Interviu Pierce Brosnan: „Nimeni nu te va regiza cu adevarat, mai bine te regizezi singur. Trebuie sa vii la lucru pregatit, cu idei, la timp, in stilul vechi, si sa-ti faci treaba.” Serialul MobLand este pe SkyShowtime.

Zilele trecute, pe platforma de streaming SkyShowtime au fost lansate cele 10 episoade din MobLand, un serial despre crima organizata realizat de apreciatul regizor Guy Ritchie.
Initial conceput ca un spin-off al serialului „Ray Donovan”, proiectul a evoluat intr-o poveste independenta, concentrandu-se pe doua familii rivale din lumea interlopa londoneza, Harrigan si Stevenson, care se lupta pentru suprematie in cadrul unui sindicat global al crimei.
Distributia este una de exceptie, incluzand actori precum: Pierce Brosnan in rolul lui Conrad Harrigan, capul familiei Harrigan, Helen Mirren in rolul lui Maeve Harrigan, matriarha familiei, Tom Hardy in rolul lui Harry Da Souza, un „fixer” stradal prins in mijlocul conflictului dintre cele doua familii, Paddy Considine in rolul lui Kevin Harrigan, fiul lui Conrad.
„MobLand” marcheaza al treilea proiect de televiziune al lui Guy Ritchie, dupa „The Ministry of Ungentlemanly Warfare” si „The Gentlemen”.
Prin amabilitatea SkyShowtime, mai jos va prezentam un interviu cu Pierce Brosnan, unul dintre cei mai eleganti actori irlandezi.
Pierce Brosnan s-a nascut in County Meath, Irlanda. S-a mutat la Londra impreuna cu familia sa cand avea 11 ani. La inceputul carierei, a jucat rolul detectivului Remington Steele in serialul cu acelasi nume. Apoi a obtinut rolul celui de-al cincilea James Bond. A jucat in trei filme din seria Bond.


A fost apreciat pentru prestatia din „The Ghost Writer” (2010), regizat de Roman Polanski, unde a jucat un fost prim-ministru britanic cu secrete periculoase. A dovedit versatilitate in comedii romantice precum „Mamma Mia!”(2008) si continuarea sa din 2018, alaturi de Meryl Streep, dar si in filme dramatice precum „The Matador” (2005), pentru care a primit o nominalizare la Globul de Aur. A fost prezent si in productii independente notabile, precum „The Tailor of Panama”(2001), o adaptare John le Carré si „The Thomas Crown Affair” (1999), un remake elegant al clasicului cu Steve McQueen ─ proiect realizat prin propria companie de productie, Irish Dream Time.
Actorul se implica si in problemele de mediu. Este activ in mai multe organizatii ecologiste, fiind un suporter al drepturilor mamiferelor marine. De asemenea, a sustinut lansarea National Women’s Cancer Research Alliance, organizatie care se implica in cautarea unor noi forme de tratare a cancerului.

