Skip to content

In Kiev a fost construit cel mai colorat cartier din lume, inspirat de jocurile Lego. Realizat pe parcursul a 11 ani, Comfort Town are peste 8.500 de apartamente.

Comfort Town a fost construit ca un cartier rezidential cu peste 180 de cladiri de apartamente, fiind inspirat, de jocurile Lego si ale sale piese multicolore. Arhitectura complexului este un pusa in contrast cu blocurile de locuinte comuniste construite in anii ’50 si ’60.

Cartierul este gandit pe sistemul de „oras in oras” si asigura un confort mult mai ridicat fata de alte zone rezidentiale din Kiev, asa cum se poate vedea si din imaginile de mai jos.

Comfort Town include, pe langa constructii educationale, precum o gradinita cu 160 de locuri, o scoala cu o capacitate de 140 de elevi si o Academie de Studii Superioare cu 600 de locuri, si spatii de servicii precum magazine, restaurante, sali de jocuri si de sport. Parcarile au fost gandite pentru a putea gazdui peste 2500 de automobile, astfel rezidentii nu vor avea probleme cu parcarea, o mare parte din ele fiind destinate vizitatorilor.

In total au fost construite peste 8.500 de apartamente intre 2009 si 2020, iar majoritatea au fost ocupate de familii tinere si de profesionisti din diverse domenii care se considera mai apropiati de Europa decat de mostenirea sovietica a tarii care inca este prezenta in peisajul urban. 

Este opera arhitectilor Dmytro Vasyliev, Aleksandr Popov, Olga Alfiorova de la Archimatika, companie care a realizat o parte din cele mai impresionante proiecte arhitecturale din Europa de Est.

Au pornit de la piesele de Lego, atat de indragite de cei mici, pentru a crea planul unui intreg cartier de locuinte care sa aduca un strop de culoare in Kiev si care sa inspire noi generatii de tineri spre a privi dincolo de panorama monotona a orasului. 

Cladirile au fost construite pe locul unei foste zone industriale ce acoperea hectare intregi. Cand au preluat proiectul, prima idee a arhitectilor a fost sa dezvolte aceasta zona sumbra intr-un spatiu atragator care s-ar vinde chiar si in vremuri de criza. Li s-a oferit mana libera in a transforma zona intr-un loc in care viitorii rezidenti sa-si doreasca cu adevarat sa locuiasca, prin urmare au adoptat modelul jucaus al unui oras Lego. In ultimii ani, s-a demonstrat ca unele dintre cele mai de succes strategii de marketing au inclus acest sistem de „gamification” in care anumite experiente din viata de zi cu zi sunt inspirate de cele mai populare jocuri fizice sau video.

Pentru a mentine o nota minimalista a cartierului, arhitectii au optat pentru blocuri care au forme geometrice simple si exterioare plate, fara balcoane sau decoratii.

Dupa constructie, blocurile au fost vopsite cu o combinatie de culori deschise si luminoase amestecate cu tonuri pastelate care sa nu fie obositoare pentru ochi, iar intre cladiri s-au amenajat spatii verzi si locuri moderne de joaca si de relaxare.

Printre ceea ce s-a construit, Archimatika a restaurat o parte din elementele deja existente, precum parcul principal al zonei care acum include o varietate de arbori pereni, sculpturi realizate de artisti contemporani si o fantana. Apartamentele s-au vandut intr-un ritm accelerat, la scurt timp dupa finalizarea constructiilor, iar multi turisti au inceput sa viziteze complexul pentru a se poza in decorul Instagramabil. 

Citește în continuare