Gorzo, expozitie si atelier deschis publicului in primul solo show al unui artist roman la Muzeul de Arta Recenta. Puteti interactiona cu el in timp ce realizeaza o lucrare.

Muzeul de Arta Recenta din Bucuresti anunta expozitia „Vrea cineva sa fie eu?”, un eveniment care marcheaza o dubla premiera: este primul solo show al unui artist roman la MARe si, totodata, prima expozitie ce cuprinde integral interiorul si exteriorul cladirii.
Proiectul, curatoriat de Gregory Lang si Dan Popescu, aduce in prim-plan lucrari noi create special pentru acest context, plasand publicul intr-o relatie directa cu arta printr-o interventie murala de mari dimensiuni, realizata de artist chiar pe suprafata muzeului.
Expozitia va putea fi vizitata intre 18 septembrie 2025 si 18 ianuarie 2026.
Selectia reuneste pictura, sculptura, basoreliefuri si instalatii, intr-un ansamblu coerent ce reafirma pozitia lui Gorzo ca una dintre cele mai influente figuri ale artei contemporane romanesti.
Expozitia nu se limiteaza la o prezentare statica: intre 18 septembrie si 3 octombrie, vizitatorii au ocazia sa asiste la un atelier viu, cu participarea artistului, care va transforma muzeul intr-un spatiu al creatiei si al dialogului direct.
Prezenta artistului in muzeu, lucrand in fata vizitatorilor, accentueaza aceasta dimensiune performativa, facand din actul creatiei o parte integranta a expozitiei.
Biletele pot fi achizitionate aici.

Nascut in 1975 la Ieud, Maramures, Dumitru Gorzo si-a impartit constant viata si activitatea intre Romania si Statele Unite, consolidandu-si un profil international.
Absolvent al Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti, unde si-a obtinut licenta si masterul in pictura, a fost unul dintre studentii apropiati ai lui Florin Mitroi. In anii ’90 a co-fondat grupul Rostopasca, considerat un moment de ruptura si inovatie in arta romaneasca de tranzitie.
Opera sa variaza de la pictura si sculptura la reliefuri din lemn, instalatii sau interventii in spatiul public. Satira, ironia si critica societala sunt constantele care ii definesc lucrarile, indiferent de mediu. Aceasta versatilitate i-a adus o pozitie centrala pe scena contemporana, dar si controverse care i-au consolidat notorietatea.
Un moment de cotitura l-a reprezentat interventia „Cocoons”, din 2003, cand artistul a lipit pe zidurile cladirilor din centrul Bucurestiului peste 350 de figurine din ipsos cu aspect larvar. Actiunea a fost interpretata de unii ca act satanist, provocand o dezbatere publica intensa despre limitele artei si despre rolul artistului in spatiul social.
Ulterior, lucrarile sale au fost prezentate in muzee si spatii de arta de prestigiu, precum Muzeul National de Arta Contemporana din Bucuresti, BMoCA din Denver, New Jersey Museum of Contemporary Art, Kunstverein Viernheim, Kunsthalle Budapesta, MODEM Debrecen, Museum Küppersmühle din Duisburg sau Marina Abramović Institute din San Francisco. In 2001 a expus in Pavilionul Romaniei la Bienala de la Venetia, iar mai tarziu a participat la Bienala de la Istanbul si la alte evenimente internationale majore.