Skip to content

Cum aduci adolescentii la teatru: Cenusareasa de la Teatrul Tandarica are telefon mobil si asculta „I Want to Break Free”

  • envelope icon

Spectacolul “Cenusareasa” de la Teatrul Tandarica bucura publicul de toate varstele si in aceasta stagiune, cu o noua interpretare si intr-un nou registru al indragitei povesti.

Regizorul Felix Alexa propune o altfel de “Cenusareasa”: pastreaza firul povestii si dar o rescrie intr-un mod original ca o dovada a arsenalul bogat de mijloace, liber de stringentele unui subiect anume si rigorile unei formule bine definite.

Momentele muzicale si umorul fin nuanteaza noua versiune si aduc Cenusareasa in contemporan

Abordarea regizorului e diferita de toate celelealte versiuni scenice ale cunoscutului basm: a lasat de-o parte regatul indepartat si hainele peticite ale eroinei şi, prin intermediul scenografiei si ale costumelor, a plasat povestea in contemporanul invadat de internet, fara insa a renunta la emotii si senzatii adevarate.

Felix Alexa compune insa cu masura culoarea contemporana a spectacolului sau, intr-o suita de momente comice si muzicale, parodiind cu finete portretele feminine.

Cenusareasa de la limitari temporale si de spatiu, in era telefoanelor mobile si a fashion-ului

Alegerea extrem de originala a dat posibilitatea atat regizorului, cat si colegilor de scena, de a prezenta imagini, moda si stilul de viata din zilele noastre: smartphone, haine mulate si stralucitoare pentru party, obsesii si adictii deseori intalnite la adolescente.

In viziunea lui Alexa, Cenusareasa devine un personaj cu o poveste contemporana care cunoaste limitari temporale si de spatiu, pentru ca o incadreaza perfect in era telefonelor mobile, fashion-ului, petrecerilor mondene si a altor adictii cotidiene, dar care isi poate reveni din propria tristete si isi poate invinge ghinionul. Pastreaza acelasi fir narativ, balul, dansul cu printul, celebrul pantof de sticla pierdut pe scarile palatului, dar inlocuieste zana buna cu un soarece fermecat, extraterestru, iar trecerea timpului in timpul balului este marcata cu un ceas supradimensionat. 

Coregrafia, semnata de Maria Cernat, e fluida si echilibrata si completeaza partiturile comice ale surorilor si mamei vitrege, ale Cenusaresei si Printului. Trecerile de la o scena la alta sunt armonioase si intrerupte din cand in cand de replica tatalui Cenusaresei “asta nu era sau asta era in povestea originala”. Lumea basmului – prin prezenta Soarecelui astronaut – se imbina frumos cu cotidianul, prezenta pisicilor si a tehnologiei, precum si al modului de expunere a realitatii.

Spectacolul are un vizual atragator pentru toate varstele

Marian Sandu si Oriana Pelladi au realizat decoruri minimaliste si spectaculoase. Costumul Cenusaresei compenseaza tinutele extravagnte ale celorlalte personaje si da un aer de noblete intregului spectacol. Light designul apartine in intregime regizorului puncteaza delicat sintaxa acţiunii si delimiteaza realitatea de vraja sau schimbarile de stare si de loc.

Papusi de mari dimensiuni, cu elemente contemporane, gandite de scenograf, reusesc sa surprindă lumea de azi, cu dorintele, interesele si preocuparile ei. Felix Alexa a realizat astfel un spectacol de exceptie cu un stil vizual care atrage publicul de toate varstele. El se afla la cea de-a patra colaborare cu Teatrul Tandarica, după “Barbierul din Sevilla”, “Vicleniile lui Scapino” si ”Scufita rosie”,

„Cenusareasa” se poate vedea miercuri 18 septembrie, ora 10, la Teatrul Tandarica.

Cenusareasa

Scenariu si regia: Felix Alexa 

Distributie: Olga Ioana Bela, Liliana Gavrilescu, Daniel Stanciu, Gabriel Apostol, Simina Constantin, Dan Codreanu, Florin Mititelu, Ana Maria Balescu

Scenografia: Marian Sandu si Oriana Pelladi

Light design si ilustratie muzicala: Felix Alexa

Coregrafie dans irlandez: Mara Cernat

Foto: Andrei Rosianu

Durata: 50 min

Bilete aici

  • envelope icon

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *