Skip to content

Noua colectie Moschino a fost prezentata cu marionete realizate de echipa lui Jim Henson, creatorul The Muppets si Sesame Street.

Amestecul dintre Moschino si Jeremy Scott, directorul de creatie al casei de moda italiene, a devenit sinonim cu prezentarile de moda kitsch in care logourile unor branduri faimoase si elemente din cultura pop sunt imprimate pe tricouri sau rochii vandute consumatorilor de lux.

Pentru sezonul de primavara-vara 2021, Moschino s-a adaptat la regulile impuse de pandemie si a mers pe o directie mai teatrala si mai fantezista. Defilarea din cadrul Saptamanii Modei de la Milano a fost realizata in intregime cu ajutorul unor marionete create in atelierul Creature Shop al unuia dintre cei mai cunoscuti papusari din istorie, care a murit in anii ’90, Jim Henson.

Colectia ready-to-wear Moschino SS21 a fost prezentata cu 40 de papusi care au fost manevrate pentru a imita desfasurarea tipica unei defilari de moda. Hainele care vor fi disponibile spre vanzare in marimi obisnuite au fost croite special pentru dimensiunile marionetelor, cu genti, bijuterii si accesorii care completeaza noile tinute.

Echipa lui Jim Henson a creat 16 marionete dupa chipul si asemanarea celor mai influenti profesionisti din lumea modei.

Acestia au completat decorul defilarii ca invitati care stau pe marginea podiumului si judeca tinutele. Au fost recreati in miniatura Anna Wintour si Hamish Bowles de la Vogue SUA si Edward Enninful de la Vogue UK.

Colectia este mai clasica, mai traditionala decat prezentarile Moschino din ultimii ani. Marile case de moda au avut pierderi financiare uriase din cauza pandemiei asa ca designerii s-au orientat catre haine mai usor de purtat si mai accesibile din punct de vedere stilistic.

Puteti urmari mai jos prezentarea Moschino SS21:

Mesajul noii colectii semnate de Jeremy Scott este vizibil in tinutele create prin inversarea unor detalii de croia si design.

Buzunarele sunt marcate pe exterior, corsetele sunt expuse la vedere si tivurile sunt vizibile si aparent nefinisate. Explicatia lui Scott este legata de pandemie si vremurile in care traim: „Totul este pe invers, cu susul in jos. In timp ce lumea pare ca se descoase, se rupe de la margini, cred ca va iesi la iveala ceva nou din interiorul ei.

Oricat de mult imi place sa lucrez cu marionete si pe cat de mandru sunt de acest show, mi-e dor sa lucrez cu modele reale si sa simt energia unui public care s-a reunit special pentru o defilare de moda. Sper ca voi putea face din nou acest lucru, in curand.„, a completat Scott care are propria marioneta creata de echipa lui Henson, cu o coroana argintie si un tricou cu mesajul „Nu vorbesc italiana dar vorbesc Moschino.”

Jim Henson, considerat un Walt Disney al marionetelor, si-a asigurat mostenirea prin doua companii menite sa ii duca inventiile si creatiile mai departe chiar si dupa moarte.

Henson s-a nascut in 1936 in Mississippi, a murit in 1990 in New York si a lasat in urma o mostenire bogata care a schimbat televiziune si spectacolele cu papusi si marionete din intreaga lume.

Si-a inceput cariera in 1954 cand era inca in liceu prin crearea papusilor pentru o emisiune matinala destinata copiilor de la o televiziune din Washington.

Henson a experimentat cu tehnicile prin care erau construite papusile, incercand sa le ofere „viata si sensibilitate„. A inovat domeniul in care a activat pana la finalul vietii si a schimbat modul in care au fost create, filmate si manevrate marionetele.

In vremuri in care majoritatea papusilor erau facute din lemn, Henson a inceput sa creeze din materiale mai flexibile, un fel de spuma de cauciuc acoperita cu panza.

Artistul a devenit cunoscut in SUA prin emisiunea de comedie „Sam and Friends” insa a revolutionat televiziunea din intreaga lume prin crearea personajelor si a showurilor The Muppets si Sesame Street care au devenit referinte in lumea divertismentului pentru copii si adulti deopotriva.

Personajele create de Henson au devenit parte din cultura universala si sunt regasite deseori in filme, seriale, desene animate, haine, accesorii vestimentare, mobila, masini sau telefoane mobile.

In anii ’80, Henson a creat compania care ii poarta numele pentru a promova marionetele si papusile in SUA si a schimba modul nisat in care era perceputa aceasta latura a artei spectacolului.

In vara acestui an, casa de moda Dior a prezentat colectia Haute Couture in miniatura si a trimis-o clientilor celor mai fideli.

In vremuri in care realitatea cotidiana pare un haos, moda redevine o forma de evadare intr-o lume fantastica. Inaintea celor de la Moschino, casa de moda Dior a prezentat o colectie in miniatura, realizata pe masurile papusilor pentru copii.

Simbolistica papusilor a fost explicata de Maria Grazia Chiuri, directorul de creatie Dior, ca fiind o intoarcere la originile Haute Couture de dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial cand colectiile erau prezentate in miniatura din cauza lipsei de materiale.

Colectia Dior Haute Couture pentru toamna iarna 2020/2021 a fost trimisa clientilor fideli ai brandului sub forma a 37 de manechine realizate in miniatura care au fost folosite si in filmul de campanie care promoveaza noile creatii. Acestea sunt transportate intr-o casa de papusi printr-o lume fantastica inspirata de tablourile suprarealiste.

Filmul de 15 minute a fost regizat de Matteo Garrone cunoscut pentru „Dogman”(2018), „Reality” (2012), castigator al Marelui Premiu de la Cannes si productia „Gomorrah” care i-a adus trofeul pentru cel mai bun regizor la European Film Awards.

Citește în continuare