Skip to content

Rihanna n-a fost platita pentru show-ul de la Super Bowl. De ce nu sunt platiti artistii care canta in pauza celui mai important meci din fotbalul american

Dupa aparitia spectaculoasa a Rihannei pe platformele plutitoare in cea mai asteptata pauza publicitara din lume, pauza Super Bowl, o serie de publicatii au mentionat ca acest tip de spectacol nu este remunerat in niciun fel de NFL, cei care se ocupa de organizarea meciurilor si implicit, a pauzei publicitare.

Stirea nu este noua, ci a aparut initial intr-un interviu dat de un purtator de cuvant al NFL pentru Forbes in 2016, in care a explicat ca „Nu platim artistii, dar acoperim cheltuielile si costurile de productie”.

In schimb, daca artistii isi doresc show-uri care au componente speciale, care depasesc mai multe milioane de dolari, multi si le platesc singuri.

De exemplu, pentru cele 13 minute cat a cantat, Rihanna a avut nevoie de o echipa de aproximativ 800 de persoane care au orchestrat intreaga productie, la care s-au adaugat 80 de dansatori si cei 7 membrii ai trupei ei, conform informatiilor aparute in revista Wired. Cu exceptia cantaretei, toata lumea a fost platita de catre NFL, dupa cum mentioneaza publicatia People. Insa datorita sindicatului artistilor din SUA, care are reglementat sistemul de plata pentru concerte, Rihanna a primit o contributie minim garantata, conform contractului prin acest sindicat.

Totodata, Rihanna a profitat de momentul SuperBowl, lansand online dupa spectacolul oferit de ea un nou ruj al propriei companii, Fenty Beauty. In acest moment, compania de cosmetice a transformat-o intr-una dintre cele mai de succes femei de afaceri din lume.

Artistii isi doresc aceste aparitii la Super Bowl, in primul rand pentru notorietate. De exemplu, Super Bowl-ul de anul trecut a fost vizionat de 112,3 milioane de telespectatori, potrivit Nielsen, iar anul acesta, 113,06 milioane s-au uitat la meci.

De exemplu, managerul lui The Weeknd a declarat pentru Billboard ca acesta a cheltuit pentru show extra 7 milioane de dolari din banii sai pe costurile de productie pentru spectacolul sau din 2021, in timp ce o sursa apropiata a lui Dr. Dre a declarat pentru Forbes ca a cheltuit o avere similara pentru spectacolul din 2022.

La un calcul matematic simplu, avand in vedere ca preturile pentru 30 de secunde de reclama incep de la 5 milioane de dolari, cele 12-15 minute de show ale artistilor inseamna ca primesc expunere de aproximativ 24-30 milioane de dolari. 

Din calculele publicatiei Wired, Maroon 5 a inregistrat o crestere de 488% a vanzarilor record in urma spectacolului trupei din 2019, in timp ce Missy Elliott a avut o crestere de 282% dupa concertul de la pauza din 2015. Cu un an in urma, in 2014, Bruno Mars a marcat un salt de 164%.

Vanzarile record nu sunt singura masuratoare care indica valoarea performantei, ci si toate aspectele de marketing, impactul si awareness-ul din social media, dar multe dintre ele nefiind cuantificabile.

Citește în continuare