Skip to content

Idei de gustari sanatoase pentru pachetelul copilului la gradinita/scoala in contextul actual

La jumatate de an de la izbucnirea pandemiei, aceasta a schimbat radical stilul de viata, limitand mult zona de socializare si munca in echipa. Scoala in timpul pandemiei reprezinta o mare provocare pentru parinti si copii.

Odata cu inceperea noului an scolar, cei mici sunt indemnati sa poarte masca chirurgicala, sa pastreze distanta fata de colegi in pauza, sa se limiteze la spatiul din jurul bancii lor, sa se spele pe maini si sa foloseasca dezinfectantul ori de cate ori este nevoie.

Este recomandat sa manance acasa, inainte de a pleca la scoala, dar daca este nevoie de pachetel, acesta trebuie mancat in curtea scolii, la cel putin doi metri distanta de alti copii.

Nu este indicat ca micutii sa imprumute obiecte altora decat daca este absolut necesar, iar daca micutii mananca la scoala sau gradinita, ideal ar fi sa aiba cantitate dubla, in caz ca impart cu alti colegi sa nu fie necesar sa o faca din portia sa.

Gustarile sanatoase pentru copii tin de o alimentatie echilibrata, care contine toate principiile alimentare si este bogata in fructe si legume. Acesta ofera micutilor energia necesara la scoala, in pauze sau in timpul activitatilor sportive, contin nutrienti esentiali, reduc senzatia de foame si cresc capacitatea de concentrare.

In contextul actual, sunt ideale gustarile usor accesibile si disponibile in pachetel. Parintii pot opta pentru mai multe variante, de la fructe proaspete cum sunt bananele sau portocalele, la sandwich-uri gata pregatite si ambalate ingenios.

Pentru copii deschiderea recipientelor si a ambalajelor poate fi o provocare, iar multi dintre ei sunt reticienti sa ceara ajutor. Asadar, este necesar sa va asigurati ca degetele mici ale copilului pot deschide cu usurinta pachetelul zilnic. 

In continuare, v-am pregatit cateva idei de gustari numai bune de pus in ghiozdanul pentru scoala sau gradinita.

Minibriosele cu broccoli si branza poate fi o optiune buna pentru pachetelul copilului.

Se prepara foarte simplu: se fierb cateva buchetele de broccoli pana se inmoaie, se amesteca cu 3 oua, 3 linguri de lapte, un sfert de ceasca de branza (telemea rasa), un praf de sare (dupa gust) si putin piper. Se adaugat leguma fiarta, iar compozitia obtinuta se pune in forme de minibriose si se dau la cuptorul preincalzit la 175 de grade timp de 17-20 de minute pana se rumenesc. Puteti folosi forme de copt din hartie colorata sau cu diverse modele pentru baietei sau fetite.

Intr-un borcan cu capac ermetic puteti sa le pregatiti micutilor un iaurt grecesc delicios si cremos cu diferite seminte si cereale fulgi, cu o lingurita de miere si zmeura proaspata sau bucatele de nectarine sau caise. Este o gustare potrivita cand nu este foarte cald afara, pentru ca preparatul sa nu se altereze.

Intr-un recipient puteti sa adaugati branza de capra taiata cubulete cu legumele lor preferate gata spalate si taiate, alaturi de oua fierte si masline cat mai colorate, fara samburi. Toate aceste ingrediente se vor transforma intr-o gustare vesela si usor de mancat.

Ca sa le fie mai simplu copilasilor si sa le reamintiti sa se spele pe maini, puteti adauga in pachetel, pe langa un sandwich gustos sau un tacam de unica folosinta, si servetele dezinfectante pentru maini. Pungile din hartie albe/maro pot fi utilizate pentru batoane cu cereale sau sandwich-uri delicioase si pot fi personalizate cu stickere colorate, cu personajele de desene animate preferate sau cu diferite mesaje.

Batoanele cu nuci, seminte si fructe uscate sunt o varianta sanatoasa de gustare in timpul pauzei scurte dintre ore.

Veti avea nevoie de 125 g unt topit si 75 g zahar brun , care se vor fierbe intr-un recipient la foc mic timp de 2 minute. Acestora se adauga un mix din 45 ml miere bio, fulgi de ovaz, fulgi de cocos, fructe uscate si numeroase tipuri de seminte. Toate ingredientele se amesteca usor iar compozitia obtinuta se intinde pe o tava unsa in prealabil cu unt si tapetata cu hartie de copt. Se coace la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru  jumatate de ora. Apoi se lasa la racit si se taie in forma de batoane la dimensiunile dorite.

O alta optiune sanatoasa de gustare ar putea fi sandwich-ul cu crema de branza tartinabila preparata acasa, o alternativa perfecta a cremei de branza din comert.

Se mixeaza 2 linguri de unt topit cu 50 g ricotta, cateva frunze de busuioc si o treime dintr-un ardei capia taiat marunt. Sandwich-ul preparat cu paine de secara se poate completa cu felii de oua fierte.

Copiilor nu le puteti da mereu acelasi sandwich, asadar o alegere buna ar fi si cel rumenit cu mere si sunca de curcan, gata ambalat, ideal pentru pauza de la scoala.

Aveti nevoie de unt nesarat, paine integrala sau de secara, branza Cheddar si sunca de curcan taiate felii, un sfert de mar Granny Smith feliat subtire si poate chiar putin mustar dulce.

Pe o felie de paine intindeti putin unt si pe cealalta mustarul. Peste cea cu unt se aseaza feliile de mar, sunca de curca si branza cheddar si se adauga deasupra felia de paine cu mustar. Puteti rumeni sandwich-ul intr-o tigaie la foc mediu, in jur de 3-5 minute.

Citește în continuare