Skip to content

Tendinte: Genti traznite si suprarealiste create de marile branduri de lux pentru sezonul toamna-iarna 2022/2023. Cutii de vopsea si buchete de flori Louis Vuitton, saci de gunoi Balenciaga, baghete Moschino si porumbei JW Anderson.

Gentile create de marile case de moda si branduri de lux sunt speciale pentru ca sunt lucrate predominant manual si se poate afirma ca fiecare model in parte este unic si nu seamana cu altul existent in lume. Sunt realizate in atelierele unor artizani si mesteri cu traditie in marochinarie, spre deosebire de gentile produse in fabrici in conditii nefavorabile din punct de vedere social si al mediului inconjurator. 

In ultimii ani, pentru ca s-a creat aproape tot ce se putea crea in materie de genti practice si purtabile, brandurile de lux se orienteaza spre designuri inedite, surprinzatoare, de tip „statement” care vor fi punctul de atractie al oricarei tinute si chiar si un inceput pentru un subiect de discutie la o intrunire sociala. S-a remarcat o tendinta a gentilor care sunt deopotriva practice dar si amuzante, traznite, suprarealiste sau fantastice.

Tendintele in materie de genti amuzante au inceput in urma cu mai multi ani – asa cum veti descoperi la finalul articolului – insa in sezonul actual de toamna-iarna 2022/2023, majoritatea caselor de moda importante au inclus cel putin un model de geanta cu un design complet iesit din comun si neasteptat.

Numit „Buchetul de flori”, noul model de geanta Louis Vuitton aminteste de un buchet de flori cumparat de la magazinul din colt, impachetat intr-un ziar.

Florile care insotesc geanta LV sunt trandafiri, lalele si Gypsophila (baby’s breath) si sunt realizate la randul lor de piele de cea mai inalta calitate. Pentru a completa aspectul fantastic al gentii, petalele florilor sunt imprimate cu monograma Louis Vuitton care insoteste majoritatea gentilor cunoscute ale casei de moda.

Geanta costa 12.200 de dolari.

Tot Louis Vuitton a lansat o intreaga colectie de genti in forma unor cutii de vopsea in culorile preferate ale designerului Virgil Abloh, care a decedat anul trecut.

Numita „Paint Can Bag” (Geanta Cutie de Vopsea), modelul a fost introdus publicului in timpului defilarii colectiei masculine de toamna-iarna 2022/2023. Costa 2.850 de dolari si este disponibila in nuante de „Laguna”, verde, rosu, galben, purpuriu si oranj. Are structura identica si eticheta specifica unei cutii de vopsea, textul fiind adaptat pentru a include informatii despre casa de moda Louis Vuitton.

In ultimii ani, Balenciaga a devenit epitoma obiectelor de moda traznite si neasteptate. Pentru colectia de toamna 2022-iarna 2023, designerul Demna Gvasalia a creat o geanta in forma unui sac de gunoi.

Denumita „Balenciaga Trash Pouch”, geanta creata de Balenciaga este cel mai scump sac de gunoi din lume: 2.570 de dolari. Intr-un interviu acordat WWD, Gvasalia a declarat ca „nu puteam sa pierd sansa de a crea cea mai scumpa geanta de gunoi din lume. Cui nu ii place un scandal in moda?”

Pentru Jeremy Scott, fiecare colectie Moschino este un prilej de a transforma podiumul intr-o defilare a unor elemente din filmele Disney.

Pentru noua colectie Moschino, designerul a creat accesorii inspirate de animatia „Frumoasa si Bestia” dar si de perioada Rococo si ideea decadentei. Astfel au rezultat o geanta in forma unui ceas de manta, a unei galeti cu gheata si sampanie sau a unui ceainic.

Pentru cele mai recente colectii Schiaparelli, designerul Daniel Roseberry a incercat sa ii aduca un omagiu Elsei Schiaparelli si sa reinventeze traditia casei de moda franceze sub umbrela esteticii suprarealiste.

Roseberry a explorat cliseele asociate cu termenii „obisnuit”, „politicos”, „previzibil” si „gen”, rezultand o serie de tinute si genti in care s-a inspirat din anumite parti ale corpului – genti cu urechi sau in forma unui trunchi masculin, cu muschi proeminenti si cu sani feminini.

Designerul Thom Browne s-a inspirat din elemente din universul copilariei pentru gentile care insotesc noua lui colectie.

Pentru sezonul de toamna, Thom Browne a creat genti in forma unor ursuleti de plus sau a unor masinute de lemn care au completat aspectul jucaus si conceptual al tinutelor supra-dimensionate.

Casa de moda Moschino a devenit sinonima cu reinterpretarea obiectelor mundane in contextul modei de lux.

Una dintre gentile recente create de Moschino are forma si aspectul unei baghete frantuzesti. Este vanduta cu aproximativ 1.500 dolari, fiind inspirata de francezii care merg spre casa in fiecare dimineata cu bagheta proaspat scoasa din cuptor si cumparata de la „Boulangerie”.

Un nou accesoriu devenit viral al designerului JW Anderson va propune sa luati in considerare una dintre cele mai „subapreciate” pasari: porumbelul.

In timpul defilarii de moda pentru colectia de Toamna-Iarna 2022, designerul britanic a lansat o geanta de tip clutch in forma unui porumbel. Anderson urmeaza o tendinta a ultimilor ani in care cele mai mundane obiecte sau vietati sunt transformate in „high fashion”, moda de lux pentru consumatori excentrici.

Geanta lui JW Anderson imita intocmai forma si penajul unui porumbel cu nuante de roz si albastru in jurul gatului, cu textura specifica in jurul ghearelor, a ciocului si ochilor. A fost realizata in intregime cu ajutorul unei imprimante 3D iar logo-ul designerului este ascuns la interior.

Recent, in cadrul colectiei Haute Couture, Balenciaga a lansat o geanta-boxa functionabila in colaborare cu Bang & Olufsen, marca audio daneza de lux. Modelele au purtat masti create de inginerii Mercedes Benz.

Un alt exemplu simpatic este colaborarea dintre Louis Vuitton si artista Yayoi Kusama care a fost reluata la 10 distanta de la prima colectie lansata impreuna. Este vorba despre o serie de genti in care sunt reinterpretate celebrele buline ale artistei.

Mai multe colectii din sezonul toamna-iarna 2022/2023 puteti gasi mai jos.