Skip to content

Interviu Ben Chaplin, detectiv Frank Mundi, THE NEVERS (HBO) “Am trecut de prea mult timp de 40 de ani pentru jobul asta. Am avut parte de ceva antrenamente, dar clar au existat zile in care a fost dificil – mi-am fracturat si o coasta.”

De cateva zile, HBO are un nou serial THE NEVERS, o poveste fantasy din Londra victoriana a anului 1896 cand apare un eveniment supranatural care confera anumitor persoane, majoritatea femei, abilitati supranaturale, unele fermecatoare, altele tulburatoare. Indiferent de specificul acestor puteri, toti cei care le detin sunt in mare pericol. Misiunea de a proteja si adaposti toti acesti oameni speciali cade in sarcina unei vaduve luptatoare Amalia True (Laura Donnelly) si a genialei tinere inventatoare Penance Adair (Ann Skelly).

Serialul e un frumos pretext pentru a aduce in fata publicului, intr-un alt context, ideea ca ceea ce numim “dizabilitati” sunt de fapt unicitati ale persoanelor si punctele lor forte in evolutie.

Unul dintre rolurile cheie este interpretat de Ben Chaplin – detectivul Frank Mundi, prins intre datoriile slujbei si valorile sale morale.

Pe Ben Chaplin l-ati mai putut vedea intr-o versiune americana a povestii lui Cyrano de Bergerac, “The Truth about Cats & Dog” avand-o partenera pe Uma Thurman, in “Thin Red Line”, filmul multi premiat al lui Terrence Malick,  “The Dig”, filmul pentru care Carey Mulligan este nominalizata in acest an la Oscar.

Prin amabilitatea HBO Romania, va oferim un interviu cu Ben Chaplin in care povesteste despre experienta sa la acest nou serial care are potentialul de a fi o serie cu foarte multe sezoane: are o poveste care e pe mai multe straturi, vorbeste despre oamenii care sunt diferiti de majoritate, are femei in prim plan drept luptatoare pentru drepturile si siguranta celor neacceptati de societate.

Fa-ne cunostinta cu personajul tau din The Nevers.

Mundi – eu pronunt Mundee pentru ca asa credeam ca trebuie sa fie, asa suna in dialectul cockney si nimeni nu m-a oprit din a-l pronunta asa – deci il joc pe detectivul Frank Mundi. Cred ca a inceput ca politist si apoi a urcat in ierarhie. Este inteligent, un cockney si provenind din clasa muncitoare. La vremea respectiva, meseria de politist era una care-ti permitea sa avansezi si el a ajuns detectiv la inceputul serialului. Ma gândesc la el ca la un politist bun/ politist rau, in combinatie. Ii place sa foloseasca artele intunecate pentru a obtine informatii si pentru a se impune in comunitatea locala, dar in inima lui cred ca e o persoana decenta… cu un secret intunecat. Atunci când il cunoastem, este logodit cu Mary [Eleanor Tomlinson] si ea incearca sa devina actrita si cântareata. Erau logoditi, dar relatia nu a rezistat si nu au ajuns sa se casatoreasca, asa ca atunci când il vedem din nou se afla intr-o stare intunecata si in conflict cu sine. In acelasi timp, aceste evenimente ciudate se petrec in Londra si in toata tara, legate de femei cu superputeri.

Atunci când ai primit prima oara scenariul, probabil ti-ai dorit sa afli incotro merge povestea. Ti-a fost explicat acest lucru?

Da si nu. Povestea era work-in-progress. Aveau un rezumat si o harta, la care nu aveam acces! Banuiesc ca tonul povestii este ceva la care lucrezi constant si ceva ce cauti ca actor. E ceva ce dezvolti in timp ce faci. Si apoi facând gresit. Si apoi il descoperi. Dupa ce am vazut câteva episoade, intr-un mod ciudat, ajungi sa intelegi mai bine ca actor decât atunci când incepusei. Dar explorezi tonul cu vârful degetului in timp ce joci. In zilele noastre se intâmpla des ca povestea sa fie mentinuta secreta si e asa de usor sa existe leak-uri, informatii scapate in presa, incât ca actor poti sa stii mult mai putin din poveste si din scenarii decât ai fi stiut in trecut chiar inainte sa semnezi contractul. Deci de fapt te apropii de angajamentul fata de ceva fara sa ai prea multe informatii. E un salt in gol, cu incredere in creator si in HBO. Atunci când Nina Gold [directorul de casting] asambla distributia, imi aduc aminte ca am avut conversatii lungi cu ea: nu putea sa spuna clar de ce, dar ii placeau mult ideile din spatele serialului. Cred ca atunci când nu poti explica ceva cu claritate, dar iti place, e posibil ca atunci acel produs sa fie revolutionar in ceea ce priveste lumea.

