru fiecare functie.

Din 2013, piesele Murmur, atat din colectia atemporala cat si din colectiile sezoniere, pot fi cumparate din magazinele din Japonia, SUA, China, Singapore, Olanda, Rusia, Germania. Extinderea in teritoriile asiatice si americane va continua in urmatorii ani. Peste jumatate din incasarile brandului sunt din comertul extern.

Semnatura Murmur este usor de recunoscut prin elementele de lenjerie realizate in constructii geometrice si transpuse in piese purtabile de zi sau de seara. Andreea este inspirata de stilul anilor ’40-’50 pe care il aduce in prezent prin influentele arhitecturale invatate in atelierele din Londra.

Printre momentele memorabile in care marile vedete de la Hollywood au ales sa poarte Murmur se numara Madonna pe scena premiilor Grammy si in turneul Rebel Heart, Beyonce in videoclipul „Pretty Hurts”, Kristen Stewart la Festivalul de la Cannes si Lady Gaga in sedinta foto de promovare pentru colectia de machiaj.

Aici veti descoperi noua colectie Murmur iar in galeria foto din stanga gasiti fotografii cu vedetele care au purtat piesele gandite in atelierul de pe strada Icoanei din Bucuresti.

Maria Lucia Hohan este designerul roman care „a imbracat” cele mai multe vedete de la Hollywood.

Maria a absolvit Facultatea de Design Textil de la Institutul Superior de Arte Aplicate din Paris. A aplicat la sute de ateliere pentru a-si completa stagiul de pregatire si a primit un raspuns pozitiv din Milano de la brandul Krizia. 

Ulterior, a revenit in Romania unde si-a deschis un atelier dedicat rochiilor pentru nunti si ocazii speciale. A inceput sa creeze modele de rochii sculpturale, inspirate de siluetele purtate in Egiptul Antic, genul de rochii care nu se gaseau pe piata la vremea respectiva, modele feminine cu siluete relaxate din materiale vaporoase, fluide si culori pastelate.

In 2003, cand avea 23 de ani, Maria Lucia Hohan si-a inceput afacerea in subsolul casei parintilor cu doua masini de cusut second-hand si un angajat. S-a lansat intr-un moment in care publicul si revistele din Romania au inceput sa consume design romanesc. 

Creatiile Mariei au captat atentia publicatiilor de moda si a vedetelor locale care au inceput sa ii poarte tinutele pe covorul rosu. 

A ignorat sistemul traditional al designerilor care investesc bani in prezentari de moda extravagante si s-a concentrat pe prezenta puternica pe internet si vanzarea rochiilor pe site-ul MLH. A participat la numeroase la targuri internationale pentru cumparatori profesionisti unde a inteles care sunt pasii care ar putea sa ii aduca succes la Hollywood. Si-a angajat o echipa de comunicare care lucreaza prin showroom-urile de prezentare unde stilistii de top din Los Angeles merg sa caute rochii pentru cele mai cunoscute actrite si vedete din lume. Prima actrita de la Hollywood care a purtat o rochie MLH a fost Jennifer Hudson, la petrecerea de aniversare a presedintelui Barack Obama.

Intre timp, Maria Lucia Hohan a devenit cel mai cunoscut designer roman la Hollywood, hainele create in Romania fiind purtate de Nicole Kidman, Catherine Zeta-Jones, Beyonce, Rihanna, Jennifer Lopez, Dita von Teese sau Maria Sharapova.

Casa de moda a Mariei include 3 showroom-uri in Paris, Los Angeles si Bucuresti iar rochiile ei pot fi cumparate in peste 150 de magazine din 25 de tari din intreaga lume. 

Noua colectie MLH pentru vara o gasiti pe site-ul oficial.

Musette a pornit ca o afacere de familie care s-a extins cu magazine in New York, Luxemburg, Budapesta si Paris.

In anii ’90, la varsta de 19 ani, Cristina Batlan si sotul ei Roberto au renuntat la facultate si au pornit o afacere de import de tesaturi cu un magazin pe Calea Victoriei. S-au extins in marochinarie si au gasit o provocare aparent imposibila pentru Romania: sa produca genti si pantofi de lux, de o calitate asemanatoare a renumitelor fabrici din Italia care au sute de ani de traditie in spate.

