Cum a fost la Summer Well 2012? (poze, recenzie)

In week-endul care a trecut ne-am distrat pe cinste la Summer Well 2012. Chiar daca vremea a oprit festivalul in a doua zi, prima zi a fost plina de lucruri frumoase!

Orange Romania a anuntat Summer Well 2012 inca din primavara, cu unul din cele mai tari line-up-uri ale unui eveniment muzical romanescin ultimii ani. Vremea a fost capricioasa si a impiedicat desfasurarea celei de-a doua zile de festival insa pe 11 august ne-am bucurat din plin de Hurts, Citizens, Patrick Wolf si altii.

Mii de oameni s-au strans in dupa-amiaza zilei de sambata pe domeniul Stirbey de la Buftea. E un loc minunat pentru un festival, mai ales ca se intinde pe langa lac si pot fi desfasurate multe activitati in jurul scenei. Noi am fost fascinati de baloanele de sapun, de vederile frumoase pe care le-am avut in natura, de pasarile de pe lac, de corturile colorate din padure si multe alte lucruri care ne-au dus cu gandul ca am iesit din Romania si am avut intr-un loc occidental, plin de oameni frumosi, imbracati frumos si cu o atitudine pe masura.

Unii au venit cu cizme de cauciuc, altii cu bocanci iar unii au fost mai indrazneti si s-au aventurat cu sandalele prin noroi. Cand ai muzica buna si o mare de oameni, nu-ti mai pasa de nimic!

A inceput ca o dupa-amiaza de week-end intr-un parc si a continuat ca un festival de muzica. Am ajuns la fix pentru Citizens! prinzand finalul setlistului lor. Vremea, muzica lor si atmosfera care venea de pe scena ne-a trimis direct intr-un mood british, numai bun de a incepe o seara dansanta. Dupa ei, am facut un tur al summer park-ului in timp ce, pe fundal aveam Wolf Gang, trupa care a cantat in deschiderea celor de la Coldplay de mai multe ori.

Eram tare curiosi sa vedem showul The Asteroid Galaxy Tour si sa auzim piesele cantate de Mette in Romania, live. Au fost dezinhibati, au venit cu o trambulina si au sunat foarte bine. Solista a fost calda cu publicul si s-a declarat incantata si multumita de reactia oamenilor din fata scenei. Am auzit un pop alternativ intr-un fusion cu jazz si indie pop: The Golden Age sau Major. Aparitia lor are atat de multe influente incat era greu sa nu-ti placa look-ul Oh Land sau vocea de muzica disco asemanatoare cu Cindy Lauper.

Sonorizarea de la Summer Well 2012 nu a avut nicio problema in ciuda vremii iar la Asteroids Galaxy Tour cred ca s-a auzit cel mai bine. Dupa ei a urmat excentricul Patrick Wolf. Britanicul este considerat una din cele mai bune voci ale ultimilor ani si a demonstrat asta din plin: ne-a cantat in timp ce se tavalea pe jos, timp ce dansa frenetic sau cobora spre public. Pe scena, alaturi de el, la vioara, s-a aflat sora lui care are o voce de soprana incredibila – a lasat-o sa ne arate ce stie pe Together. M-am bucurat foarte tare sa aud House si Magic Position. Un articol mai amplu despre el gasiti AICI.

Patrick Wolf a fost cea mai exploziva, energica si memorabila aparitie de la Summer Well 2012. Avea o bluza din care cadea sclipici peste tot, avea un machiaj traznit si era mai mult decat bucuros ca publicul roman il iubeste si s-a strans in numar atat de mare sa il asculte. Cantaretul a multumit Rozalb de Mura, unul dintre cei mai tari designeri romani care a lucrat cu Roisin Murphy de mai multe ori de-a lungul timpului.

Chiar daca mai erau cativa fani ai artistilor care urcasera deja pe scena, miile de oameni care s-au strans pe iarba din spatele Palatului Stirbey erau nerabdatori sa vada show-ul Hurts si au primit ceva pe masura asteptarilor! De data asta, Theo, Adam si colegii lor au venit cu visual-uri geniale proiectate in spatele lui, cu doua dansatoare de contemporan foarte aratoase si talentate. Practic, au completat formula de live cu care ne-au dat pe spate anul trecut in Fratelli.

Setlistul a fost aproape acelasi ca anul trecut insa Theo a comunicat mai mult cu publicul, a transmis mai multa energie si bucurie si a dat tot ce a avut pe scena. Se intampla rar sa simti ca un artist nu tine nimic pentru el si pune totul pentru a face fanii sa simta muzica respectiva. Au fost ceruti inapoi pe scena pentru un BIS si ne-au bucurat cu Better Than Love. Insa punctul culminant al serii a fost hitul Stay la care amintim momentul Illuminated unde vocea solistului Hurts s-a auzit genial.

Mai jos aveti mesajul organizatorilor postat pe pagina de Facebook oficiala a evenimentului. E destul de greu sa desfasori un eveniment in conditiile meteorologice date iar Summer Well s-a desfasurat foarte bine, chiar si pentru o zi.

Ploaia abundenta din ultimele zile si mai ales de noaptea trecuta a facut ca terenul din jurul scenei sa devina nesigur. Din motive legate de siguranta, a doua zi a festivalului se anuleaza. Vom reveni cu detalii.Incepand de miercuri, 15 august 2012, ora 12:00, cei care doresc isi vor putea recupera 50% din valoarea abonamentelor de la magazinele de unde acestea au fost cumparate. Cei care si-au cumparat biletele online sunt rugati sa trimita un e-mail pe adresele contact [at] eventim.ro sau contact [at] easytickets.ro, in functie de reteaua din care biletele au fost cumparate.

Voi cum v-ati simtit la Summer Well 2012? Noi le multumim prietenilor de la Orange si de la Livada pentru organizare, ne-a placut foarte tare!