Cum sa trimiti un comunicat de presa

Sper sa va ajute acest articol… L-am scris deoarece am ajuns sa primesc prea multe comunicate care nu ma intereseaza, scrise prost, trimise aiurea etc. Va invit sa completati daca aveti idei in plus! Eu una am mentionat doar cateva chestii de baza si bun simt:
– Intreaba-ma inainte sa-mi trimiti comunicate. Nu ma adauga automat in lista ta de jurnalisti carora le trimiti comunicate. Este frumos sa imi dai un mail inainte, in care sa imi spui cine esti si sa ma intrebi daca doresc sa primesc respectivele comunicate, daca ma intereseaza. Doar fiindca adresa mea este publica nu inseamna ca trebuie sa abuzati de ea.
Am ajuns sa primesc saptamanal comunicate de presa despre unii de care nu voi scrie niciodata (Buzdugan si Morar, de ex) sau invitatii la concerte care sunt in celalalt capat al tarii (cei de la Heaven-Studio din Timisoara ma invita constant la concertele lor). Ati aruncat macar un ochi peste acest blog inainte sa imi luati adresa de mail si sa incepeti sa-mi trimiteti spam comunicate? Cu siguranta nu.
– Trimite invitatiile la timp. Nu trimite invitatii la evenimente cu o ora inainte sa inceapa (cum s-a intamplat la conferinta de presa Ja Rule). Sau, si mai rau, la o ora dupa ce au inceput (cum s-a intamplat cu lansarea albumului Ana Mardare).
– Comunicate scurte si clare. Incepeti comunicatele de presa cu ce este mai important, cu ideea principala, dezvoltati in urmatoarele paragrafe, lasati la sfarsit \’backgroundul\’, informatiile despre artist, club etc. Este obositor sa stau sa caut printr-un comunicat lung cat postul care este ideea de baza, nu amestecati 500 de mii de idei intr-un singur comunicat.
– Online-ul difera de presa traditionala. Comunicatele trimise celor din online ar trebui sa fie usor diferite de cele trimise presei.
– Online-ul este cel mai rapid. Nu imi trimite materiale care au aparut la tv sau in presa, deoarece nu le voi publica. Oricat ar fi ele de recente, pentru online deja sunt considerate vechi.
– Pozele pentru print difera de cele pentru online. Nu imi trimite poze minuscule, nu trimite nici poze CMYK de cate 7 mb deoarece nu am revista. Pozele pe care le public eu pe site au maxim 200 de kb, pentru a se incarca pagina rapid.
– Ai grija la gramatica. Fara virgule intre subiect si predicat! Este una din greselile pe care le observ constant… trist.
– M-am plictisit sa citesc ca o anumita piesa e pe cele mai tari posturi de radio si se bucura de foarte mare succes cand nu este adevarat. Cititorii nostri nu traiesc pe Marte si stiu foarte bine ce se da la radio si ce are succes. Ma rog, poate prinde la alti cititori…
– Raspunde-mi rapid. Daca dau mail inapoi pentru a cere cateva detalii in plus nu imi raspunde poimaine, am nevoie de ele in ziua aia. Maine e deja prea tarziu.
Sper ca nu am uitat nimic… Mai revin sa completez daca-mi mai vin idei. Ce credeti ca ar trebui adaugat?
Daca ti-a placut acest articol: citeste si articolul despre lansari, premiere si exclusivitati online.