Skip to content

Porsche a creat un pachet special pentru modelul 911 Carrera 4 GTS numit „Tribute to Transfagarasan”. Anul acesta se celebreaza 50 de ani de la inaugurarea celui mai bun drum de condus din lume.

Pentru a marca cea de-a 50-a aniversare a drumului Transfagarasan (inaugurat in 1974), Porsche a creat un pachet special pentru modelul 911 Carrera 4 GTS, numit „Tribute to Transfagarasan”. Acesta a fost prezentat in cadrul unei ceremonii la Sibiu, parte din evenimentul Transfagarasan Getaway, unde peste 110 masini si 200 de invitati au celebrat acest moment.

Initiativa a fost in parteneriat cu Porsche Club Romania, care sarbatorea 15 ani de activitate. Doar 10 exemplare ale acestui 911 Carrera 4 GTS personalizat vor fi fabricate. Primul a fost deja livrat unui client din Romania

Modelul beneficiaza de un motor hibrid T-Hybrid petrol-electric, cu o capacitate de 3,6 l twin-turbo, oferind o putere totala de 541 CP si cuplu de 610 Nm. Permite accelerarea de la 0-100 km/h in doar 3,0 secunde si atinge o viteza maxima de 312 km/h .

Fiecare masina include elemente distincte de design care aduc omagiu drumului Transfagarasan, cum ar fi inscriptii si accente inspirate de drapelul Romaniei, logo-uri brodate pe interior si praguri iluminat, culori exclusive, cum ar fi Graphite Grey cu detalii Guards Red.

Pretul unei astfel de masini personalizate depaseste cu siguranta pretul standard de baza al modelului 911 Carrera 4 GTS — acesta fiind de peste 200.000 € cu TVA).

Drumul Transfagarasan (DN7C) este considerat de pasionatii auto drept „cel mai bun drum de condus din lume”, titlu consacrat de emisiunea Top Gear.

Porsche a organizat evenimentul Transfagarasan Getaway, unde jurnalisti si membri ai clubului au testat diverse modele Turbo — de la cele clasice (930, 964, 993) la cele moderne — pe parcursul unui traseu de peste 300 km, cu 160 de viraje, 833 de poduri si 5 tuneluri

„Porsche Transfagarasan” nu este un model specific, ci o editie aniversara exclusiva a modelului 911 Carrera 4 GTS, creata pentru a celebra legendarul drum.

Un client din Romania a fost cel care a primit primul aceasta masina unica.

Porsche mentioneaza ca acest model este configurat ca exemplu de referinta pentru celelalte noua masini din serie; celelalte unitati vor fi livrate ulterior clientilor individuali, in luna august, in cadrul unui eveniment exclusivist.

Transfagarasanul a fost construit intre 1970 si 1974, strabatand Muntii Fagaras pentru a lega Muntenia de Transilvania, o sosea ridicata la ordinul lui Nicolae Ceausescu atat ca obiectiv strategic militar, cat si ca realizare de infrastructura unica in Romania.

Statisticile arata ca pe acest drum merg anual cateva zeci de mii de turisti care vin special in zona pentru a vedea privelistea de pe traseu si se cazeaza la pensiunile din jur

Inginerul Dumitru Ducaru a coordonat lucrarile de constructie ale drumului spectaculos din Muntii Fagaras intre 1969 si 1974. El a fost responsabil pentru organizarea si supravegherea santierului, fiind una dintre figurile centrale ale acestui proiect ambitios. Intr-un interviu acordat in 2015, Ducaru povestea despre provocarile intampinate in timpul constructiei si despre modul in care echipa sa a reusit sa finalizeze lucrarea intr-un timp record, in ciuda conditiilor dificile de munca .

Citește în continuare