Skip to content

(audio) Madonna si Beyonce lanseaza prima colaborare impreuna, un mash-up din noul single „Break My Soul” cu megahitul „Vogue” din anii ’90.

Beyonce si Madonna au lansat prima colaborare impreuna, un mash-up din megahitul „Vogue” si cel mai recent single al lui Beyonce, „Break My Soul”, extras de pe noul album „Renaissance”.

Lansat in urma cu aproape 32 de ani, „Vogue” a ramas o referinta cand e vorba de muzica si dansul din perioada „ballroom culture”, o miscare care isi are originile in cluburile frecventate de comunitatile LGBT+, latino si afro-americane in anii ’80 si ’90 in New York.

„Renaissance”, al saptelea album al lui Beyonce, lansat zilele trecute, este inspirat de aceeasi perioada in care a aparut „Vogue” al Madonnei. Beyonce a dezvaluit intr-o scrisoare publicata pe site-ul ei ca noile melodii sunt dedicate culturii „ballroom” si unchiului ei gay.

Desi albumul a avut vanzari foarte bune in saptamana de debut, noua melodie nu a fost prea bine primita la radio sau pe platformele de streaming. Remixul ar trebui sa atraga atentia publicului larg – fiind vorba de un nume mare precum Madonna – si sa creasca popularitatea melodiei.

Mash-up-ul din cele 2 melodii a fost urcat pe contul de YouTube al lui Beyonce si face parte dintr-o serie de alte 4 remixuri menite sa promoveze single-ul „Break My Soul”, celelalte versiuni fiind realizate in colaborare cu will.i.am., Honey Dijon, Terry Hunter si Nita Aviance. 

Noua versiune a cantecului – intitulata in mod sugestiv „The Queens Remix” deoarece amandoua au fost numite de-a lungul timpului „Queen of Pop” – incepe cu un sample din hitul Madonnei si face tranzitia catre o parte vorbita de Beyonce in care dedica remixul altor artisti si muzicieni care au inspirat-o constant, precum sora ei, Solange Knowles, fosta colega din Destiny’s Child, Kelly Rowland, Alicia Keys, Aaliyah, Nina Simone, Grace Jones, Aretha Franklin si altii. 

Pe langa numele celebre pe care le enumera – o idee asemanatoare cu intro-ul original al single-ului „Vogue” – Beyonce aduce un omagiu si celor mai influente „case” din cultura „ballroom” – House of Ninja, House of Xtravaganza, House of Revlon, House of LaBeija, House of Lanvin, House of Telfar, House of Ladosha, House of Mugler, House of Balenciaga si House of Mizrahi. 

„Casele” (House) erau o forma de organizare si supravietuire a tinerilor afro-americani, latino si LGBT+ care erau renegati de parintii si familia lor.

Membrii „caselor” se reuneau in fiecare saptamana in cluburi unde defilau si dansau in diferite categorii unde castigau trofee pentru casa din care faceau parte. Ideea acestei culturi a fost explorata in detaliu in serialul „Pose” creat de Ryan Murphy care a castigat 4 premii Emmy.

Desi se cunosc de cateva decenii si se apreciaza una pe cealalta, Beyonce si Madonna se afla la prima colaborare impreuna din carierele lor. 

Fiind considerate doua dintre cele mai importante si influente artiste pop din ultimul secol, cantaretele si-au unit fortele pentru a propulsa noul single al lui Beyonce. Desi nu au mai cantat impreuna pana acum, Beyonce a avut o scurta aparitie in videoclipul „Bitch I’m Madonna” din 2015.

Lansarea albumului lui Beyonce – pe care il puteti asculta mai jos – nu a fost lipsita de controverse. Artista a fost acuzata de cantareata Kelis de faptul ca a utilizat un sample din melodia ei „Milkshake” fara sa ii ceara voie. 

La cateva zile dupa acuzatiile aduse de Kelis, sample-ul a fost scos din melodia „Energy”. In acelasi timp, Beyonce a fost nevoita sa mai modifice si melodia „Heated” dupa ce a fost blamata ca versurile folosesc un limbaj „ableist” (discriminare impotriva persoanelor cu dizabilitati).

Ideea modificarii melodiilor dupa lansare este o practica relativ recenta si este strans legata de „cultura cancel” prin care diverse comunitati din mediul online isi propun sa corecteze anumite comportamente ale persoanelor influente sau celebre. Recent, inclusiv Monica Lewinski i-a cerut lui Beyonce sa modifice o melodie din 2015 in care ii mentioneaza numele insa cantareata nu a raspuns pana acum acestei cerinte. 

Pentru Madonna, colaborarea cu Beyonce este menita sa promoveze parteneriatul pe care l-a semnat anul trecut cu Warner Music.

Anuntat anul trecut de ziua de nastere a Madonnei, parteneriatul cu Warner Music Group presupune o relansare a editiilor de lux a celor mai importante albume create de Madonna pana acum.

Warner Music a sustinut-o pe Madonna in 1982, la lansarea carierei sale, in cadrul Sire Records. In acea perioada a lansat cele mai faimoase albume de pana acum, printre care materialul discografic de debut care ii poarta numele, „Like a Virgin” aparut un an mai tarziu, „True Blue” (1986), „Like a Prayer” (1989) si „Erotica” (1992).

Intre timp, Madonna a lucrat si continua sa lucreze la filmul biografic despre viata ei. Artista insista sa fie complet implicata in scrierea scenariului, in regie si in alegerea actritei care va juca rolul principal.

In total, au fost peste 20 de candidate la casting, rolul fiind oferit actritei Juliei Garner pe care ati vazut-o recent in serialul „Inventing Anna”, inpirat din cazul real al Annei Delvey, o escroaca care a fraudat multi bani declarandu-se fiica unui bogatas.

Citește în continuare