Skip to content

Exclusiv: Cosmin Florea – unul dintre cei mai importanti scenografi de teatru a creat conceptul lansarii H&M x Giambattista Valli in Romania

  • envelope icon

In fiecare an, o colectie H&M realizata de unii dintre cei mai mari designeri din lume pune brandul mass-market intr-o lumina creativa, cu referinte artistice si atrage un public cunoscator de moda. In acelasi timp, aceasta este menita sa introduca publicul tanar in tabara modei ridicata la nivel de arta.

Pentru 2019, H&M a lucrat cu Giambattista Valli intr-un melanj vestimentar care imbina latura romantica a brandului italian cu abordarea casual, post-adolescentina a gigantului suedez. 

Evenimentul de lansare organizat in Bucuresti a venit cu o mare provocare pentru directorul creativ al petrecerii – Cosmin Florea: sa creeze o experienta imersiva intr-una din cele mai grandioase cladiri ale Bucurestiului, Opera Romana.

Cosmin Florea este unul dintre tinerii cei mai influenti din arta romaneasca, lasandu-si amprenta creativa prin styling si costume in sute de editoriale si campanii de moda, videoclipuri, spectacole de teatru si aparitii pe covorul rosu. 

In ultimii 10 ani a devenit scenograful preferat de regizorul Radu Afrim, lucrand de la „Omul Perna” in 2008 la Teatrul Maria Filotti din Braila pana la una dintre cele mai apreciate reprezentatii teatrale ale anului 2019 – „Padurea Spanzuratilor” la Teatrul National din Bucuresti.

Pentru evenimentul de gala H&M x Giambattista Valli, Cosmin Florea a construit o experienta care a imbinat arta renascentista cu inovatiile tehnologice, un DJ set care crea sunetele live, dansatori care se exprimau liber printre invitati, proiectii video pe statuile create special pentru lansare si piesa centrala, tabloul preferat al lui Giambattista Valli.

De la ce a pornit conceptul evenimentului Giambattista Valli x H&M? 

Totul a pornit de la brief, cu care am rezonat perfect. Se dorea un spatiu impunator si prestigios care sa fie abordat intr-o nota moderna. Pe lista scurta stiam ca este Opera Romana,  care era de altfel cea mai buna optiune si aveam o presimtire ca va ramane ca loc pentru eveniment.
De aici a pornit in prima faza inspiratia. Mi-am propus sa creez un spatiu care sa te duca cu gandul la galeriile muzeelor Capitoline din Roma sau muzeul Bourdelle din Paris, dar cu o nota contemporana. 

Ce documentare ai facut pana ai ajuns la tabloul preferat al lui Giambattista Valli?

A fost foarte interesant pentru ca de la un punct preferintele mele coincideau foarte mult cu cerintele brandului, asa ca lucrurile au decurs cumva natural.  Asadar,  am incercat sa nu ma mai gandesc la brief si sa ma concentrez mai mult pe Giambattista Valli si preferintele lui in materie de arta. Am citit interviurile care exista in online si o buna parte din recenziile prezentarilor de moda. Asa am aflat de afinitatea lui pentru Jean Auguste Dominique Ingres, care mi-a servit ca inspiratie. 

Schitele conceptului creativ pentru eveniment

Cum a fost gandita povestea experientei din eveniment? Au existat limite/guidelines pentru cum ar trebui sa arate?

Cred ca este foarte important sa lucrezi alaturi de oameni care cred in tine si care iti sustin ideile. Impreuna cu Ada Teslaru de la Grafitti PR, am gandit in detaliu tot ce tine de flow, lumini, amplasarea florilor si a decorului, sound-ul, lucruri care separat nu par atat de importante, insa in final ele contureaza experienta evenimentului. Dorinta mea cea mai mare a fost sa pastrez totul unitar, deoarece la evenimentele de genul acesta sunt implicati foarte multi oameni, apar schimbari in ultimul moment iar lucrurile pot scapa foarte usor de sub control. 

Ce obiecte speciale ai creat pentru acest eveniment? 

Pentru a crea aceasta atmosfera muzeala am realizat in colaborare cu atelierele operei, mai multe sculpturi si un tablou gigant. Productia a inceput in septembrie, iar cum eu locuiesc acum in Bruxelles, am reusit sa fac o singura vizita in ateliere,  restul supervizarii facandu-se prin imagini si filmari.  Asta a fost emotia mea cea mai mare, sa nu imi scape ceva.

La un asemenea eveniment, invitatii sunt mai degraba orientati spre shopping, dar atmosfera le poate induce o anume stare… A existat un detaliu pe care ti-ai dorit sa-l vada cat mai multa lume? 

Eu mi-am dorit sa sensibilizez invitatii. Iar punctul culminant a fost momentul de reveal in care chiar am fost bucuros sa simt in aer emotie. Persoanele invitate la genul acesta de evenimente sunt in principiu cunoscatoare de arta si au rezonat cu ce am vrut sa trasmit.

Care au fost provocarile in aranjarea unei cladiri uriase care avea anumite restrictii? 

Restrictiile clar au existat, insa au fost de bun simt. Lucrul in spatii de genul acesta vine la pachet si cu o doza de respect si apreciere pentru istoria monumentului.
Holul central a fost zona care m-a inspirat cel mai mult. In aceasi masura si Foaierul Galben (zona in care a fost expusa colectia de dama) este extrem de spectaculos, insa din motive de securitate nu am putut interveni foarte mult pe partea de decor.

Ai lucrat cu echipa de la Padurea Spanzuratilor pentru proiectiile video pe statui. Cum a fost lucrul pentru eveniment comparativ cu munca din teatru? 

Scenografia am gandit-o tocmai pentru a face video-mapping, iar pe Andrei Cozlac il apreciez foarte mult si lucram foarte bine impreuna. In teatru avem mai mult timp pentru repetitii, este un proces mai intim. Aici in 24 de ore a trebuit sa repetam si sa implementam totul, asta in timp ce si celelalte departamente isi faceau treaba. 

La teatru spectatorul vede un decor la mare distanta de el, minimum 10 m… la un eveniment ceea ce creezi poate fi atins uneori de catre invitati. Cum se schimba perspectiva de a crea pentru un eveniment?

Clar atentia asupra detaliilor trebuie sa fie mult mai mare, iar in situatia de fata partea tehnica a fost prioritara. Din motive de securitate, totul trebuia sa fie extrem de stabil si sa faca fata celor 400 de invitati.    

Care a fost coltul tau preferat din tot ce ai creat?

Cred ca zona centrala cu pictura lui Jean-Auguste-Dominique Ingres, in momentul reveal-ului, cand a inceput sa vorbeasca. Mi-a placut foarte mult cum au iesit si aranjamentele florale pe care le-am realizat impreuna cu cei de la Maison Dadoo.

Ai avut vreun item preferat din colectie pe care ti l-ai cumparat?

Singurul item pe care il detin este puloverul din casmir cu flori. Mi-ar fi placut si costumul cu buline din capsula lansata acum cateva luni, insa nu am reusit sa il cumpar.  

In curand, pe site-ul cosmiq.eu va lansa o colectie capsula de covoare si ceramica.

  • envelope icon

Taguri:

1 comenntariu la “Exclusiv: Cosmin Florea – unul dintre cei mai importanti scenografi de teatru a creat conceptul lansarii H&M x Giambattista Valli in Romania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *