Skip to content

Coca-Cola lanseaza o noua campanie de Craciun realizata cu Inteligenta Artificiala. Spotul reda povestea camioanelor luminoase cu un Mos Craciun inspirat de ilustratiile din anii 1930.

Coca-Cola lanseaza o noua campanie de Craciun realizata cu ajutorul inteligentei artificiale, marcand al doilea an consecutiv in care brandul foloseste instrumente generative pentru a reinventa una dintre cele mai longevive traditii publicitare din lume. 

Campania, intitulata “Refresh Your Holidays”, aduce in prim-plan o versiune actualizata a celebrului spot “The Holidays Are Coming” („Vin, sarbatorile vin„), care a devenit sinonim cu inceputul sezonului de sarbatori inca din anii ’90.

Filmul central al campaniei a fost realizat de studioul Secret Level din Los Angeles si mizeaza pe reteta traditionala: traseul parcurs de camioanele rosii Coca-Cola.

Pe traseul care face referire la arhitectura din Asia, Europa si America de Nord apar ursi polari, foci si ursi panda care privesc spectacolul de lumini. La final apare o versiune digitala a lui Mos Craciun, inspirata din ilustratiile realizate in anii ’30 de artistul Haddon Sundblom, care a definit imaginea moderna a personajului.

Productia face un pas important fata de versiunea lansata anul trecut, cand compania a fost criticata pentru aspectul artificial si lipsa de emotie a personajelor generate digital. Potrivit lui Pratik Thakar, vicepresedinte global pentru generative AI la Coca-Cola, noua campanie foloseste instrumente mult mai avansate, menite sa imbunatateasca realismul si coerenta narativa.

„Am reusit sa controlam fiecare detaliu cinematografic, de la unghiurile camerei la dinamica fizica a miscarilor, folosind un sistem vizual intuitiv similar celui folosit de un regizor pe platou. Ceea ce am obtinut este o poveste continua, consistenta si plina de emotie. Nu mai vorbim doar despre un spot publicitar, ci despre un pas transformator in felul in care creativitatea si tehnologia pot lucra impreuna”, a declarat Thakar.

Secret Level a colaborat cu un numar redus de artisti — aproximativ 20, fata de peste 50 cati ar fi facut parte dintr-o echipa de productie clasica — insa procesul de lucru a permis realizarea mai multor versiuni ale spotului, adaptate diferitelor piete internationale. In unele regiuni, Coca-Cola a ales o varianta traditionala, filmata cu actori reali, iar in altele a lansat o versiune complet digitala, dezvoltata in parteneriat cu studioul Silverside AI.

Pe langa clipul principal, Coca-Cola lanseaza si un al doilea spot, „A Holiday Memory”, in care o femeie gaseste un glob de Craciun ce o transporta intr-un moment de bucurie al copilariei. 

Filmul are o estetica realista construita din peste 70.000 de secvente video si pune accentul pe legatura dintre memorie, familie si emotie, evocand aceeasi atmosfera calda din reclamele clasice Coca-Cola. 

Desi este criticata si anul acesta de presa internationala, Coca-Cola ramane una dintre primele companii care au testat instrumentele generative la scara globala, incepand cu spotul „Masterpiece” din 2023, in care personajele din picturi celebre prindeau viata pentru a transmite o sticla de Coca-Cola din tablou in tablou.

In 2024, campania de Craciun a starnit reactii predominant negative, fiind acuzata de o parte a industriei publicitatii ca reduce rolul artistilor umani. In acelasi timp, controversele si discutiile din mediul online au viralizat reclama care a strans miliarde de vizualizari si un interes major pentru folosirea inteligentei artificiale in publicitate. Pe langa promovarea brandului Coca-Cola, a devenit un spot pentru AI.

Anul acesta, compania a mizat pe o abordare mai echilibrata, in care elementele create de AI sunt integrate cu ilustratii si designuri realizate manual. De exemplu, Mos Craciun-ul digital din noul spot este construit exclusiv din arhiva originala de ilustratii detinuta de Coca-Cola, iar scenele cu animale au fost concepute pentru a obtine expresii credibile si miscari fluide, ceva imposibil de realizat tehnologic in urma cu doar un an.

Ca in fiecare an, campania de Craciun anunta si revenirea turneului camioanelor  Coca-Cola care va traversa orase din din Europa, America de Nord, America Latina si zona Asia-Pacific, precum si o serie de bannere cu ilustratii vintage, cu un Mos Craciun desenat in stilul anilor ’40 care savureaza o sticla de Coca-Cola. Este deopotriva o revenire la origini dar si o aplecare catre inovatie, folosind cele mai noi tehnologii AI. 

In Romania, site-ul companiei prezinta o numaratoare inversa care anunta 18 zile ramase pana la magia sarbatorilor ─ anul trecut, camioanele luminoase au pornit la drum dupa 20 noiembrie.

Citește în continuare