Evenimentele care marcheaza 100 de ani Bang & Olufsen. Istoria unor produse care au redefinit experientele sonore

Marca audio daneza Bang & Olufsen marcheaza o etapa istorica: 100 de ani de modelare a felului in care lumea experimenteaza sunetul.
„In 1925, cand Peter Bang si Svend Olufsen au fondat aceasta companie, nu s-au limitat la tehnologie – ci au fost ghidati de «o vointa neclintita de a crea doar ce e mai bun… de a deschide, cu perseverenta, noi cai». Astazi, dupa un secol, acelasi spirit ne anima in tot ceea ce facem: in fiecare difuzor, in fiecare detaliu lucrat manual, in fiecare salt indraznet inainte”, spuneKristian Teär, CEO Bang & Olufsen si continua:
„Bang & Olufsen a insemnat intotdeauna mai mult decat sunet – inseamna sa redefinesti modul in care oamenii traiesc in armonie cu tehnologia si sa cauti permanent ceea ce este extraordinar. Cream cultura – modeland felul in care oamenii experimenteaza muzica, designul si maiestria de-a lungul generatiilor. Cele mai pretuite produse ale noastre sunt create pentru a fi folosite, reparate si date mai departe. Adunand povesti si amintiri de la mai multe generatii. Acesta este firul rosu din istoria noastra si asta purtam cu noi in urmatorul secol.”


De la primele radiouri construite intr-o casa de tara, din Struer, Danemarca, pana la sistemele audio conectate de astazi, Bang & Olufsen a sustinut mereu ideea ca valoarea inovatiei si a maiestriei dainuie. De la primul produs al lui Peter si Svend – „Eliminator” – care permitea radiourilor alimentate cu baterii sa functioneze cu energie electrica de la retea (1925), pana la elegantul radio Beolit 39 (1939), sculpturalul televizor Beovision 1 (1967) si emblematicul pick-up Beogram 4000 (1972), Bang & Olufsen si-a creat o traditie, transformand produsele audiovizuale in obiecte de o frumusete durabila, care apartin casei – unde maiestria si forma sunt inseparabile de performanta.
Cu decenii inainte de vreme, marca audio daneza a anticipat casa conectata si a dezvoltat ceea ce este cunoscut astazi sub numele de sistemul Beolink (1986); un sistem multiroom complet integrat care permite distribuirea fara probleme a muzicii si a televiziunii in mai multe camere, cu un control fara efort. Iar cu sistemul audio Beolab 90 (2015), Bang & Olufsen a stabilit noi standarde in care muzica se adapteaza atat spatiului, cat si ascultatorului – inovatii care continua sa inspire industria.

Pe masura ce Bang & Olufsen intra in urmatorul secol, brandul se concentreaza tot mai mult pe maiestria atemporala, pastrandu-si designul emblematic si dezvoltand tehnologii eficiente, construite pentru a rezista – semnaland faptul ca luxul modern este definit nu doar de sunet si estetica, ci si de durabilitate.
Programul Atelier exemplifica aceasta viziune prin adaugarea unui nou nivel, exclusivist, de maiestrie artistica celor mai apreciate produse din istoria Bang & Olufsen. Prin finisaje personalizate si editii extrem de limitate – cum ar fi cea mai recenta editie Beolab 90 Titan – Atelier transforma proprietatea asupra unui obiect intr-o expresie profund personala a gustului si individualitatii. Fiecare creatie devine o mostenire durabila, reflectand atat identitatea clientului, cat si angajamentul neclintit al brandului fata de maiestrie si excelenta.

In Programul Recreated Classics produsele Bang & Olufsen, de patrimoniu, sunt restaurate meticulos si reimaginate pentru a raspunde exigentelor contemporane. Produse emblematice precum Beogram 4000 si Beosound 9000 nu sunt doar reproduse, ci refabricate prin reprocesarea componentelor existente, cu decenii de istorie. Acest lucru prelungeste durata de viata a produselor existente si imbunatateste experienta de utilizare cu tehnologie modernizata si conectivitate perfecta – integrandu-se fara efort in casele de astazi. Aceste capodopere pastreaza rezonanta emotionala, calitatea tactila si frumusetea sculpturala care le-au facut atemporale. Nu sunt relicve ale trecutului, ci mosteniri vii de design – renascute pentru a fi pretuite de noile generatii.
Evenimente si expozitii globale O serie de experiente imersive in capitalele culturale ale lumii – de la Copenhaga si Shanghai la Tokyo, Seul, New York, Londra si Paris – care exploreaza intersectia dintre sunet, design si cultura.
Cartea sunetului si a vederii (2026) O cronica cuprinzatoare a 100 de ani de design, inovatie si influenta culturala Bang & Olufsen.
Tururi de fabrica la Struer (2026) O invitatie de a explora locul de nastere al brandului prin tururi si experiente exclusive.
Colectii de accesorii Piese lifestyle atent selectionate care omagiaza frumusetea tactila a ADN-ului de design Bang & Olufsen.