Skip to content

Noul magazin Bvlgari din Shanghai are vitrina din sticle de sampanie reciclate si imita jadul. Proiectul demonstreaza potentialul materialelor reciclabile in context de lux

Studioul de arhitectura MVRDV a luat repere din glamourul arhitecturii art deco atunci cand a creat fatada de culoarea jadului a magazinului Bulgari Shanghai. Culoarea a incorporat sticle de sampanie si de bere reciclate, oferind astfel un efect vizual spectaculos.

Bulgari Shanghai (numele este stilizat Bvlgari) este situat intr-o zona comerciala importanta, unde  prezinta articolele de lux ale Bvlgari, cum ar fi bijuterii si ceasuri scumpe.

Firma s-a inspirat din magazinul original Bulgari din Roma, precum si din designul Art Deco, pentru a incerca sa creeze o fatada care sa semene cu jadul, o piatra pretioasa foarte importanta in cultura chineza.

Pentru vitrina exterioara propriu-zisa, a fost nevoie de un amestec de sticle de sampanie verzi, albe si transparente, precum si sticle de bere si alte tipuri, care au fost topite si presate in panouri si taiate in formele corecte intr-o fabrica specializata din Germania. Ornamentul din alama de culoare aurie este menit sa intareasca aspectul unei bijuterii din jad, la care se adauga o instalatie de lumina de fundal pentru a o face sa straluceasca noaptea.

„Panourile sunt realizate din sticla verde comprimata, un efect de material care creeaza un finisaj translucid”, explica MVRDV, intr-un comunicat oficial. „Noaptea, o lumina de fundal din spatele panourilor confera fatadei o stralucire izbitoare, evidentiind calitatea texturala unica a sticlei. Sticla este complet reciclata, produsa la fabrica Magna din Teutschenthal, Germania, care este specializata in tratarea sticlei. Proiectul demonstreaza potentialul materialelor reciclabile sustenabile, chiar si in contexte de lux, si face un pas catre obiectivul MVRDV si Bulgari de a creea magazine care sunt construite folosind materiale 100% din economia circulara. Mai mult, iluminarea de fundal este proiectata pentru a minimiza amprenta energetica a fatadei, folosind mai putin de jumatate din energia unei instalatii tipice comparabile,” au adaugat reprezentantii studioului de arhitectura.

Inspirat de principiile economiei circulare, Bvlgari a dezvoltat o strategie de reducere drastica a amprentei de carbon a activitatilor sale. In 2019, compania a adoptat o Politica si un Manifest fara plastic pentru a reduce cantitatea de plastic utilizata in birourile, magazinele si fabricile sale, pentru a reutiliza articolele si materialele, dar si pentru a maximiza reciclarea plasticului si a inova industria prin diverse colaborari. De asemenea, de la sfarsitul anului 2020, intregul grup de companii Bvlgari a renuntat la plastic, pentru a promova un stil de viata eco-sustenabil.

Citește în continuare