Skip to content

Screen tourism: Spectatorii isi doresc sa traiasca experiente ca in filme. Bridgeton, Sex and the City si Squid Game sunt printre cele mai cerute experiente

Itinerariile cu tematica TV au devenit un trend in sine, pe care specialistii il numesc screen tourism – turism inspirat din filmele si serialele pe care spectatorii le vad la TV. Consumul de binge-watching, expresie folosita pentru uitatul la un ecran la o serie de filme sau seriale, a crescut semnificativ in pandemie, iar aceste obiceiuri nu s-au schimbat, ceea ce a si dus la acest nou concept de screen tourism.

De exemplu, in Marea Britanie, hotelurile din Londra au colaborat cu Netflix pentru a oferi ceaiuri cu tematica Lady Whistledown inspirate de inalta societate „Bridgerton”. Sezonul al doilea are premiera astazi, asadar este dublu motiv de sarbatoare si servit ceaiul in stil Bridgerton.

Totodata, anul trecut a avut loc primul bal Bridgerton in Londra. Oferta a constat in costumare ca in 1830, cina, dans, un titlu nobiliar si tratament ca un aristocrat pentru o seara. Experienta Bridgerton a fost anuntata sub forma unui mesaj scris de „Lady Whistledown” in care ii invita pe oaspeti sa urmeze calea indicata (de organizatori), sa isi aleaga un titlu nobiliar si sa se pregateasca pentru un debut „(ne)politicos” in inalta societate.

Pentru fanii fenomenului coreean „Squid Game”, locul care a inspirat decorul exista in realitate in Spania si a fost creat acum mai bine de 50 de ani de arhitectul Ricardo Bofill. Exista inclusiv optiuni de cazare pe Airbnb.

Thrillerul distopic Squid Game spune povestea unor persoane cu mari dificultati financiare care iau parte la o serie de jocuri cu castiguri fabuloase dupa ce suna la un numar de telefon. Jocurile sunt asemanatoare celor din copilarie si nu par dificile, insa pierderea lor este fatala pentru participanti.

Desi seria a fost scrisa abia in 2009, fiind initial refuzata de mai multe studiouri de film, lumea creata de catre acestia exista inca din 1968, cand arhitectul Ricardo Bofill a creat complexul “La Muralla Roja”.

Cunoscut sub numele de „La Muralla Roja”, care se traduce prin Zidul Rosu, complexul de apartamente a fost proiectat de Ricardo Bofill si construit in 1973 – cu mult inainte ca aclamatul film sa apara pe ecrane.

O data cu reluarea seriei „Sex and the City” sub numele de „And just like that”, mai multe oferte au aparut si in universul  lui Sarah Jessica Parker.

Apartamentul lui Carrie din „Sex and the City” a fost replicat la Londra sub forma unei expozitii de tip pop-up in Covent Garden. Vizitatorii au avut sansa de a retrai unele dintre momentele din serial, pasind in lumea lui Carrie Bradshaw. Experienta a cuprins inclusiv optiunea de a scrie de la computerul lui Carrie, shooting foto in dressing-ul acesteia si degustari de cocktails.

La Paris se pot face croaziere gandite de creatoarea „Sex and the City”, Candace Bushnell. Itinerarul de noua zile include locurile prin care Carrie a trecut in serial.

O companie de turism a creat croaziera Sex and the City, care pleaca din Paris pe 19 iulie, cu preturi incepand de la  4.400 de dolari. Itinerarul de noua zile include prezenta scriitoarei Candace Bushnell si este gandit ca o croaziera de tip storytelling.

Pe langa locurile unde personajele din Sex and the City au trecut, croaziera cuprinde si o calatorie pe urmele artistilor Van Gogh si Monet, informatii despre legendarii Richard Inima de Leu si Napoleon si povesti despre soldatii care au luat cu asalt Debarcaderul Normandiei.

Screen tourism include si excursii la locatii de filmare, tururi de studio si vizite la parcuri de distractie precum The Wizarding World of Harry Potter sau magia creata in jurul parcurilor Disney. 

Aceasta tendinta este insa mai veche. Publicatia New York Times noteaza ca turistii s-au inghesuit in Salzburg in anii 1960 dupa lansarea „The Sound of Music”, iar in ultimele decenii, locuri precum Noua Zeelanda au inregistrat o crestere uriasa a vizitelor fanilor „Lord of the Rings”, printre altele.

Citește în continuare