Skip to content

O jacheta dintr-o instalatie de arta de Oriol Vilanova din Muzeul Picasso din Paris a fost luata de un vizitator. Acesta a dus-o la croitor pentru a o modifica

Artistul catalan Oriol Vilanova a expus la Muzeul Picasso o jacheta plina cu carti postale pe care vizitatorii le puteau scoate si examina, dar o persoana a mers mai departe si a luat jacheta cu totul.

Vizitatorul, o femeie in varsta de 72 de ani, a luat acasa cu ea geaca din instalatia de arta, care fusese atarnata de un perete. Potrivit cotidianului francez Le Parisien, ea a modificat-o apoi la croitor, astfel incat sa i se potriveasca.

Femeia s-a intors la muzeu cateva zilele mai tarziu, insa fusese surprinsa de camera de supraveghere punand jacheta in geanta si a fost arestata de politie, care se afla la muzeu in cautarea probelor.

La interogatoriul politiei, in timp ce se afla in custodie, pensionara a declarat ca este pasionata de arta si a marturisit imediat ca a furat jacheta, dar a sustinut ca nu si-a dat seama ca este o opera de arta. Politistii i-au perchezitionat casa, unde au gasit jacheta cu manecile scurtate.

Dupa cateva ore de interogatoriu, parchetul a lasat-o pe femeie sa plece cu un avertisment si a abandonat cazul, potrivit Le Parisien.

Opera de arta a lui Vilanova apartine seriei „Old Masters” (2017–2021), care presupunea umplerea buzunarelor unei jachete albastre cu carti postale infatisand opere de arta ale unor figuri importante din istoria artei, invitand catre un tip de arta participativa. La Musée Picasso, jacheta a fost plina cu carti postale cumparate din pietele de vechituri si magazinele din muzee, toate cu imagini ale operei lui Picasso.

Jacheta a aparut langa o fotografie alb-negru a lui Picasso in studioul sau si a fost prezentata in „Picasso à l’image”, o expozitie tematica a colectiei muzeului cu fotografii de arhiva, filme si documentare, care este deschisa publicului pana la 12 februarie 2023.

Publicatia specializata in arta Artnet News a intrebat artistul despre acest incident. Acesta a subliniat ca sistemul de Securitate al muzeului lasa de dorit si ca, daca stia ca nu exista o supraveghere atenta, nu mai expunea. Pe de alta parte, muzeul afirma ca i-a sugerat artistului sa gaseasca o modalitate de a securiza jacheta, insa acesta a refuzat, mentionand ca publicul trebuie sa aiba posibilitatea sa experimenteze arta lui.

Cu studioul de arta la Bruxelles, Vilanova isi descrie metoda de lucru drept o „practica de studio pentru piata de vechituri”. Instalatiile sale de carti postale sunt ordonate cromatic, menite sa fie o reflectie asupra reproducerii in masa, care au fost expuse la nivel internayional. Lucrarile din seria sa „Old Masters” au fost prezentate si la Galeria de Arta Albright Knox din Buffalo, precum si in Monaco si Belgia, unde nu a existat niciun incident.

Citește în continuare