Skip to content

(galerie foto)Imagini cu toate piesele colectiei Rabanne x H&M care se lanseaza maine in Romania, fizic si online. Xavier Dolan a regizat filmul campaniei.

H&M continua seria de colectii anuale cu semnatura de designer alaturi de Rabanne, un brand fondat de regretatul designer Paco Rabanne – pe numele real Francisco Rabaneda Cuervo – in 1966.

Astfel de colaborari ofera publicului cu venituri medii oportunitatea sa achizitioneze o piesa vestimentara sau un accesoriu care are aproape aceeasi calitate ca tinutele de lux ale unei case de moda exclusiviste. In timp ce piesele originale costa de la cateva sute de euro pana la cateva zeci de mii de euro, versiunile lansate de H&M sunt cotate intre 20 de euro si 400-500 de euro, pentru creatiile cele mai sofisticate.

Mai jos veti descoperi toate piesele din colectie si informatii care prezinta conceptul din culisele acestei colaborari. De obicei astfel de colectii sunt produse in editie limitata si se vand in cateva ore de la lansare inclusiv in Bucuresti, clientii pasionati obisnuiesc sa astepte la coada din fata magazinului H&M din Piata Unirii inca de la 6 dimineata, pentru a se asigura ca vor reusi sa achizitioneze produsul mult-dorit.

Colectia Rabanne x H&M va fi disponibila in magazine si pe site-ul hm.com incepand de maine, 9 noiembrie. 

Colectia vine intr-un moment cheie pentru brandul Rabanne, care a trecut recent printr-o schimbare de nume, eliminand prenumele fondatorului Paco Rabanne din titlul companiei. In ultimii ani, casa de moda incearca sa revina in atentia publicului tanar iar colaborarea cu H&M va oferi o oportunitate de a-i face cunoscuta acestuia celebrele tinute Paco Rabanne din anii ’60 si ’70 care au revolutionat moda la vremea respectiva.

Directorul de creatie al brandului Rabanne, Julien Dossena, a lucrat indeaproape cu Ann-Sofie Johansson, sefa departamentului de design pentru femei al H&M, pentru a crea o garderoba potrivita pentru petrecerile la piscina din anii 1970.

Majoritatea tinutelor sunt potrivite de purtat la ocazii de seara, pentru noptile petrecute dansand la petreceri sau in cluburi. Pentru a recrea intocmai stilul recogniscibil al designerului Paco Rabanne au fost utilizate numeroase materiale din zale, texturi metalice, nuante aurii, argintii si o atentie deosebite la detalii.

Colectia este promovata printr-un scurt film de campanie realizat de celebrul cineast canadian Xavier Dolan, unul dintre preferatii publicului pasionat de moda.

Julien Dossena a fost cel care l-a sugerat pe Xavier Dolan in postura de regizor al campaniei, designerul si-a dorit dintotdeauna sa colaboreze cu el, considerandu-l un artist vizionar.

Julien Dossena si Ann-Sofie Johansson

Filmul campaniei pune in contrast texturile metalice cu miscarile fluide inspirate din dansul contemporan, coregrafia fiind realizata de duoul format din Olivier Casamayou si Carine Charaire care s-a specializat in adaptarea miscarilor expresive in reclame de moda si in videoclipuri muzicale.

Pe langa piesele vestimentare, Julien Dossena a creat alaturi de H&M si o intreaga colectie de decoratiuni de interior, pastrand aceeasi estetica “retro-future” cu materiale stralucitoare si forme care amintesc de designul anilor ’60 si ’70.

Potrivit unui interviu acordat de Dossena pentru H&M, inspiratia pentru aceste piese a venit dintr-o “adunare utopica a unor oameni puternici, intr-o atmosfera destinsa, dar in acelasi timp electrica. A fost important sa valorificam latura incluziva si mobilizatoare a marcii, cu piese cu zale si paiete inspirate din colectiile de arhiva, atat de cunoscute, combinate cu croieli simple inspirate din anii 1970 si piese lejere rafinate. Am dorit sa ne orientam catre materiale mai sustenabile pentru a face colectia cat mai responsabila posibil. Sunt foarte incantat ca h&m a putut dezvolta o versiune a plasei noastre metalice care contine un amestec de metale reciclate si conventionale, proces care a durat mai multe luni, precum si paiete care contin pet reciclat.”

Tinand cont de faptul ca maiestria artelor vestimentare a fost mereu un aspect important pentru brandul Paco Rabanne, Dossena a avut sarcina de a integra acest aspect in noua colectie.

Designerul a povestit ca priveste Rabanne ca o marca construita pe o materialitate radicala, prin utilizarea zalelor ca textura definitorie. A reusit sa creeze forme feminine si senzuale cu un material care are deseori aspectul unei armuri medievale. 

Pentru a pastra directia de sustenabilitate pe care toate brandurile sunt obligate sa o respecte in acest moment, plasa metalica a fost creata dintr-un amestec de 70% metale reciclate si 30% metale conventionale, al carei proces de creatie a durat mai multe luni. 

Unele dintre piese contin parti metalice crosetate tesute manual, care sustin sectiuni din plasa metalica de diferite dimensiuni — acestea sunt piese avansate din punct de vedere tehnic. 

Dossena a explicat ca “materiale precum lana, bumbacul organic si pielea, in special, sunt de o calitate foarte inalta.”

Colectia a fost lansata in cadrul unei petreceri sustinute in prestigiosul club Silencio din Paris in timpul Saptamanii Modei. Prezentarea colaborarii a avut loc in prezenta unor invitati celebri precum Cher sau Robyn dar si a designerilor care au creat noile piese, mai multe imagini de la lansare veti descoperi mai jos. Merita mentionat ca jacheta purtata de Cher se regaseste in colectie intr-o versiune cu detalii aurii, un semn al faptului ca tinuta de la petrecere a fost creata special pentru ea, cel mai probabil intr-un exemplar unic.

Citește în continuare