Skip to content

Doua saptamani pana la Control Day Out 3

Au mai rămas doar două săptămâni până la a treia ediție Control Day Out! Vineri, 27 iunie, de la ora 17, la Verde Stop Arena (Str. Barbu Văcărescu, 161-164), vă așteptăm la o seară relaxantă la iarbă verde, în centrul Bucureștiului, acompaniată de show-uri live cu: Tricky, Alexandrina, Chinawoman, When Saints Go Machine și Fine, it’s Pink. Biletele, la prețul de 100 lei, sunt disponibile în rețeaua Eventim, la Control Club și online pe www.easytickets.ro. În seara evenimentului, biletele vor costa 130 lei, la intrare.

 

Vineri, 13 iunie, de la ora 23, la Control Club, Sala Berlin, are loc penultimul warm-up party Control Day Out, powered by Radio Guerrilla, și tombola cu 30 de invitații Control Day Out. Excentricul grup britanic Gabby Young and Other Animals va susține un show live, iar Alexandru Anghel (Guerrilla LogOut) se va ocupa de warm-up și afterparty. Intrarea este liberă pentru cei care au deja bilet la Control Day Out.

Pe numele său adevărat Adrian Thaws, Tricky s-a făcut remarcat în 1991, prin colaborarea cu Massive Attack la albumul lor de debut, Blue Lines. În 1995, artistul lansează primul album solo, Maxinquaye, un melanj inedit de rap șoptit, vocea mieroasă la Martinei Topley-Bird, beat-uri hip-hop și sample-uri bine alese. Discul, nominalizat la Mercury Prize și votat „albumul anului” de NME, a devenit un punct de referință în cultura muzicală a anilor \’90, propulsându-l pe Tricky la rang de vedetă.

De atunci, au urmat nu mai puțin de nouă albume de studio, prin care Tricky a făcut eforturi să se distanțeze de Maxinquaye și imaginea pe care i-a conferit-o presa. De la Pre-Millenium Tension (1996), un disc cu un sound dark și claustrofobic, la Knowle West Boy (2008), în care artistul cu rădăcini jamaicane și ghaneze face dovada etichetei „brown punk” pe care însuși a folosit-o pentru a se descrie.

Cu noul album, False Idols (!K7, 2013), Tricky se întoarce la punctul de plecare, livrând un follow-up spiritual la Maxinquaye, o încercare de a se regăsi muzical. Albumul înglobează colaborări cu Francesca Belmonte, Fifi Rong, Nneka și Peter Silberman (The Antlers). „Nu mă îndoiesc că noul album este mai bun decât Maxinquaye. Sunt mândru de fiecare piesă și nu-mi pasă dacă publicul îl va îndrăgi sau nu. Fac ce am vrut dintotdeauna, ce am făcut încă de la primul album. M-am întors la punctul de plecare”, spune artistul.

False Idols returns to the ethereal, almost fragile intensity that marked Tricky’s well-loved 1995 debut – Pitchfork

At its best when it goes dark and claustrophobic – NME

False Idols is vintage Tricky – the melodies are spare, the beats spacey, the vibe dark – Rolling Stone

 

Născută în Chișinău, Republica Moldova, într-o familie de artiști, Alexandrina Hristov a început să cânte la pian și să compună încă de la vârsta de 8 ani. A urmat Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice din Chișinău – în toată activitatea ei ulterioară, muzica și pictura au rămas strâns legate. Odată cu apariția în filmul lui Paul Cuzuioc, Trois femmes de Moldavie, Alexandrina a atras atenția publicului românesc, mutându-se în București în 2007, unde și-a început activitatea concertistică.

Primul album, Om de lut, apărut în 2009 și conținând hituri ca Printre  Flori, Noi doi, Roule le taxi sau Maria (de leagăn), a fost primit fantastic atât de către publicul larg cât și de media. Deschiderea către genuri muzicale diverse a făcut ca piesele Alexandrinei să fie remixate de artiști de pe scena electronică locală, precum Silent Strike, Matze, Dan Handrabur sau Secuem.