„Serialul este de fapt despre ei care isi accepta propria identitate, si ca grup. Exista si foarte multe mesaje despre clase sociale acolo. Clasa aflata la conducere incearca sa distruga ce percepe drept urâtenie sau sa se foloseasca de ea. Ceea ce mi se pare foarte relevant pentru vremurile in care traim.”

Mundi e un fost boxer si rolul tau are o componenta fizica puternica. Cum si s-au parut luptele?

Am trecut de prea mult timp de 40 de ani pentru jobul asta! Am avut parte de ceva antrenamente, desi mai filmasem lupte inainte. Dar clar au existat zile in care a fost dificil – mi-am fracturat si o coasta! Detaliul despre el ca boxer a fost adaugat târziu in proces, asa ca nu am avut timp sa ma antrenez. Cel putin asta e scuza pe care o folosesc. E cunoscut drept „Gorila din East End” sau ceva de genul, asa ca a trebuit sa dau impresia ca ma pot descurca intr-o lupta. Tatal meu chiar a fost boxer amator. Din pacate, eu seman mai mult cu mama. Dar e un rol fizic, ceea ce e bine – in documentarea facuta despre politistii victorieni, aceasta meserie era intr-adevar solicitanta fizic si majoritatea trebuiau sa se pensioneze din cauza accidentarilor, relativ inca tineri. Dar niciunul dintre ei nu voia sa se retraga pentru ca era vorba de un onorariu bun si o cariera buna. Cu totii erau vatamati practic pentru ca nu aveai nimic decât o bâta si un fluier si aveai lupte de corp la corp frecvent si fugeai pe strazi pietruite in ghete. Este magia cinematografica, dar probabil ar fi fost un tip mai masiv decât mine. Sper ca este vorba de dimensiunea luptei din câine si nu a câinelui in lupta, asa cum se spune.

Orice poveste fantasy trebuie sa fie ancorata intr-o realitate pe care publicul o recunoaste, chiar daca are loc in trecut. Ce anume la The Nevers crezi ca va atrage un public modern?

Lupta Celor Atinsi reprezinta lupta minoritatilor. Femeile in societate si oamenii cu probleme pe care societatea le numeste dizabilitati, dar asta e lucrul care ii face puternici. Asta ii face unici si este in centrul identitatii lor. Asa ca serialul este de fapt despre ei care isi accepta propria identitate, si ca grup. Exista si foarte multe mesaje despre clase sociale acolo. Clasa aflata la conducere incearca sa distruga ce percepe drept urâtenie sau sa se foloseasca de ea. Ceea ce mi se pare foarte relevant pentru vremurile in care traim.

Show-ul e un deliciu vizual pentru spectatori. Care au fost momentele tale preferate de la filmari?

A fost distractiv sa ne luptam in reala biserica a templierilor [Temple Church, Londra, construita de cavalerii templieri pe post de cartier general din Anglia]. A fost ciudat, dar uimitor. Si centrala victoriana in care am filmat pentru episodul al doilea – e un centru de tratare a apei [Crossness Pumping station] si a fost cel mai mare motor pe baza de aburi din lume când l-au construit. Nu am mai filmat intr-un loc ca acela pâna acum.

Si o ultima intrebare, daca ai putea avea o putere in viata reala, care ar fi aceea?

Sa-mi invat replicile mai rapid? Asta mi-ar placea. Sau ma gândesc ca ar fi folositor sa vad punctul de vedere al celorlalti mai rapid si comod.

Citește în continuare