Skip to content

Dupa 10 ani, Jeremy Scott pleaca de la conducerea creativa a brandului Moschino. Galerie foto cu cele mai spectaculoase creatii pop-art prin care a redefinit industria modei.

Dupa un deceniu la conducerea Moschino, Jeremy Scott a anuntat ca va parasi rolul de director de creatie al brandului italian detinut de Aeffe. 

Intr-un comunicat de presa, Scott a declarat ca „Acesti ultimi 10 ani la Moschino au fost o minunata sarbatoare a creativitatii si imaginatiei. Sunt atat de mandru de mostenirea pe care o las in urma. As dori sa ii multumesc lui Massimo Ferretti pentru onoarea de a conduce aceasta casa de moda atat de iconica. De asemenea, as dori sa le multumesc tuturor fanilor mei din intreaga lume care m-au celebrat pe mine, colectiile mele si viziunea mea, deoarece fara voi nimic din toate acestea nu ar fi fost posibil.”

Massimo Ferretti, presedintele Aeffe, compania care detine atat Moschino cat si marca „Jeremy Scott”, a declarat: „Amandoi suntem foarte incantati de acest lucru. Sunt norocos ca am avut ocazia sa lucrez cu forta creatoare care este Jeremy Scott. As dori sa ii multumesc pentru cei 10 ani de angajament fata de mostenirea lui Franco Moschino si pentru ca a introdus o viziune distincta si plina de bucurie care va face parte pentru totdeauna din istoria Moschino.”

Jeremy Scott a prezentat prima sa colectie pentru Moschino in sezonul de toamna-iarna 2014 si a socat industria modei prin referintele la cultura consumerista care au redefinit casa de moda in anii care au urmat.

Abordarea curajoasa a lui Scott la Moschino a venit intr-un moment in care industria modei avea mare nevoie de un nou suflu iar introducerea elementelor pop-art care amintesc de strategia artistica a lui Andy Warhol au stabilit noi tendinte la nivel mondial. Treptat, majoritatea designerilor au imprumutat din ideile lui Scott care a fost deopotriva criticat si apreciat cand a amestecat logo-urile McDonald’s, imprimeuri animaliere si desene cu Spongebob Squarepants. 

Scott a redefinit „femeia Moschino” dupa chipul si asemanarea unei papusi Barbie in colectii in care corpul feminin a devenit un panou publicitar menit sa atraga atentia asupra modului in care sunt privite femeile in societate. In mod ironic, plecarea designerului de la directia creativa a brandului se intampla intr-un moment in care „Barbie-core” este tendinta principala a acestui an in industria modei, in ton cu lansarea lungmetrajului „Barbie” care va avea loc in vara acestui an. 

Prin fiecare defilare de moda si fiecare costum creat pentru Lady Gaga, Madonna, Beyonce sau Katy Perry, Jeremy Scott nu si-a propus nici sa fie popular si nici sa fie placut de toata lumea. Si-a dorit sa fie provocator si sa chestioneze ce inseamna industria modei, supraconsumul de masa si cultura pop.

Scott are o viziune unica asupra modei – expusa si in documentarul „Jeremy Scott: The People’s Designer” lansat in 2015 – care pune divertismentul, sarcasmul si un ton jucaus inainte de toate.

Pe langa jobul de la Moschino, Scott a creat costume de scena, a aparut in emisiuni TV de moda, a lansat colectii cu Adidas si o linie de parfumuri.

Momentan nu se stie care va fi urmatorul job al designerului sau daca se va retrage prematur la 47 de ani. Brandul care ii poarta numele a incetat sa mai apara in programul de la Saptamana Modei din 2019. Jurnalista Christina Binkley de la Vogue Business l-a intrebat in luna februarie pe Scott despre absenta sa din calendarul de la New York Fashion Week iar acesta i-a raspuns ca „Vreau sa ma asigur ca am o viata frumoasa – adica timp de calitate cu oamenii. Este posibil ca pauza brandului sa nu fie una pe termen nedefinit. Eu detin compania, asa ca pot decide.”

Iesirea lui Scott de la Moschino vine intr-un moment fragil pentru lumea modei in care cele mai celebre minti creative de la conducerea marilor case de moda sunt concediate brusc dupa ce creatiile lor nu reusesc sa  atinga pragurile de vanzari stabilite.

In prezent, majoritatea brandurilor de lux sunt detinute de cinci oameni de afaceri iar politica acestora de a creste in fiecare trimestru profiturile pune presiune asupra designerilor pana in punctul in care sunt concediati. Cel mai recent caz este cel al lui Alessandro Michele care, asemenea lui Scott, a reinventat brandul Gucci cu o viziune unica in lumea modei, insa a fost concediat imediat dupa defilarea casei de moda din toamna anului trecut.

Similar, despartirea lui Scott de Moschino vine dupa cea mai recenta prezentare a colectiei couture la Saptamana Modei de la Milano, brandul a lansat recent si o linie secundara de denim, Mo5ch1no Jeans, destinata consumatorilor mileniali. 

Imediat dupa defilarea de la Milano, Scott declara pentru Vogue ca „tocmai am dat inca o lovitura pe podium” si sustinea ca spera sa mai lucreze cel putin inca un deceniu in fruntea brandului.

In galeria foto de mai jos veti gasi alte tinute spectaculoase create de Scott pentru Moschino.

Citește în continuare