Skip to content

Andrei Bortun, fondator Romanian Design Week: ”Oamenii ne multumesc pentru ca au descoperit la noi un anumit artist sau designer”. Festivalul care revitalizeaza spatii uitate si schimba fata Bucurestiului isi asteapta publicul pana pe 28 mai, alaturi de IQOS

„Am organizat expoziția centrală în diverse clădiri neștiute ale orașului, într-o încercare de a revitaliza cât mai multe spații și de a le repune pe traseul publicului larg. Am fost în Palatul Știrbei, Garajele Cobălcescu, Camera de Comerț și Industrie, Palatul Telefoanelor și am vrut să arătăm concret ce se poate face, care este potențialul acestor spații și cum pot fi ele transformate de un demers creativ.” (Andrei BORȚUN, fondator The Institute)

            Sub umbrela The Institute, Romanian Design Week a ajuns anul acesta la a 11-a ediție, timp în care a readus la viață spații diverse și clădiri neutilizate, pe care le-a repus în circuitul urban. În primii 4 ani de RDW, scopul a fost să aducă pe o scenă unică bresle profesionale diferite, dar cu ADN și obiective comune: design de produs, design grafic, design vestimentar, arhitectură și urbanism. Ulterior, și-a propus să crească tot mai mult audiența, iar în 2019 evenimentul a avut peste 30.000 de vizitatori, iar în 2023 organizatorii așteaptă 50.000.

În toți acești ani, am organizat expoziția centrală în diverse clădiri neștiute ale orașului, într-o încercare de a revitaliza cât mai multe spații și de a le repune pe traseul publicului larg. Am fost în Palatul Știrbei, Garajele Cobălcescu, Camera de Comerț și Industrie, Palatul Telefoanelor și am vrut să arătăm concret ce se poate face, care este potențialul acestor spații și cum pot fi ele transformate de un demers creativ cum e festivalul RDW”, spune Andrei Borțun.

Procesul de schimbare este complicat și uneori mai lent decât și-ar dori actorii implicați, pentru că presupune alinierea multor agende și parteneriate dezvoltate în multe direcții. Totuși, recompensa eforturilor susținute este confirmarea pe care organizatorii și partenerii lor o primesc în mod constant din partea publicului și a participanților.

            „Atât comunitățile creative, cât și publicul primesc RDW ca pe o gură de aer proaspăt, european și contemporan. Oamenii ne mulțumesc pentru că au descoperit la noi un anumit artist sau designer, pentru că tineri talentați ajung să fie semnați apoi de galerii importante sau chiar depășesc granițele țării. De-a lungul timpului, am găsit și păstrat multe colaborări solide, cu oameni care văd lucrurile ca noi și care își doresc aceeași schimbare; ajungem astfel să dialogăm la nivel de administrație și să căutăm împreună soluții pentru o transformare în bine a întregului oraș”, spune fondatorul The Institute.

       

Între partenerii tradiționali ai evenimentului, IQOS revine și anul acesta, când invită publicul să-și lase amprenta asupra spațiilor prin care trece și să transforme experiența într-o formă dinamică de „împreună”.

            Organizată sub tema CONNECTIONS, expoziția RDW2023 lansată vineri, 12 mai, găzduiește 162 proiecte de arhitectură, design interior, design grafic, ilustrație, design de produs și design vestimentar. Acestora li se alătură încă 128 de proiecte care sunt prezentate online pe platforma romaniandesignweek.ro, ca parte din arhiva digitală Best Practices, pe care festivalul o lansează odată cu ediția din acest an și pe care o va continua în anii viitori.           

Anul acesta, un element important este instalația „Echoes of Presence”, un traseu prin trei încăperi în care experiențele vizuale se combină cu cele sonore și cu cele senzoriale, într-o descoperire a celuilalt din ce în ce mai profundă.

Material susținut de IQOS.

IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua să fumeze sau să folosească produse cu nicotină.

Citește în continuare