Dupa multe incercari si sute de perechi de pantofi nereusite, au inteles ca partea cea mai complexa este sa gasesti si sa pregatesti mestesugarii potriviti. Piata de lux era inexistenta in Romania anilor ’90 iar piata internationala avea standardele ridicate.

In 1995 au cumparat prima fabrica in care au produs genti iar la inceputul anilor 2000 aveau magazine in cele mai mari mall-uri din Bucuresti.

Cristina a lucrat cu numerosi designeri de-a lungul timpului si a inteles ca trebuie sa fie implicata inclusiv in designul colectiilor Musette daca vrea sa obtina produse avantgardiste care sa poata fi vandute langa cele mai mari branduri din lume in Manhattan.

In 2010, New York Times anunta deschiderea primului magazin Musette in cartierul Soho din New York, in sistem de franciza, devenind afacerea a doua surori romance.

Musette are 3 fabrici, zeci de magazine in Romania, 600 de angajati si o cifra de afaceri de peste 15 milioane de euro. Intre timp, s-a extins in SUA, Ungaria, Austria, Franta, Luxemburg si in Israel si Bulgaria unde are magazine proprii. 

Viitorul Musette urmeaza tendintele internationale legate de responsabilitate sociala. Cristina Batlan, la randul ei vegana, spera sa foloseasca materiale care imita pielea naturala, protejand animalele. In prezent, Musette nu foloseste pielea animalelor aflate in pericol, vanate sau crescute special pentru marochinarie.

Noua colectie Musette este disponibila pe site-ul Musette.ro.

Andreea Constantin a creat brandul Rhea Costa in 2009, dupa cativa ani de experienta in lumea modei ca model si ca stilist al revistelor Viva si Glamour. 

Cand a inceput, nu avea experienta sau studii in designul vestimentar iar primele rochii au fost create instinctual. Prima aparitie a fost o rochie gri pe care Malvina Cervenschi, muza brandului, a purtat-o pe covorul rosu la un eveniment monden. Ulterior, Andreea a inceput sa studieze singura croitoria si sa isi defineasca un stil aparte prin tehnica drapajului si siluetele grecesti inspirate din rochiile purtate de starurile cinematografice ale anilor ’20.

Succesul brandului Rhea Costa a venit din aceeasi piata pe care a cucerit-o si Maria Lucia Hohan: rochii de nunti si de ocazii speciale. Andreea a construit afacerea avand in minte clientela dorita si faptul ca fiecarei femei ii place sa i se spuna ca este frumoasa, ca tinuta ei este apreciata si ca ii pune in evidenta trasaturile naturale. 

De la o camera din apartamentul in care locuia pe care o folosea ca atelier si showroom de proba pentru cliente, brandul Rhea Costa s-a extins intr-o casa primitoare din cartierul Armenesc din Bucuresti unde clientele pot proba rochiile si primesc consultanta specializata. Atelierul a fost mutat in fosta fabrica Electromagnetica unde peste 50 de angajati lucreaza manual fiecare rochie, tehnica folosita fiind cea a faimosilor couturieri francezi. Pentru oricare dintre rochiile brodate cu dantela, o echipa de 7 oameni lucreaza in jur de 24 de ore. 

Prezenta brandului la targurile internationale si agentii de vanzari si de comunicare din intreaga lumea au ajutat-o pe Andreea sa transforme Rhea Costa intr-o afacere prezenta in Europa, SUA, Orientul Mijlociu, Asia si Rusia. 

Mary J Blige, Kate Beckinsale, Carrie Underwood, Demi Lovato, Catherina Zeta Jones, Ciara, Kelly Rowland, Britney Spears si Giuliana Rancic (la Gala MET din 2014) sunt printre vedetele care au purtat creatiile Rhea Costa pe covorul rosu.

Desi lanseaza colectii sezoniere care integreaza anumite culori sau siluete din tendinte, cele mai bine vandute creatii Rhea Costa sunt modelele atemporale, cu un aer diafan si nostalgic care reamintesc de tinutele purtate de Jean Harlow sau Claudette Colbert in epoca de aur a Hollywood-ului. 

Pe site-ul oficial veti gasi noile colectii Rhea Costa.

Irina Schrotter este designerul roman care ofera cele mai multe locuri de munca in fabrici, magazine si in reteaua de distributie.

