Skip to content

De vorba cu… Sorin Grigoras (producator general UTV)

I-am luat un interviu exclusiv lui Sorin Grigoras, producatorul general UTV Romania. Am vrut sa aflam cum e sa coordonezi una din cele mai mari televiziunile muzicale din tara si am aflat.

Povesteste-ne cate ceva despre ce presupune jobul de producator general la o televiziune muzicala…

E cel mai cool job! Nu-mi imaginez cum ar fi sa fac altceva… Esti implicat constat in miezul activitatilor, mereu planifici filmari sau shooting-uri pentru a doua zi, iei parte la sedinte de strategie si cand arunci un ochi la telefon ai 5 telefoane pierdute si 8 mailuri noi. Nu-mi pot imagina dupa ce-am facut asta cum ar fi sa plimb hartii toata ziua. Lucrezi cu artisti mari pe de o parte si cu o echipa de productie pe care ti-ai ales-o si o coordonezi pe alta, si pe langa emisiuni si promo-uri te gandesti la cel mai bun mod de a prezenta o noua campanie de marketing – deci jobul asta vine si cu o componenta de advertising.

In rest concerte, festivaluri, acces backstage, participi la toate filmarile de videoclipuri, dezvolti elemente grafice pentru emisiuni sau participi la un rebrandig complet al postului. Si cea mai buna parte e ca esti platit sa faci toate astea! Ai provocari in fiecare zi, interactionezi cu o multime de oameni, tot timpul dezvolti ceva nou si in fiecare seara adormi mandru ca ai rezolvat mare parte din ceea ce ti-ai propus si ai cel putin doua idei pentru ce ti-a ramas pentru maine.

Care sunt provocarile cele mai mari avand un asemenea job? Dar satisfactiile?

Provocari sunt la tot pasul pentru ca ai de jonglat tot ce-am enumerat mai sus. Lumea se asteapta nu numai sa iti respecti dead-line-urile, ca ai de-a face cu o televiziune, bugete si programe care trebuie difuzate la o data prestabilita, dar si sa livrezi constant produse mai bune decat si-au imaginat sefii la momentul in care ai primit proiectul.

Stres este din plin, te joci cu bugete limitate si pretentii mari, lucrezi din greu sa-ti mentii o echipa buna cu o viziune unitara si sunt momente in care te simti coplesit insa nimic nu se compara cu momentul cand termini cu bine un proiect si te apuci de urmatorul.

Care este proiectul cu care te mandresti cel mai mult?

Fiecare proiect la care lucrezi este cel mai important si trebuie sa dai tot ce ai mai bun in el. Cel mai frumos e cand te uiti in spate si vezi ca 110% din implicarea ta de acum doi ani e cam 60% din ce-ai putea face acum, asta chiar te-ajuta sa iti pui lucrurile in perspectiva si sa vezi cum ai crescut.

Proiectul cu care ma mandresc cel mai mult? Ar fi B’estfest-ul de anul asta cand am coordonat 4 reporteri, un car de emisie cu 12 camere full HD, 8 interventii live si 8 reportaje montate pe zi pentru toate cele 3 zile de festival, 2 editori care au venit sa monteze materialele acolo si in plus interviuri luate in fiecare zi artistilor in spatele scenei pentru a fi montate si difuzate ulterior intr-un Best Of B’estfest 2012. Provocarea e imensa, toata lumea are probleme si se uita la tine care trebuie sa ai toate raspunsurile, sa stii cine cu ce, unde si cand, unde e acum si unde trebuia sa fie. A fost enorm mult de munca, de coordonat si de improvizat, insa duminica seara dupa ce am facut ultimul live si am ajuns la Pulp, ca ei cantau atunci, a fost genial! Nu m-am mai simtit niciodata asa fericit ca totul a iesit bine, ca am facut-o si pe-asta! Si topaiam ca nebunul pe „Common People”… Sper sa mai lucrez la proiecte care sa-mi dea euforia asta!

Cum ai descrie industria muzicala din Romania? Cum ti se par productiile? Pro & cons…

Industria muzicala din Romania a crescut foarte mult in ultimul timp din orice punct de vedere dar fata de alte piete dezvoltate, din Europa sau US, nu are inca in spate o istorie si o experienta relevanta. Inca suntem in stadiul in care copiem ceea ce vedem „afara” doar ca o facem la un nivel din ce in ce mai competitiv. Sunt multe productii tari in Romania la care as vrea totusi sa iau parte. La nivel de clipuri ar fi Smiley si Alex primii care imi vin in minte, cu care am lucrat deja si cu care as colabora oricand la clipuri, filmari de concerte, materiale promotionale sau ilustratii pentru ecranele cu LEDuri din concerte. La emisiuni tot cele cu content muzical imi vin in cap si in mod clar „Vocea Romaniei” sau chiar „X Factor” au ridicat mult stacheta fata de „Megastar”-ul de acum cativa ani. Se vede ca au in spate nu numai un brand si o formula care functioneaza la nivel inernational dar si echipe de profesionisti romani care fac foarte-foarte bine ceea ce fac.

Daca ar fi sa-ti alegi un artist international cu care sa lucrezi, cine ar fi?

Momentan vad orice job din perspectiva de televiziune muzicala asa ca un artist international mi-l imaginez ori la un interviu ori sa-l filmez live.

Acum vreo 2 luni am participat la un super-concert P!nk, in Los Angeles, tinut pentru un numar limitat de spectatori in care ea a cantat piese de pe noul album, in prima auditie la nivel mondial – acelasi set cu care ulterior a plecat in turneul de promovare.

Deci daca ar fi sa am ocazia sa lucrez cu cineva ea imi vine in minte acum, si tinand cont de elementele de acrobatie care sunt deja caracteristice unui show Pink si avand in vedere cat de bine suna noul album – probabil ca bugetul productiei pentru concertele care urmeaza este chiar mai mare decat pana acum. Asa ca asta ar fi jobul pe care mi l-as dori in momentul de fata: sa iau parte la filmarea unui asemenea concert. In plus in momentul de fata lucrez in LA cu un band foarte talentat asa ca ar fi tare sa ii ajut si pe ei sa-si organizeze un concert sau chiar o emisiune la o televiziune locala.

Un sfat de inceput de drum pentru un tanar aspirant la o cariera in televiziune?

Sa ia in serios ceea ce face si sa lucreze la cat mai multe proiecte, indiferent daca vorbim despre cineva care vrea sa fie in fata sau in spatele camerei. Talentul face multe, este in mod clar important, dar fara experienta, munca multa-multa-multa (nu stiu daca am accentuat suficient munca) si research constant – improvizatia nu o sa impresioneze pe nimeni. In mod ideal ar trebui sa fie relaxat insa asta pentru ca stie ca se bazeaza pe 100 de proiecte precedente si 50 de oameni pe care i-a impresionat pana acum si nu pentru ca n-are nimic in cap si „lasa ca-i dau eu gata ca e suficient sa vada ei talentul pur din mine”.

Ce ziceti de ideile si sfaturile lui Sorin, v-ar interesa o cariera intr-o televiziune muzicala?

Citește în continuare