Skip to content

Galerie foto: cele mai spectaculoase campanii de moda pentru toamna-iarna 2019-2020

Campaniile de moda au devenit o reflexie directa a vremurilor in care traim si a problemelor sociale despre care se discuta tot mai des in social media si in presa. Pentru sezonul de toamna-iarna 2019, directorii creativi au lucrat cu cele mai mai branduri din lume pentru a transmite mesaje legate de protectia mediului, de egalitate, toleranta dar si vizualuri suprarealiste menite sa scoata privitorul din lumea reala,  o evadare intr-o lume imaginara, aparent mai interesanta.

Bottega Veneta exploreaza legatura din om si masina

Indicand legatura stransa dintre om si masina, Daniel Lee a regizat noua campanie Bottega Veneta pentru toamna-iarna 2019-2020 mizand pe luxul traditional – un Lamborghini auriu. Vizualurile exploreaza legatura stransa dintre om si masina, o relatie de dependenta redata intr-un mod artistic – masina este suspendata in aer, in spatele modelelor sau purtata in mana ca o geanta sau un telefon intr-o varianta de miniatura.

Shootingul a avut loc in bazinul de ciment din Joshua Tree, California unde au fost filmate numeroase videoclipuri si reclame si include legatura dintre cer si infinitul albului cu linii clare, senzuale, puternice

Loewe si emotiile exagerate

Fotograful Steven Meisel a lucrat cu Loewe pentru a ilustra intr-un mod creativ mai multe probleme create de social media in noua campanie pentru toamna 2019. Sub titlul „Magnified Emotions” – emotii amplificate ca niste emoji-uri, vizualurile Loewe aduc o lentila uriasa care exagereaza totul si pune in context felul in care comunicam in mediul online.

Pe langa portretele foarte colorate in galben si albastru, Meisel si Loewe au redat si imagini cu haine de iarna pozate intr-un magazin de bomboane si dulciuri unde totul este ca un munte de dulce si de zahar foarte colorat – din nou, o oglinda a fenomenului Instagram unde oamenii tind sa isi arate partile cele mai fericite, cele mai dulci ale vietii lor.

Balenciaga, absenta cotidiana in desertul marocan

Balenciaga vorbeste din nou pe limba publicului milenial si aduce o campanie fotografiata de artistul Jean-Pierre Attal care a creat o serie de tablouri urbane impresionante intitulate „Peisaje etnografice”. De la diversitatea rasiala la contrastele de culoare puternice foarte placute la vedere, pana la culori calde si unul dintre fundalurile preferate ale iubitorilor de calatorii, in ultimii ani: desertul marocan.

Imaginile redau o societate in care nu exista linii clar stabilite intre hainele de munca si cele de distractie iar oamenii sunt conectati la orice, mai putin la prezent. Modelele pozate traiesc o absenta cotidiana, merg foarte concentrate cu telefonul in mana, ochelarii pe ochi si castile in urechi intr-o experienta urbana foarte actuala.

Stella McCartney, un apel direct catre salvarea mediului inconjurator

Fiind fiica regretatei activiste Linda McCartney care a luptat pentru vegetarianism si protejarea animalelor inca din anii ’80, Stella McCartney continua munca inceputa de mama ei printr-o campanie construita ca un manifest.

Cu fotografii realizate de Johnny Dufort si supermodelul Ambert Valletta ca ambasador principal al campaniei de toamna-iarna 2019-2020, designerul Stella McCartney a lucrat cu organizatia Extincton Rebellion pentru a crea seria „Cum sa salvezi lumea?”. Materialele folosite au fost create din rochii din arhive – fenomenul de upcycling, viscoza sustenabila si plastic reciclat.

Locul care aduce a Capatul Lumii a fost coasta galeza din Marea Britanie si a fost aleasa pentru a readuce aminte de frumusetea naturii si ce trebuie sa facem pentru a o proteja.

Stella McCartney a semnat recent si Pactul Modei fiind primul brand de lux vegetarian din lume, inca din anul 2001.


