Skip to content

Educatie civica prin papusi; Barbie lanseaza papusile candidata, managerul de campanie, responsabila cu strangerea de fonduri si alegatoarea

.

Noul set Barbie contine patru papusi cu roluri diferite in cadrul campaniei electorale si au drept scop sa prezinte fetelor pozitiile de conducere publica. Setul contine o echipa politica completa pentru o campaniei electorala: candidata, managerul de campanie, responsabila cu strangerea de fonduri si votanta.

Intr-un comunicat de presa, Lisa McKnight, directorul global al Barbie&Dolls la Mattel, a declarat ca incepand din 1959, Barbie a sustinut fetele si le-a incurajat sa fie lideri, in sala de clasa, in comunitate sau chiar presedintele tarii.

McKnight a adaugat ca mai putin de o treime dintre liderii alesi din SUA sunt femei, si ca femeile de culoare sunt si mai putin reprezentate in aceste pozitii, astfel, au conceput aceasta colectie cu papusi diferite pentru a arata tuturor fetelor ca isi pot face auzita vocea.

Noua colectie marcheaza a saptea oara cand Barbie creeaza papusi cu functii politice. Brandul Barbie a realizat pentru prima data in 1992 o papusa pentru cursa prezidentiala.

Noul set de papusi evidentiaza si diferite etnii, inclusiv o candidata de culoare. Setul costa 39,99 USD si a fost pus in vanzare incepand cu 28 iulie.

Pentru a incuraja fetele sa devina un lider, exista resurse suplimentare educationale, disponibile online pe site-ul Barbie, cum ar fi buletinele de vot si alte tiparituri cu activitati, inclusiv sugestii printate pentru a indemna fetele sa-si scrie propriile discursuri de campanie.

Anul trecut, Barbie – cea mai celebra papusa din lume a implinit 60 de ani de cand a fost lansata.

Prima papusa a fost prezentata de catre compania Mattel, la targul de jucarii Toy Fair din New York pe 9 martie 1959. Era imbracata intr-un costum de baie cu dungi, parul negru legat la spate intr-o coada si avea pielea alba. Papusa a produs valva in toata lumea, iar in acel an au fost vandute peste 350.000 de bucati.

La Muzeul Jucariilor din Colmar, Franta, poate fi vazuta unul dintre primele zece exemplare originale ale papusii ramase la nivel mondial.

Ideea crearii acestei papusi a fost a lui Ruth Handler, sotia co-fondatorului companiei de jucarii Mattel, care a avut-o ca sursa de inspiratie pe Barbara, fiica sa, in timp ce se juca cu papusi realizate din hartie. Prin intermediul papusii, Ruth considera ca fiecare fata poate fi tot ceea ce vrea sa fie. Astfel ca Barbie are peste 200 de meserii si tot atatea garderobe, de la femeia casnica la cea de medic sau astronaut.

Cel mai vandut model Barbie din lume a fost fabricat in anul 1992, se numea Totally Hair Barbie, si era o papusa cu parul blond, foarte lung. 

Faimoasa jucarie a fost creata dupa papusa nemteasca Bild Lilli, iar de-a lungul timpului, mulandu-se dupa preferintele fetitelor care isi doreau papusi cu parul deschis, casa de jucarii Mattel a trecut de la culoarea neagra a parului la blond.

Pentru a crea papusi unice, brandul a colaborat cu designeri de top, de la Oscar de la Renta la Karl Lagerfeld, Christian Dior si Diane von Furstenberg, Matty Bovan, Louboutin sau Monique Lhuillier, peste 70 de branduri internationale pentru care Barbie a fost si este o muza.

In 2016, Muzeul de Arta Decorativa din Paris a organizat o expozitie Barbie, care a prezentat 700 de papusi pe doua etaje, precum si lucrari ale unor artisti contemporani si documente (ziare, fotografii, schite si videoclipuri) despre celebra papusa.

Prima papusa Barbie afro-americana a fost introdusa in colectie in 1967 si se numea Francie.

In ultimii ani, compania Mattel a vandut o gama extinsa de papusi cu tinta speciala catre colectionari, incluzand versiunile de portelan, reproduceri vintage si reproduceri Barbie ale personajelor din filme si seriale cum ar fi „The Munsters” si „Star Trek”.

Citește în continuare