Skip to content

Beyonce si Jay Z se transforma in Audrey Hepburn si Basquiat in noua campanie Tiffany. Artista poarta faimosul diamant galben de 30 de milioane de dolari langa un tablou estimat la 20 milioane de dolari.

Brandul de bijuterii Tiffany a dezvaluit noii ambasadori ai colectiei care celebreaza povestile moderne de dragoste: Beyonce si Jay-Z. Este prima campanie majora dupa ce grupul LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), cel mai mare conglomerat de branduri de lux din lume, a preluat actiunile Tiffany la inceputul acestui an.

Noua directie Tifffany a fost gandita de Alexandre Arnault, fiul celui mai bogat om din lume – Bernard Arnault – care se afla la conducerea departamentului de comunicare al brandului si care este convins de puterea pe care o au celebritatile de a influenta alegerile consumatorilor: „Beyonce si Jay-Z sunt epitoma unei povesti de dragoste moderne. Nu ne puteam gandi la un alt cuplu mai iconic care sa reprezinte atat de bine valorile Tiffany: iubire, putere si exprimarea sinelui. Suntem onorati sa ii avem in familia Tiffany.

„About Love” este titlul primei campanii in care Beyonce si Jay-Z apar impreuna ca un cuplu. In fotografiile realizate de Mason Poole exista doua elemente speciale: faimosul diamant Tifanny estimat la 30 de milioane de dolari si un tablou al lui Basquiat. 

Cei doi artisti pozeaza in haine elegante, in posturi mult mai simple si mai rafinate fata de cum se promoeaza in mod obisnuit. In timp ce prezenta lui Beyonce pare inspirata de Audrey Hepburn in „Breakfast at Tiffany’s” prin faimoasa „little black dress”, manusi si parul coafat intr-un coc aparent neingrijit, cu un aspect natural, parul lui Jay-Z a fost aranjat pentru a semana cu cele mai cunoscute portrete ale unuia dintre artistii sai preferati, Jean Michel Basquiat. 

In camera gri, austera, singura pata de culoare o aduce tabloul „Equals Pi” pe care Basquiat l-a realizat in anul 1982 si care este expus in premiera in spatiul public, a facut parte dintr-o colectie privata pana de curand.

Lucrarea de arta a fost aleasa cu o intentie precisa pe care Alexandre Arnault a confirmat-o intr-un interviu acordat publicatiei WWD: include faimoasa nuanta de albastru care a devenit sinonima cu cutiile in care sunt impachetate produsele brandului: „Tiffany Blue”. Astfel, tabloul va deveni un laitmotiv al campaniei, fiind singurul element de decor al vizualurilor cu Beyonce si Jay-Z, si va fi expus public in aceasta toamna in magazinul Tiffany de pe Fifth Avenue din New York.

Potrivit Artnet News, tabloul a fost vandut in cadrul unei licitatii din 1996 cu 253.000 de dolari iar Alexandre Arnault l-ar fi cumparat recent cu o suma cuprinsa intre 15 si 20 de milioane de dolari.

In privinta diamantului Tiffany promovat de Beyonce, devenind prima femeie de culoare care il poarta, acesta cantareste 128,54 carate si are 82 de fatete. A fost descoperit in secolul al XIX-lea si este considerat unul dintre cele mai spectaculoase diamante din lume.

Diamantul Tiffany a fost descoperit in 1877 in Minele Kimberley din Africa de Sud si a fost cumparat un an mai tarziu de cate Charles Lewis Tiffany, fondatorul brandului de bijuterii. 

De-a lungul timpului, diamantul a fost purtat numai de alte patru femei: Mary Whitehouse, Audrey Hepburn si Lady Gaga care a marcat cea mai recenta aparitiei a piesei spectaculoase la premiile Oscar din 2019, intr-o tinuta inspirata tot de Hepburn. A patra aparitie va putea fi vazuta anul viitor pe marile ecrane in filmul „Moarte pe Nil”, fiind purtat de Gal Gadot.

Pe langa fotografii, Beyonce si Jay-Z au filmat si o prestatie live realizata intr-un stil clasic, intr-o atmosfera la fel de neobisnuita pentru fanii lor care ii apreciaza pentru muzica hip-hop, R&B cu un aer urban.

Tiffany i-a provocat sa inregistreze cantecul „Moon River” de pe coloana sonora a filmului „Breakfast at Tiffany’s”, prestatia lor a fost regizata de Emmanuel Adjei cunoscut pentru colaborarile cu Madonna, Sevdaliza, FKA Twigs si pentru productia „Black is King” pe care Beyonce a lansat-o pe Disney + in vara anului trecut. Pentru a continua directia retro a campaniei, mini-filmul a fost inregistrat cu o camera Super 8 si va fi lansat pe 15 septembrie. Filmarile au avut loc la Orum House din Los Angeles si va avea un aer cinematic si nostalgic.

Alegerea celor doi artisti a fost inspirata de miscarea Black Lives Matters si discutiile intense care au dominat agenda sociala din SUA in ultimul an. Acest lucru este explicabil prin faptul ca Tiffany’s a anuntat ca va dona 2 milioane de dolari care HCBU – Historically Black Colleges and Universities pentru un program de scolarizare si internshipuri dedicate tinerilor afro-americani.

Citește în continuare