Skip to content

In Marea Britanie se va deschide anul viitor prima galerie digitala imersiva din lume. Prima expozitie va fi realizata cu ajutorul NASA si va include 2 milioane de imagini din spatiu.

In Marea Britanie se va inaugura in aprilie 2022 prima galerie digitala imersiva din lume. Spatiul va fi deschis in Coventry intr-o cladire de foste birouri. Galeria se deschide in contextul evenimentelor si expozitiilor imersive care sunt din ce in ce mai populare si atrag milioane de vizitatori de pe tot globul. 

In ultimii ani a devenit o tendinta principala in lumea artei ca publicul sa participe la expozitii digitale imersive care propun altfel de perspective asupra artei si culturii vizuale intr-o era in care virtualul incepe sa primeze. 

Galeria se va numi ”The Reel Store” iar autoritatile locale si guvernul britanic au oferit sustinere financiara proiectului. Viitorul spatiu artistic va ocupa fostul sediu al ziarului Coventry Evening Telegraph din centrul orasului.

Numele galeriei este preluat de la depozitul de role de hartie de ziar pe care cladirea il adapostea in vremea in care era sediu de publicatie. Cladirea este tipica pentru arhitectura postbelica a anilor 1960, fiind predominanta in centrul orasului Coventry.

Expozitia care va inaugura The Reel Store va fi dedicata artistului de arta digitala Refik Anadol, care in ultima perioada a inceput sa castige popularitate si apreciere din partea publicului larg. Proiectul propus de artist se numeste ”Machine Memoirs: Space” si face parte dintr-o colaborare pe termen lung cu NASA. Inaugurarea galeriei coincide cu titlul castigat de Coventry ca Oras al Culturii din Marea Britanie, astfel va fi si gazda expozitiei de lucrari castigatoare ale prestigiosului premiului Turner. 

Primele lucrari expuse in galerie se vor folosi de inteligenta artificiala pentru a ordona si analiza 2 milioane de imagini publice facute de satelitii NASA. 

Artistul va folosi inteligenta artificiala bazata pe algoritmi pentru a sorta si analiza toate imaginile disponibile public realizate de telescoapele, satelitii si camerele de pe Statia Spatiala Internationala. Odata analizate, imaginile vor fi reinterpretate de catre inteligenta artificiala pentru a crea noi zone  fictive ale universului. Rezultatul va fi o colectie de imagini care vor fi integrate intr-o experienta cinematica 360° insotita de sunete 3D. 

”Proiectul «Melchine Memoirs: Space» invita privitorii sa viseze la universuri alternative unde masinariile colaboreaza cu oamenii pentru a crea un viitor alternativ. Este un viitor plin de speranta in care oamenii si masinariile sunt in colaborare ca agenti ai vindecarii” sustine artistul intr-un comunicat oficial.

Galeria va avea un sistem de sunet de ultima generatie care isi poate adapta sonorizarea si volumul in functie de anumiti algoritmi. Alaturi de ele va fi montat si un sistem de panze care pot mapa prin proiectii laser de peste 800 de metri patrati.

Sprijinul guvernului britanic a venit pe fondul artei digitale imersive care este din ce in ce mai cautata atat in Regatul Unit, cat si in restul lumii. The Reel Store ar putea fi o viitoare atractie turistica in oras si regiune si ar putea sa sporeasca interesul pentru arta digitala a localnicilor. 

Astfel, prin ajutorul Departamentului pentru Digital, Cultura, Media si Sport si al Cosiliului local din Conventry, galeria a beneficiat de echipamente si tehnologii evoluate care sa faciliteze crearea unui spatiu vizual imersiv care uimeasca si sa raspunda la curiozitatile vizitatorilor. 

”Pentru mine este important sa oferim un spatiu unic pentru arte si cultura care sa fie disponibil si apropiat comunitatilor din Coventry, dincolo de faptul ca va fi o atractie fabuloasa pentru turisti”, sustine David Welsh, un membru al cabinetului responsabil de arte al Consiliului Local din Conventry.

Inspiratia pentru investitiile britanice a venit din succesul experientelor imersive dedicate operelor lui Van Gogh.

Una dintre cele mai recente creatii ale artistului Refik Anadol a fost o instalatie imersiva realizata din 360 de milioane de imagini in Piazza del Duomo din Milano. A fost o colaborare cu brandul Bvlgari despre care puteti afla mai jos.

Citește în continuare