Skip to content

S-a incheiat Romanian Design Week, cel mai mare festival dedicat industriilor creative locale. Bilantul confirma un record de public

Vreme de 17 zile, Dorobanti-Floreasca, Ioanid-Icoanei, Cotroceni si Cartierul Creativ (zona din jurul parcului Cismigiu) au devenit cele mai importante districte creative ale capitalei. Cu punctul central in Piata Amzei, Romanian Design Week, cel mai mare festival multidisciplinar dedicat industriilor creative locale, alaturi de IQOS, a atras nu doar specialisti din industria creativa, ci si un numar record de vizitatori din categoria publicului larg.

Multi au plecat acasa cu bijuterii de autor, obiecte de ceramica, printuri de arta de la graficieni si ilustratori romani sau cu carti de arhitectura pe care  le-au cumparat din RDW Market. Altii s-au reconectat cu reprezentanti ai industriei in Noaptea Muzeelor sau in Noaptea Studiourilor de Arhitectura, sau au cunoscut tineri creatori invitati in expozitia Young Design powered by Diploma, care a reunit noua generatie de artisti, arhitecti si designeri romani intr-o expozitie multidisciplinara dedicata. Altii s-au bucurat de experientele conexe puse la cale de organizatori, cu ajutorul partenerilor care au sustinut cea de-a 11-a editie a festivalului.

Una dintre atractiile care au adus un varf de vizitatori in Piata Amzei a fost instalatia interactiva „Echoes of Presence”, dezvoltata de Alina Rizescu, Bogdan Stefanescu, Alin Tatu si Denis Flueraru si realizata cu sprijinul IQOS, care a oferit publicului o experienta multi-senzoriala spectaculoasa.

Proiectul, ales de un juriu de specialisti, dar declarat castigator prin votul publicului, ramane expus si dupa finalul festivalului si va putea fi vizitat pana la finalul lunii iulie.

La final de program, organizatorii se declara multumiti de bilant si se gandesc deja la editia de anul viitor.

Suntem incantati de cat de bine s-au conturat si au fost primite formatele Romanian Design Week de anul acesta, daca ne uitam la cifrele-record pe care ne bucuram ca le-am atins pentru fiecare dintre ele”, a declarat Raluca Mirel, Project Director Romanian Design Week. 

Iar cifrele confirma popularitatea festivalului: 85.000 de vizitatori au participat la cel putin unul dintre cele peste 100 de evenimente din programul complex al Romanian Design Week 2023, inclusiv la programul RDW Social, care a oferit petreceri si contexte de relaxare si socializare. Petrecerile semnate UniCredit Bank (20 mai) si IQOS (27 mai) au atras un public numeros, de peste 3000 de persoane, care s-au bucurat de muzica Norzeatic si Quinta Sparta, respectiv HipHop La Feminin, MC Yallah si Debmaster. 

Urmatoarea editie va avea loc in mai 2024. Mai multe detalii despre festival vor fi anuntate incepand din septembrie, pe canalele de comunicare Romanian Design Week.

Material sustinut de IQOS.

IQOS nu este lipsit de riscuri. Elibereaza nicotina, care provoaca dependenta. IQOS este destinat adultilor care altfel ar continua sa fumeze sau sa foloseasca produse cu nicotina.

Citește în continuare