Skip to content

Primul automobil solar din lume va intra in circulatie pana la finalul acestui an. Este primul vehicul care functioneaza in intregime cu energie solara si poate fi utilizat pana la 1000 de kilometri fara incarcare.

Anuntat inca din 2018, primul automobil care functioneaza in intregime cu energie solara va fi livrat in luna noiembrie a acestui an si va permite curse de pana la 1.000 de kilometri lungime intre incarcari.

In urma cu 6 ani, start-up-ul Lightyear anunta planurile de a dezvolta un automobil electric care poate fi incarcat prin panouri solare. La vremea respectiva, cand incepeau sa se intensifice discutiile despre criza climatica si nevoia de a gasi resurse sustenabile pentru a sustine industria transporturilor, primele schite cu automobilul proiectat de specialisti pareau un vis indepartat. Intre timp, proiectul a fost rafinat intr-un model de masina elegant, cu un aspect minimalist, cu colturi rotunjite si camere video care inlocuiesc oglinzile retrovizoare.

Supranumita „prima masina solara din lume”  sau „Lightyear 0”, vehiculul a fost deja aprobat pentru a putea functiona pe strazi in mod legal iar in toamna acestui an vor fi livrate primele masini. De la cercetare, design, inginerie, prototip si teste, intreg procesul de realizare al automobilului a durat aproape 6 ani.

Cu un aspect futuristic si o aerodinamica speciala, vehiculul poate rezista pana la 7 luni fara sa fie nevoie de o incarcare cu electricitate de la statie. Reprezentantii brandului au declarat ca soferii vor putea naviga chiar dincolo de 1.000 kilometri intre incarcari, cu o independenta mult mai sporita fata de automobilele electrice aflate pe piata in acest moment.

Pe langa cei 625 de kilometri care pot fi parcursi dupa o incarcare, automobilul se incarca zilnic cu energie solara care garanteaza resurse pentru alti 70 de kilometri in fiecare zi. Pe parcursul verii, soferii vor putea utiliza vehiculul zilnic pentru naveta sau transportul cotidian si ar putea petrece luni intregi pana sa aiba nevoie de orice fel de incarcare cu energie electrica.

Dincolo de faptul ca este alimentata cu energie solara, Lightyear 0 ar putea deveni unul dintre cele mai eficiente automobile din lume, utilizand numai 10.5 kWh pentru 100 de kilometri. Cu un coeficient de rezistenta mai mic de 0,19, ar putea fi cea mai aerodinamica masina de familie produsa pana acum.

Spre deosebire de alte vehicule electrice destinate consumatorilor premium, inginerii Lightyear au pus accentul mai mult pe eficienta in detrimentul perfomantei. Sistemul de propulsie consta intr-o configuratie cu 4 motoare care este conectata la baterii de 60 kWh ca produc o combinatie de 174 cai putere. Astfel, accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 10 secunde, atingand o viteza maxima de putin sub 160 de kilometri pe ora.

Dacă ultimele două cifre nu vor uimi pe nimeni, intervalul revendicat al EV-ului ar putea. Numai bateria sa îi va permite să parcurgă 388 de mile între încărcări, pe baza ciclului european de testare WLTP. Dar acea baterie nu este singurul lucru care te va ține pe drum. 

In total, acoperisul si coada masinii sunt echipate cu 16,4 metri patrati de panouri solare.

In plus, aproape toate suprafetele din interiorul vehiculului sunt acoperite cu materiale vegane sau din surse naturale – piele din plante, lemn si fibre din plastic reciclat, cu locuri capitonate cu fibra ecologica ca imita textura pielii intoarse si detalii din ratan. 

Intregul sistem al masinii este operabil de pe un touchscreen cu diagonala de 25 de centimetri care are la baza un software Android Automotive dar este compatibil si cu Apple CarPlay.

Astfel, Lightyear isi propune sa produca un 946 de vehicule la un cost de 250.000 de euro fiecare inainte de a incepe sa lucreze la un model produs la scara larga, care va fi oferit publicului la sfarsitul lui 2024 sau inceputul lui 2025 la un pret accesibil de 30.000 de euro.

Citește în continuare