Thailanda lanseaza o campanie de 200.000 de bilete de avion gratuite pentru turisti straini.

Autoritatile din Thailanda pregatesc o initiativa de amploare menita sa stimuleze turismul intr-un an mai slab decat cel precedent.
Programul „Buy International, Free Thailand Domestic Flights” prevede alocarea a 200.000 de bilete de avion interne gratuite pentru vizitatorii straini care calatoresc in tara in perioada septembrie–noiembrie 2025.
Masura vizeaza atragerea unui numar mai mare de turisti in orasele secundare, mai putin frecventate, prin subventionarea curselor operate de sase companii aeriene nationale: Thai Airways, Thai AirAsia, Bangkok Airways, Nok Air, Thai Lion Air si Thai Vietjet.
Este o initiativa a Ministerul Turismului si Sportului din Thailanda care spera sa incurajeze turistii sa viziteze si orase mai mici.
Potrivit ministrului Sorawong Thienthong, orice turist strain care isi rezerva un zbor international direct spre Thailanda printr-o companie aeriana sau prin agentii online va putea beneficia de un bilet gratuit dus-intors pentru o destinatie interna, insotit de o alocare de 20 de kilograme pentru bagaje. Subventia acopera 46 de euro pentru un segment de zbor sau 92 de euro pentru un bilet dus-intors.
Bugetul total alocat schemei este de 18 milioane de euro, iar guvernul estimeaza ca masura va genera venituri directe de 232 de milioane de euro, cu un impact economic mai larg de peste 554 de milioane de euro.
Campania este inspirata de un model implementat anterior in Japonia.


Oficialii thailandezi au recunoscut ca programul este modelat dupa initiativa similara lansata de Japan Airlines, care a oferit zboruri interne gratuite calatorilor internationali pentru a incuraja vizitele in regiuni mai putin promovate si a diminua supraturismul din Tokyo sau Kyoto.
In cazul Thailandei, scopul este de a redistribui fluxurile de vizitatori dincolo de marile centre Bangkok, Chiang Mai sau Phuket, spre orase desemnate UNESCO, destinatii culturale de-a lungul fluviului Mekong ori zone cu potential de turism sportiv.
Sorawong Thienthong a precizat ca propunerea va fi prezentata Cabinetului saptamana viitoare pentru aprobare finala, urmand ca biletele gratuite sa fie puse la dispozitia calatorilor imediat dupa validarea programului.
Rungroj Santadvanit, presedintele filialei nord-estice a Asociatiei Hotelurilor din Thailanda, a sugerat ca, pe langa biletele gratuite, guvernul ar trebui sa dezvolte strategii de marketing adaptate fiecarei regiuni. Ca exemple, Buri Ram ar putea fi promovat ca pol al turismului sportiv prin maratoane si evenimente fotbalistice, in timp ce Ubon Ratchathani ar putea evidentia patrimoniul cultural si atractiile fluviului Mekong.
Excluderea populatiei locale a fost privita de unii drept o dovada ca guvernul pune accent mai mult pe „portofelele straine” decat pe stimularea pietei interne. Pe de alta parte, autoritatile au replicat ca obiectivul este sa contracareze scaderea numarului de vizitatori straini, care a ajuns la 20,8 milioane de sosiri pana la 17 august, cu 7% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut.
China continua sa fie principala sursa de turisti pentru Thailanda, cu 2,9 milioane de vizitatori, insa scaderea generala a sosirilor internationale a determinat autoritatile sa accelereze masurile de stimulare.