Recenzie: RED/Greu de pensionat

Anul acesta au aparut o gramada de filme de actiune cu superactori trecuti demult de prima tinerete :). Sa ne amintim doar de The Expendables, A-Team, sau chiar Machete. Toate au la baza aceeasi reteta – se baga multi actori cu un CV impresionant, se adauga actiune exloziva si se serveste cu mult umor. RED /Greu de pensionat este un exemplu pozitiv din aceasta categorie.

RED (Retired, Extremely Dangerous) este un film in regia lui Robert Schwentke inspirat dupa o banda desenata cult de Warren Ellis si Cully Hamner. In mare poveste este cam asa: Frank Moses( Bruce Willis), fost agent de top CIA traieste o viata linistita dar singuratica si lipsita de satisfactii. Din cand in cand flirteaza la telefon cu o angajata de la Centrul de pensii (Mary-Louise Parker) pe care nu a vazut-o niciodata, dar de care se simte atras. In curand insa devina tinta unor atacuri care il fac sa puna iar mana pe arma si sa-si aduca aminte cum s-o foloseasca. Asa ca isi cheama in ajutor fostii colegi, si ca sa o faca lata, da o tura si pe la casa de pensii si o rapeste pe duduia cu care flirta la telefon. Si acum ca gasca s-a reunit, batraneii incep sa imparta cu generozitate gloante in dreapta si-n stanga si sa incerce sa rezolve misterul situatiei in care se afla. Ideea scenariului e foarte ofertanta – sa iei niste pensionari si sa ii arunci in mijlocul actiunii, e amuzant si cu siguranta o sa functioneze. Marele atu al acestui film insa, este distributia. Bruce Willis, care este cel mai tanar dintre pensionari e carismatic si extrem de convingator in ambele roluri- i sta bine si ca pensioar plictisit dar si ca masina de ucis care odata pornita e greu de oprit. Cel mai reusit dintre pensionari este insa Marvin Boggs, interpretat genial de John Malkovich care este un fost agent cu mintea tulburata de LSDul consumata in tinerete, care vede numai conspiratii in jurul sau si care umbla cu mitraliere ascunse in animalute de plus :))

Pe locul doi este Hellen Mirren, care apare abia pe la jumatate filmului, dar care are un rol memorabil. Ea e singura femeia din gasca si chiar daca la inceput pozeaza in gospodina perfecta care isi ingrijeste zilnic gradina, atunci cand ii dai o arma in mana, o foloseste mai bine decat oricine. Si pe deaspura isi mai intalneste si iubirea din tinerete, (Brian Cox) fost agent KGB care insa trece acum de partea lor. Cu toate ca e singurul care chiar a depasit si in realitate varsta pensionarii, Morgan Freeman (73 ani), nu este indeajuns de bine exploatat, iar rolul sau este pus in umbra de interpretarile celorlati.

Singura intrusa din lumea spionilor (si din lumea superactorilor) este Marie-Lousie Parker, iubita lui Frank care este atrasa in aceasta aventura si incearca sa faca fata cum poate tuturor provocarilor. Uneori e amuzanta, alteori nu. In alte roluri mai apar si Karl Urban, Richard Dreyfuss si James Remar. Simpatica e si gaselenita cu vederile din diverse orase, care marcheaza trecea la o noua locatie si totodata la o noua aventura, si care ne aduce cumva aminte ca filmul este inspirat de o banda desenata. Deci avem actiune, suspans si o gramada de momente comice. Plus o gasca de actori greu de pensionat.

Pe scurt, chiar daca nu e cel mai tare film al anului, merita vazut. Sunt curioasa cum ar arata un film cu pensionarii romani de la SRI :))

Tracklist: Rihanna - Loud

A fost facut public tracklistul oficial al albumului "Loud" semnat Rihanna. Dupa titluri si colaborari cred ca va fi un album reusit. Printre piese se afla si continuarea la "Love…