Experienta Irinei Schrotter in designul vestimentar si productia de haine a inceput in Iasi inainte de 1989.

Desi a absolvit Medicina cu media 9,70 si a activat pentru un an ca medic stagiar la Spitalul de Urgente din Iasi, Irina a preluat pasiunea mamei pentru croitorie si a inceput sa lucreze colectii pentru fabricile din zona Moldovei. 

A avut prima prezentare de moda in Iasi in 1991, in Bucuresti in 1995 iar in 2003 a devenit primul designer roman acceptat cu o colectie la Salonul Pret-a-Porter din Paris.

Linia de haine feminine dar practice a fost constant bine primita de presa internationala si de cumparatorii din intreaga lume. Brandul are aproape 1.000 de colaboratori, este vandut in 17 tari de pe 4 continente iar din 2001 isi lanseaza noile colectii la Berlin Fashion Week sau Vienna Fashion Week.

Pe langa succesul international si un sistem de creatie, productie si distributie care functioneaza cu brio, Schrotter a sustinut si incurajat constant industria modei locala. 

A creat prima Saptamana a Modei autohtona, a adus nume mari din designul si presa internationala la Iasi si a infiintat o asociatie care sustine si promoveaza industria textila romaneasca prin targuri, expozitii si spectacole. 

Irina Schrotter a fost printre primele case de moda din Romania care a angajat directori creativi romani mentionati in paginile Vogue, colaboreaza constant cu designerii absolventi ai Universitatii de Arte si Design de la Cluj: Lucian Broscatean, Diana Flore, in trecut si Raul Lazar, in prezent.

Insigna de onoare a brandului vine din partea Casei Regale care a numit-o Furnizor Oficial al Majestatii Sale, Margareta, Custodele Coroanei Romane. 

Pe site-ul oficial lansat anul trecut veti gasi colectiile Irina Schrotter iar in stanga gasiti o galerie foto cu tinutele purtate de Majestatea Sa de-a lungul timpului.

I.D. Sarrieri – Situat in topul marcilor de lux, brandul se poate lauda cu unele dintre cele mai pretentioase materiale si modele de lenjerie intima.

Creat in 1992 de Iulia Dobrin, I.D. Sarrieri este cunoscut pentru feminitatea si eleganta designului tuturor pieselor de lenjerie intima, iar starurile de la Hollywood, precum Nicole Kidman si Katie Holmes, apreciaza piesele semnate de celebra marca romaneasca, printre care corsetele rafinate, sutienele si body-urile din dantela cu finisaje impecabile. 

Brandul de lenjerie intima de succes, sofisticat si inspirat din modelele vintage foloseste in crearea pieselor sale dantela legendara Chantilly, una dintre cele mai dificil de prelucrat tesaturi din lume, produsa de peste 100 de ani in Franta. 

I.D. Sarrieri a lansat mai multe colectii cu elemente Swarovski cristalizate, ajungand astfel sa fie unul dintre brandurile cautate la scara internationala.

Pe site-ul sarrieri.com, se pot consulta toate categoriile de lenjerie intima, incepand cu piese esentiale si pana la articole destinate mireselor, cele mai noi colectii lansate si chiar perioade de reduceri semnificative.

Fondat in 1993 in Cluj-Napoca, Jolidon este un brand international de lenjerie si costume de baie, care combina calitatea tehnologica a produselor cu creativitatea designului, inspirandu-se din ultimele tendinte globale.

Jolidon a participat la numeroase targuri si saloane internationale din industria textila si s-a remarcat de-a lungul timpului prin materialele utilizate de o calitate superioara, fiind unul dintre cei mai indragiti si accesibili producatori de lenjerie intima de pe piata din Romania. Colectiile de lenjerie si costume de baie Prelude, Argos, Lilly si cea pret-a-porter – Falla Collection sunt create si fabricate in propria fabrica, cu o foarte mare atentie la detalii.

Produsele Jolidon pot fi achizitionate online, pe site-ul companiei, care este structurat astfel incat clientii sa fie mereu la curent cu cele mai noi colectii, dar si cu reducerile de sezon. Pe langa lenjeria intima, costumele de baie, pijamalele si multe accesorii destinate femeilor, Jolidon este cunoscut si pentru colectiile barbatesti.

Citește în continuare