Așteptat de fani timp de aproape 5 ani, noul material discografic, Flori de Spin, este un punct de cotitură în muzica Alexandrinei. Fiind un album produs 100% de ea, compozițiilor și versurilor proprii li se adaugă orchestrația originală, updatată la sonoritățile contemporane. Pe lânga cele patru single-uri apărute deja: Orașul Umbre, Pijamale reci, Flori de spin și Spre sud, albumul conține atât piese mai vechi, cunoscute de public din concerte, precum Avionul de aur, Te simt, Cea mai frumoasă parte din lume, cât și piese noi. Albumul este disponibil în format digital, pe pagina de Bandcamp a artistei și pe majoritatea platformelor digitale de distribuție muzicală.

 

Formată în 2007, formația When Saints Go Machine a atras atenția criticilor muzicali abia în 2011, odată cu lansarea albumului de debut, Konkylie, la casa de discuri scandinavă !K7. În spatele titulaturii criptice se ascund patru artiști din Copenhaga și un mix complicat de influențe: dance, post-punk, experimental electronica, dar și o doză sănătoasă de pop autentic. Rezultatul – un sound care, deși comparat deseori cu The Knife, Caribou sau Arthur Russell, este unic și original precum o scoică (konkylie, în daneză).

Recent-lansatul Infinity Pool (!K7, 2013) reprezintă un pas într-o direcție diferită de synthpop-ul molipsitor al release-urilor precedente. Discul este deschis de o piesă în colaborare cu rapper-ul american Killer Mike, iar sound-ul dark electronic îndeamnă la introspecție.

Compared to the relatively streamlined electro-pop of 2011’s Konkylie, Infinity Pool is decidedly darker and a more demanding a listen – Pitchfork

Infinity Pool is a determined approach to sway the band from the euphoria of the dance floor to the intimate, erudite spaces of isolation – Consequence of sound

 

După ce a umplut până la refuz sala de concerte a clubului Control, Chinawoman revine la București în plin turneu de promovare a noului album, Let’s Part in Style, lansat în luna februarie a acestui an. Este al treilea album de studio al artistei canadiene cu origini ruse, ce nu dezminte comparațiile cu Nico, Leonard Cohen, Alla Pugacheva sau Tanita Tikaram. Același sound familar, post-punk minimalist, europop și același timbru vocal inconfundabil, însă Chinawoman reușește să surprindă din nou prin temele alese și nota tragi-comică din piesele sale.

Resistance to the charming magic of Chinawoman is in vain… she doesn’t resemble anyone living and is so remote from the world that one desires to believe recklessly: she exists – Billboard Magazine

Mysterious, twisted and lush – Now Magazine

From the first note unceremoniously grabs the soul—that same melancholy that always finds resonance in the Russian heart and never lets go – Rolling Stone

 

Ieșenii Fine, it’s Pink și-au început călătoria muzicală la începutul anului 2013. Primele live-uri au fost sesiuni de cover-uri ce împleteau muzica lor preferată cu căutarea unui sound propriu. Puternic influenţaţi de Sigur Ros, Pink Floyd, Alt J și Radiohead, sound-ul FIP a început să prindă culoare, concretizându-se într-un melanj care împleteşte natural tonalitățile post-rock, trip-hop şi electronic.

 

Biletele pentru Control Day Out 3 pot fi achiziționate în avans, la prețul de 100 lei, din rețeaua Eventim: magazinele Germanos, Orange, Vodafone, Domo, librăriile Cărtureşti & Humanitas şi online pe www.eventim.ro. Biletele se găsesc și la Control Club (Str. Constantin Mille, nr. 4), Shift Pub (Str. General Eremia Grigorescu, nr. 17) și online, în sistem print at home, pe www.easytickets.ro. În seara evenimentului, prețul biletului va fi 130 lei. Accesul persoanelor sub 18 ani nu va fi permis. Control Day Out este un eveniment organizat de Control Club.

Dupa o pauza de un an, Control Day Out revine in forta, pe 27 iunie, de data asta pe iarba, in centrul Bucurestiului, la arena Verde Stop (ex Zone Arena). Va asteptam! 

Citește în continuare

Concert Velosonics & Harlequin_Jack

Vineri, 20.06, Question Mark te invita la concertul trupelor Velosonics & Harlequin_Jack. Velosonics este o formatie romaneasca de pop-rock din Bucuresti, fondata in 2013, si este considerata una dintre cele…

Citeste mai mult