Skip to content

Dior lanseaza o colectie de bijuterii fine inspirate de trandafirii de langa gradinita unde a mers Christian Dior.

In vremuri in care ar parea ca lumea sta in loc, maestrii bijutieri din atelierele pariziene din Place Vendome, cele londoneze din Bond Street, din Ginza sau din Milano continua sa lucreze si sa creeze accesorii aflate la limita dintre capodopere de arta si bijuterii.

Dior anunta lansarea colectiei „RoseDior” de „haute joaillerie”, un concept care imprumuta din „haute couture”-ul de la Saptamana Modei. Au creat bijuterii spectaculoase cu o poveste inspirata de ADN-ul brandului: povestea lui Christian Dior.

Colectia „RoseDior” a fost creata la 10 ani dupa o tema similara abordata de designerul Victoire de Castellane: trandafirii si florile salbatice care inconjurau gradinita din Normandia la care a mers Christian Dior in copilarie. Piesele unice sunt realizate din petale incrustate cu diamante si ghimpi din cristale pretioase.

Evenimentul de lansare al colectiei a avut loc in noul magazin Dior din Rue Saint Honoré des Labels din Paris, intr-un spatiu gandit precum interiorul unei vile de lux pariziene. Decorul a fost creat din flori salbatice asezate in colturi si in mijlocul camerei, sub forma unor dealuri care dominau incaperea. Opulenta si extravaganta au fost folosite pentru a sublinia elementul pretios al pieselor de „haute joaillerie”.

Victoire de Castellane este directorul creativ al liniei de bijuterii fine Dior inca de la lansarea primei colectii din 1998.

Castellane a creat piese unice precum ceasul „La D de Dior”. Bijuteria imbina diamante multicolore cu pietre pretioase si safire care se rotesc pentru a dezvalui cadranul incrustat in intregime in diamante.

Colectia include 54 de piese care vor fi expuse in Shanghai, intr-o vila Dior cu decor spectaculos. Piata asiatica este unul dintre principalii clienti de „high jewellery” ai casei Dior.

Preturile bijuteriilor pornesc de la 10-15.000 de euro si ajung pana la 45.000 de euro.

Conceptul de „high jewelry” sau „haute joaillerie” nu-si are un corespondent in limba romana, fiind o inventie de la sfarsitul secolului trecut menita sa ridice creatia de bijuterii la nivel de arta fina destinata unui public limitat.

Colectiile sunt, pe langa un exemplu de maiestrie si rafinament in lucrul in aur alb, diamante rare si cristale pretioase, un indice al puterii de finantare pe care o au marile branduri de lux. 

Fiecare exemplar este unic si foloseste tehnici sofisticate si materiale fine care dureaza pana la doi ani pentru a fi prelucrate si transformate in mici opere de arta. Astfel de bijuterii pot fi regasite in magazinele online ale unor branduri precum Val Cleef & Arpels, Pomellato, Chanel, De Beers, David Morris si Dior.

In perioada pandemiei, casa Dior a lansat campanii si filme impresionante prin care a pus accentul pe povestea din spatele brandului si universul creativ care au inspirat noile colectii.

Bijuterii similare inspirate de perioada Art Deco au putut fi admirate si pe covorul rosu la Globurile de Aur 2021 unde actritele s-au intrecut in aparitii extravagante.

Citește în continuare