Skip to content

Doi artisti au creat colectii separate inspirate de produsele Nike, cu ajutorul Inteligentei Artificiale. Devine tot mai raspandita tendinta modei digitale, a hainelor si incaltamintei care nu exista in realitate.

Treptat, Inteligenta Artificiala isi face simtita prezenta in tot mai multe colturi ale societatii si ale vietii cotidiene. In timp ce la nivel mondial s-a vorbit recent despre aplicatiile care transforma portretele in opere de arta, Inteligenta Artificiala este utilizata tot mai des si in medicina unde ajuta oamenii de stiinta sa faca progrese semnificative in domeniu.

Recent, au devenit virale doua exemple de utilizare creativa a Inteligentei Artificiale in industria modei. Este vorba despre o colectie de pantofi sport Nike generata in intregime de un software si despre o campanie vizuala inspirata de produsele brandului si de istoria artei secolului al XVI-lea.

Imaginile impresioneaza prin acuratetea detaliilor, a luminilor si a texturilor materialelor.

Adidasii „AI” (Artificial Intelligence) au fost creati de utilizatorul de Instagram @luckynumber8 care i-a dezvaluit pe contul de Instagram @AI_ClothingDaily. A reinterpretat, cu ajutorul softwar-eului, modele de pantofi Nike arhicunoscute precum „Air Force 1” sau „Vapormax” carora le-au fost adaugate detalii neasteptate din dantela, tricotaje sau materiale delicate, majoritatea crosetate.

Desi imaginile generate de software sunt atat de sofisticate incat fac sa para ca pantofii exista in realitate, perechile de Nike sunt creatii strict digitale. 

Modelul Air Force 1 a fost adaptat intr-o versiune de roz pudrat cu dantela in timp ce noul Air Max 97 este decorat cu trandafiri si cu emblema Nike realizata dintr-un material pliat similar cu cel utilizat la gulerele din secolul al XVI-lea. Sireturile sunt realizate din franghii si funde care amintesc de pantofii de balet.

Pentru a accentua „unicitatea lor”, modelele sunt inspirate de un stil maximalist, abunda in branding si au numeroase elemente kitschoase, cu pana la 7 texturi de materiale diferite incluse intr-un singur pantof: piele, plastic, latex, crosetat, tricotaje, dantela, decupaje cu laserul, matase, voal si elemente imprimate 3D.

Un alt proiect care reinterpreteaza produsele Nike a fost creat de artistul digital Str4nge Thing.

Str4nge Thing a utilizat Inteligenta Artificiala pentru a crea o colectie de produse vestimentare care juxtapune adidasi si treninguri Nike pe fundaluri din epoca Renascentista.

Imaginile sunt descrise ca fiind inspirate de efectul Mandela, un fenomen care se refera la „falsele amintiri colective”. Personajele sunt imbracate in haine „tech fleece” imaginate de software-ul bazat pe Inteligenta Artificiala care exagereaza proportiile si siluetele pentru vizualuri captivante si care arata potentialul creativ al acestui sistem.

Un exemplu similar de moda „invizibila” puteti descoperi mai jos. Tendinta s-a remarcat cu cateva luni inaintea demararii pandemiei cand industria modei a privit-o cu reticenta. Intre timp a devenit o tendinta tot mai des regasita in moda, mai multe case de moda au anuntat deja ca vor scoate la vanzare produse create strict pentru mediul digital.

Desi cele doua proiecte nu au vreo legatura oficiala cu brandul Nike, compania a investit constant in ultimii ani in integrarea Inteligentei Artificiale in relatia pe care o are cu clientii sai.

In ultimii ani, Nike a utilizat Inteligenta Artificiala pentru a imbunatati, eficientiza si incuraja implicarea clientilor sai in procesul de achizitie si personalizare a produselor. Investitia a fost alimentata de cresterea comertului electronic, in special in perioada pandemiei. 

Eric Sprunk, directorul de operatiuni Nike, a declarat recent intr-o conferinta ca utilizeaza softwareurile cu Inteligenta Artificiala pentru a oferi sugestii cat mai potrivite clientilor dar si pentru a se concentra pe vanzarile directe, si nu prin alte magazine intermediare. 

Mai exact, sunt utilizate datele preluate din aplicatiile Nike – Nike Fit, Nike Sneakers, Nike Training Club dar si de la bratarile FitBit – pentru a oferi sugestii precise clientilor. In plus, aplicatia ofera optiunea de a scana picioarele cu ajutorul camere foto a telefonului mobil, masurand dimensiunile cu un sistem bazat pe 13 puncte. Apoi – cu ajutorul Realitatii Augmentate – recomanda marimea corecta a pantofilor pentru persoana respectiva, intregul proces avand si o componenta medicala (software-ul a fost dezvoltat impreuna cu specialisti ortopezi in domeniul Inteligentei Artificiale).

Citește în continuare