Ce anume v-a atras la acest proiect si care au fost primele ganduri cand ati citit scenariul?
Ce m-a atras la proiectul Mobland? Ei bine, initial se numea The Donovan’s. A avut mai multe variante, dar Mobland a ramas. Ce m-a atras la Mobland a fost Guy Ritchie. Munca lui Guy Ritchie este revigoranta, stimulanta, captivanta, sexy, indrazneata, amuzanta si, in cele din urma, extrem de distractiva. Si asta e ceea ce iti doresti, pentru ca asta incerc si eu sa fac ca actor, sper. Asta a fost intentia mea. Iar scriitura lui Jez… Ei bine, Ronan Bennett a fost scenaristul si creatorul initial, impreuna cu Guy. Apoi a venit Jez Butterworth, si totul a devenit un peisaj al povestirii si nuantelor de personaj specifice lui Jez Butterworth. A fost extrem de incitant. Eu si Helen lucrasem impreuna anul trecut. Ea m-a intrebat: „Il faci?” I-am zis: „Da. Vreau sa ma intorc acasa, la Londra. Vreau sa lucrez in Anglia.” A citit si ea scenariul. A spus: „Il fac si eu.” Apoi l-am avut pe Tom Hardy. Tom s-a alaturat proiectului, si la fel si Paddy Considine. Asadar, acest ansamblu minunat de actori, aceasta trupa. E un grup destul de mic intr-o poveste uriasa. Toate aceste ingrediente au fost extrem de motivante si m-au facut sa ma trezesc cinci luni la rand la cinci sau sase dimineata si sa ma duc la filmari.
Actori fantastici, personaje fantastice. Ne povestiti putin despre personajul pe care il jucati si unde il gasim la inceputul serialului?
Conrad Harrington, pe care il interpretez, este un irlandez. E om de afaceri. E un om de familie. Dar e si un gangster. E un barbat destul de nelinistitor, brutal, viclean, dar foarte fermecator, care vine din salbaticiile regiunii Kerry. E un om care a trait dupa instinct. A vazut violenta, a fost abuzat prin violenta. El si Maeve au crescut impreuna, in natura, in Irlanda rurala. El s-a dus in oras, a cazut in anturaje periculoase. Era un hot bun. Un spargator bun. Avea mult curaj. Ii placeau banii. Ii placeau femeile. El si Maeve au avut un copil. Apoi a plecat si probabil a avut si alti copii cu alte femei. Dar Maeve l-a tinut aproape, si el o tine aproape. Sunt un cuplu care se iubeste. Si se incred unul in altul? Da si nu. Dar se iubesc? Da si nu. E complicat. E Lady Macbeth si Macbeth, piesa scotiana. Asta e una dintre emblemele dupa care te poti ghida. Am creat personajul inspirat de un politician din Irlanda – doar vocea, pentru ca Guy voia… Cum spune el mereu: „Nu-ti face griji, rezolvam in ziua filmarii, in 15 minute.” Si exact asa s-a intamplat. Iar cand ai un regizor care arunca cartile in aer asa, trebuie sa faci alegeri. Daca esti un actor adevarat si ai curajul sa iesi in fata si sa dai totul, asta e ce faci. Si poate prinzi un peste mare.
Ai fost destul de entuziast cand ai vorbit despre Guy. Ce anume admiri la viziunea lui asupra Londrei?
Imi place glamour-ul. Imi place senzualitatea. Tipul e ca un nobil cu conac in mediul rural. Guy e ca Conrad. Guy e ca multe dintre personajele pe care le portretizeaza. Pare sa aiba o fascinatie si o senzualitate in modul in care face ca personajele sa fie atat de vii si distractive. Umorul, umorul negru, umorul pervers si intunecat al unor astfel de personaje. E pur si simplu extrem de amuzant. Si e povestitor. Un cineast grozav. Un tehnician foarte fin. Are un ochi foarte ascutit, si o ureche rapida pentru ce faci tu ca actor. Se misca repede ca vantul. Deci trebuie sa fii gata. Pregatit, asa cum trebuie sa fii. Nimeni nu te va regiza cu adevarat, asa ca mai bine te regizezi singur. Orice faci cu oricine, trebuie sa vii la lucru pregatit, cu idei, la timp, in stilul vechi, si sa-ti faci treaba. Si cu Guy, ai terminat la ora patru. Asta imi place cu adevarat. Hai sa fim sinceri. Gata cu actoria asta, multumesc frumos. A mers? Da, sigur ca a mers. Perfect, printam. Trecem mai departe. Genial.

O cunoasteti pe dna Helen Mirren de multi ani. Si povesteati ca ati gasit personajul Conrad destul de repede, in acele 15 minute. Dar cum ati construit relatia cuplului pe care il jucati, care evident se sprijina reciproc, dar a trecut si prin multe impreuna?
De fapt, nu o cunosc pe Helen chiar atat de bine. Anul trecut am facut un film impreuna, Thursday Murder Club. A fost prima noastra colaborare reala. Am fost si intr-un film cu ea, Long Good Friday, care a fost debutul meu in cinema. Dar nu ne cunosteam cu adevarat. Acum ne cunoastem mult mai bine. Exista o incredere grozava intre noi. Cred ca exista o admiratie si o simpatie reciproca. O admir foarte mult. Ne gandeam amandoi: South London, North London… Si apoi, in ziua filmarii, l-am facut irlandez, din sudul Irlandei, din Kerry. A doua zi, ea venea la filmari si m-a intrebat: „Jucam ca irlandezi acum?” I-am zis: „Da, imi pare rau ca nu ti-am spus.” Dar ea e atat de agila, si avea deja un accent irlandez excelent pregatit. Asa ca ne-am sincronizat. E si in scenariu. Poti simti viclenia, teatrul, dramatismul. Si e mortal. Ea e foarte vicleana, mai vicleana decat Conrad. Dar el stie asta si accepta. Accepta manipularea. Asta e marginea cutitului pe care mergi cu astfel de personaje. Oricare dintre ei te poate trada intr-un mod rau cand miza e mare.
Asa cum era de asteptat de la un serial de genul asta, e plin de actiune. Exista vreo secventa care ti-a ramas in minte ca fiind deosebit de dificila?
Doamne Sfinte. E atat de mult ce vine spre tine. Inveti, repeti, joci, treci mai departe, procesezi, apoi elimini, elimini, elimini, pentru ca mereu trebuie sa fii in moment, pe ritm, in emisiune, pentru ca totul se misca atat de repede. Probabil ca prima zi a fost de neuitat. Au fost cateva scene mari pentru Conrad, in fata colegilor actori, si eu conduceam scena – o scena de sase-sapte pagini. Asa ca iti tragi sufletul si dai tot, iar colegii te sustin. Vrei sa fii o surpriza, vrei sa exprimi intentiile imaginatiei tale si ale constructiei tale de personaj cat mai precis si emotionant posibil. Am filmat in Cotswolds. Mi-a placut sa merg acolo. Conrad are o casa minunata acolo. A fost o bucurie sa fiu in mijlocul naturii. Asa ca am avut un timp glorios fiind din nou in Anglia.