Skip to content

(galerie foto) Noua colectie eco-friendly H&M pentru sarbatori arata precum creatiile marilor case de moda de lux, Yves Saint Laurent, Dior, Balmain sau Balenciaga.

In lipsa unei colectii anuale realizate in colaborare cu un designer din universul francez al caselor de moda haute couture, gigantul suedez H&M a creat o noua colectie eco-friendly care include piese vestimentare care ar putea fi prezentate oricand in cadrul Saptamanii Modei de la Paris. 

Cu un design care aminteste de colectiile recente Yves Saint Laurent, Dior, Balmain sau Balenciaga, noua colectie are un mesaj central de sustenabilitate fiind produsa dupa principii eco-friendly. Intr-o recenzie publicata pe site-ul revistei Vogue, colectia este descrisa ca fiind cu atat mai speciala cu cat este o provocare uriasa sa creezi tinute high-fashion din materiale sustenabile.

Colectia are 45 de piese lansate sub egida „Innovation Circular Design Story” menite sa fie purtate in perioada sarbatorilor. Asa cum a obisnuit in privinta colectiilor speciale pe care le lanseaza, H&M a gandit noile tinute la preturi mai mari decat liniile „Divided” sau „Essentials” insa sunt preturi de zeci de ori mai mici decat rochii similare din magazinele marilor case de moda din Paris, Milano sau Londra.

Colectia va fi disponibila si in Romania incepand cu 6 decembrie in magazinele selectionate si in mediul online pe hm.com.

Cu o pletora de imprimeuri cu buline, materiale plisate, rozuri puternice, funde supradimensionate, cape si ochelari cat-eye, colectia de sarbatori este o investitie inteligenta pe termen lung insa este opusul minimalismului. Sunt tinute destinate celor care isi doresc sa iasa in evidenta la o petrecere sau o gala, sunt piese de tip „statement” care nu se vor demoda in timp. 

Campania care promoveaza colectia este, de asemenea, un raspuns la criticile legate de rasism care au fost aduse in trecut companiei H&M si include preponderent modele de culoare.

In plus, conceptul creativ este gandit in asa fel incat sa accentueze ideea de diversitate a culorilor puternice, a contrastelor si a glam-ului care arata bine pe orice tip de corp sau piele. Fotografiile au fost realizate de Rafael Pavarotti iar conceptul creativ si styling-ul ii apartine lui Ib Kamara care a semnat numeroase coperti Vogue, Dazed si LOVE.

Ella Soccorsi, designerul conceptual H&M care s-a ocupat de aceasta colectie a declarat ca „Moda are puterea sa transforme, sa aduca la viata si sa ofere putere purtatorilor. Aceasta colectie este un tribut adus acestor idei dar si entuziasmului special pe care il simti cand te pregatesti sa iesi in oras, chiar inainte de o petrecere. Este despre momentele in care te stilizezi si te gandesti la o tinuta din cap pana in picioare, cand te pregatesti sa petreci toata noaptea cu prietenii„.

Colectia a fost produsa cu ajutorul unui instrument de design numit „Circulator” care permite echipe creative sa ia in considerare toti pasii din procesul de fabricare a unei piese vestimentare, de la strategiile de design la materialele utilizate si durabilitatea acesteia.

Programul „Circulator” a fost creat de H&M pentru a se alinia Pactului Modei semnat in 2019 si numeroaselor discutii legate de impactul modei asupra crizei climatice. Compania si-a propus ca pana in 2025, toate colectiile brandului sa fie realizate folosind acest instrument si sa devina „climate positive” pana in 2040, reducandu-si emisia de carbon si poluare la zero.

De cativa ani, industria modei se afla intr-un proces progresist de reorganizare, atat brandurile de lux cat si cele mass-market isi indreapta atentia spre un sistem sustenabil care include tot mai multe materiale organice, naturale sau vegane. Mai jos puteti descoperi doua exemple interesante: pielea vegana si haine din urzici.

Citește în continuare