Skip to content

Louis Vuitton este prima casa de moda care a deschis un lounge exclusivist in aeroportul din Qatar. In interior se serveste un meniu frantuzesc preparat de un chef care a condus un restaurant cu trei stele Michelin.

Louis Vuitton este primul brand de imbracaminte care a deschis un lounge de lux intr-un aeroport. Producatorul de haine francez a inaugurat recent spatiul deasupra magazinului din Aeroportul International Hamad din Doha, Qatar. 

Desi in ultimii ani casele de moda si-au extins interesele si catre alte domenii, de la obiecte decorative, mobilier, restaurante si arta digitala sub forma de NFT, nici un brand de lux nu s-a mai aventurat pana acum la un lounge intr-unul din cele mai aglomerate si tranzitate aeroporturi din lume. 

A fost denumit „Louis Vuitton Lounge by Yannick Alléno” dupa numele bucatarului francez a carui munca a fos recompensata cu trei stele Michelin care conduce restaurantul spatiului.

Restaurantul condus de Alléno ofera un meniu complet, bazat in special pe bucataria frantuzeasca, atat a la carte, cat si un meniu de degustare. 

La micul dejun si la brunch, meniul include patiserie pariziana sofisticata, peste afumat si caviar. La pranz se servesc sandvisuri si gustari decorate cu celebra monograma a casei de moda, iar la cina, preparate frantuzesti pe baza de fructe de mare, carne de miel si condimente specifice bucatariei frantuzesti. Toate preparatele sunt reinterpretate de Yannick Alléno.

Pentru iubitorii de cafea, restaurantul ofera cappuccino cu monograma „LV” (de la Louis Vuitton) plasata pe spuma fina care umple fiecare ceasca. 

Despre restaurantul pe care il conduce, Alléno a declarat pentru revista Vogue ca „punctul forte al meniului este faptul ca este multicultural, se adreseaza atat francezilor, cat si localnicilor, precum si calatorilor de orice nationalitate care tranziteaza aeroportul. Am vrut sa creez un loc care sa fie deschis la orice ora din zi sau din noapte pentru ca orice calator sa se simta binevenit, indiferent de ora la care trece pe aici.” 

Lounge-ul este dedicat exclusiv pasagerilor de la clasa intai sau business care calatoresc cu compania aeriana Qatar Airways si a clientilor Louis Vuitton care cumpara produse si articole de imbracaminte din magazinul brandului. 

Spatiul a fost gandit pentru a oferi un plus de confort calatorilor prin intermediul unor servicii de lux si a unui design spectaculos. 

Mobilierul din interior este creatia unor designeri cunoscuti la nivel international, de la mesele joase  realizate de India Mahdavi pana la cele inalte gandite de Paolo Lenti si fotoliile create de Costela de Martin Eisler. Alte obiecte si piese de mobilier fac parte din colectia „Objets Nomades” (Obiecte nomade) a brandului.

Designul interior evoca ideea unei jungle urbane, un spatiu retras si linistit cu verdeata din abundenta si cu obiecte decorative care reprezinta motivul stilizat al pasarii Quetzal, o specie originara din Guatemala si Mexic. De asemenea, calatorii care vor vizita lounge-ul isi vor putea lasa bagajele in stative branduite cu logoul Louis Vuitton, dedicate in special gentilor de voiaj ale casei de moda.

Aeroportul din Doha a fost ales de catre casa de moda datorita standardelor inalte prin care functioneaza. Este al doilea cel mai bun aeroport din lume si primul cand vine vorba de cumparaturi si magazine de lux.

In fiecare an, peste 30 de milioane de calatori trec prin terminalele aeroportului din Doha. De asemenea, acesta serveste si ca sediu al Qatar Airways, desemnata in 2022 cea mai buna companie aeriana din lume. 

Aeroportul atrage si artisti care creeaza lucrari de arta in spatiul public, cum este si cazul sculpturii uriase „Lamp Bear”, realizata de artistul elvetian Urs Fischer. Aceste calitati probabil au determinat casa de moda sa-si extinda prezenta in aeroport cu un lounge care ar putea transforma orice escala in Doha intr-o experienta de lux. 

Citește în continuare