Jil Sander si-a unit fortele cu un documentarist de arta

Pentru iarna 2019, echipa din spatele Jil Sander – Luke si Lucie Meier – au lucrat cu unul dintre cei mai apreciati documentaristi britanici – Nigel Shafran. Felul acestuia de a spune povestile este unic si functioneaza in serii care includ atat portrete dar si detalii care ca nu ar putea vinde haine, daca le scoti din context. Povestea vine ca un intreg.

Nigel Shafran a realizat fotografiile de arta in Scotia la Arbroath si Loch Earn printre drumuri pustii, campuri interminabile si marea furtunoasa intr-o stare de spirit completata de norii mereu schimbatori din zona respectiva. Este despre o relatie intre om si natura asa cum se intampla in Nordul insulei britanice – aparent simpla, cu aspecte delicate dar si o putere vizuala a cadrelor surprinse.

Carolina Herrera coloreaza strazile gri din New York

Inspirata de pozele lui Robert Mapplethorpe cu flori, colectia noua semnata Carolina Herrera surprinde un contrast intre cald si rece, feminin si masculin printre griurile cladirilor din New York. 

Jocul cu volumele, culorile si texturile de tulle si matase aduc un aer fresh orasului iar femeile apar ca niste flori intr-o gradina urbana. Fotografiile au fost realizate de Charlotte Wales sub directia creativa a lui Wes Gordon si redau o eleganta sofisticata aproape nemuritoare.

H&M si magia realismului

Campania H&M Studio prezinta brandul suedez mass-market intr-o postura luxury. Vizualurile arata precum fotografiile brandurilor high end, fiind realizate in New York in ipostaze urbane visatoare.

Tema colectiei este Magia Realismului iar materialele folosite includ fibre reciclate din plastic pentru o parte din rochiile din poliester alaturi de printurile care imita vibratiile magnetice pe care le are fiecare dintre noi.

Temperley London reface portretul impresionant al lui Napoleon cu modelul Jodie Kidd, punand hainele feminine in postura unui conducator imperial.

Tabloul cu Napoleon traversand Alpii care a inspirat campania Temperley London pentru toamna-iarna 2019-2020

Kate Moss este un trandafir sublim in noua campanie Alexander McQueen pentru toamna-iarna 2019-2020. Fotografiata de Jamie Hawkesworth sub regia creativa a echipei M/M Paris.

Suprarealismul se arata a fi un trend pentru lunile care urmeaza iar campania brandului de haine urban Stussy vine sa accentueze aceasta idee printr-un shooting cu dinozauri din plastic realizat de fotograful Colin Dogson.

Campania Valentino aduce modele imbracate in stilul normcore teleportate intr-o lume extraterestra inspirata din filmele anilor ’60.

Moschino a creat o telenovela cu cele mai faimoase modele ale momentului in ipostaze dramatice care ar putea fi traduse in GIF-uri si Meme-uri adorate de publicul foarte tanar tintit de ei.

Gucci a transpus febra electorala care a inceput in SUA intr-o campanie pentru ceasuri inspirata de candidatii americani si felul in care acestia aleg sa se promoveze.

JW Anderson a pus modelele pe picioroange in mijlocul unui camp precum personaje suprarealiste. Campania atrage atentia discret asupra miscarilor feministe si a asteptarilor pe care societatea le are din partea femeilor.

Prada reinterpreteaza romantismul atat individual dar si colectiv. Intr-un spatiu industrial din care nu lipseste natura si florile care se regasesc deseori in rochiile brandului, noua campanie a italienilor reflecta asupra conceptului de nostalgie moderna.

Campania Ochirly exploreaza conceptul de colectivitate si unitate intr-un univers care valorifica din ce in ce mai mult individualismul.

Cara Delevigne pozeaza pentru noua campanie PUMA intr-un amestec perfect de grid de Instagram multicolor cu pozitia legendara a lui Michael Jackson care accentueaza incaltamintea. Mainile si pozitia trunchiului sunt inspirate de tablourile religioase cu Iisus pe cruce – de atlfel, grid-ul roz din spatele ei are forma unei cruci din biserica.

Bally duce escapismul intr-o zona linistitoare, cu o mare de alb.

Citește în continuare