Interviu Frank Darabont, regizor Stranger Things: „Serialul readuce acel sentiment de inocenta, al copilariei care se afla la limita maturitatii.” Episoadele 5, 6 si 7 sunt acum pe Netflix.

Fenomenul Stranger Things se apropie de final, Netflix a lansat trei episoade noi, penultimele ─ 5, 6 si 7 ─ inainte ca povestea sa se incheie cu episodul final (508), programat pentru noaptea de Revelion (1 ianuarie, ora 2:00 locala).
Ultimul sezon este lansat in trei etape sub forma unor evenimente gandite pentru micul ecran iar prin amabilitatea Netflix va prezentam un interviu cu Frank Darabont, regizorul episoadelor 3 si 5 din acest capitol. In Volumul 2, episodul 5 intra direct in segmentul care impinge povestea spre ultimul act.
Actiunea sezonului 5 se petrece in toamna lui 1987, intr-un Hawkins marcat de deschiderea portalurilor, cu Vecna disparut si cu miza ridicata la nivel de razboi total.








Carantina militara si vanatoarea declansata de autoritati o imping pe Unsprezece inapoi in ascunzis, in timp ce echipa se strange pentru ultima data, intr-o cursa care promite cea mai periculoasa confruntare din intreg serialul. Creat de fratii Duffer si produs de Upside Down Pictures si 21 Laps Entertainment, sezonul are opt episoade si ii aduce din nou in prim-plan pe Winona Ryder, David Harbour, Millie Bobby Brown si restul distributiei care a definit fenomenul.
Frank Arpad Darabont este scenarist, regizor si producator americano-ungar, nominalizat la trei premii Oscar si la un Glob de Aur. In prima parte a carierei a scris scenarii pentru filme de horror precum A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors, The Blob si The Fly II, iar ca regizor este asociat cu ecranizari dupa Stephen King, printre care The Shawshank Redemption (considerat unul dintre cele mai bune filme din istorie), The Green Mile si The Mist. A dezvoltat si a fost producator executiv pentru primul sezon si prima jumatate a sezonului 2 din The Walking Dead, iar in Stranger Things semneaza doua episoade din sezonul final.
Interviu Frank Darabont

Erati deja un mare fan al serialului Stranger Things inainte de a va alatura acestei echipe. Ce va place la acest serial?
Eram un mare fan al serialului inainte de toate acestea. Eu si sotia mea am vazut, cred, toate cele patru sezoane de patru ori, doar pentru ca voiam sa le vedem din nou. Erau atat de placute. Si sunt atat de multe elemente care ne fac sa iubim serialul. Imi amintesc acea perioada. Imi amintesc anii ’80. Erau vremuri de inceput, de zbateri pentru un scriitor tanar. Am iubit acea perioada, am iubit epoca aceea. Nu era atat de grosolana pe cat ar vrea oamenii sa crezi. De fapt, era o anumita inocenta in acea epoca, pe care o apreciez foarte mult cand ma gandesc la ea. Imi placeau culorile hainelor si imi placea stilul si muzica acelei epoci. Acest serial readuce la viata acel sentiment de inocenta, acel sentiment al copilariei care se afla la limita maturitatii. Primul lucru pentru care i-am felicitat pe fratii Duffer cand i-am intalnit a fost sufletul serialului. Serialul are atat de mult suflet.
Ce v-a entuziasmat initial in legatura cu scenariile sezonului 5 si cu episoadele pe care le-ati regizat?
Am fost uimit de amploarea sezonului. M-a fascinat ideea ca Hawkins se afla in stare de izolare, ceea ce aminteste intr-un fel de ceea ce s-a intamplat in timpul pandemiei de COVID. Cu totii am fost intr-un fel de stare de izolare, iar acum intregul oras se afla in aceeasi situatie. Ne aflam in perioada de dupa evenimentele de la sfarsitul sezonului 4, si anume cutremurul acela puternic si ingrozitor. Guvernul a izolat orasul, iar acum personajele noastre se afla intr-o bula, intr-o oala sub presiune si imi place ca s-au transformat intr-un fel de miscare de rezistenta. Au o misiune de indeplinit, si anume sa-l gaseasca pe Vecna si sa-l omoare pe nemernic. Toate personajele au sarcinile lor, toate personajele au propria poveste, ceea ce este extraordinar.
Cum a fost cand ati primit invitatia de la fratii Duffer sa regizati serialul si cum ati decis sa va alaturati proiectului?
Am avut sentimente oarecum contradictorii, pentru ca nu mai regizasem de ceva vreme. M-au sunat sa-mi ceara sa regizez, iar eu nu ma asteptam la asta. Le-am spus: „Baieti, nu am mai regizat de 13 ani. M-am retras de peste un deceniu”. Iar ei mi-au raspuns: „Pai, e ca si cum ai merge pe bicicleta”. Le-am raspuns: „Nu e chiar ca mersul pe bicicleta, dar sigur, de ce nu?”. Am fost foarte incantat si flatat. Nu era ceva la care ma asteptam si a trebuit sa ma gandesc. A trebuit sa discut si cu sotia mea, pentru ca, daca ea nu ar fi vrut sa o fac, nu as fi acceptat. Dar, cu binecuvantarea si sprijinul ei, am ajuns sa accept.
Cum v-ati pregatit pentru a regiza si cum a fost colaborarea cu echipa?
Ca fani, eu si sotia mea aprofundasem deja serialul. Am inceput sa-l urmaresc din nou. Cred ca pana acum am vazut probabil toate cele patru sezoane de zece ori. Sunt sigur ca putem cita scene din el. Am incercat sa absorb cat mai mult din textura, ton si experienta inainte de a ajunge pe platou, de a lucra cu actorii si de a-mi da seama cum sa filmez o anumita scena. Am avut luxul de a avea doua luni de pregatire inainte de a incepe filmarile, ceea ce este foarte rar in televiziune. Au fost absolut necesare, deoarece acest serial este ca o panza vasta si intinsa, cu foarte multe elemente in miscare de luat in considerare. Echipa este pur si simplu spectaculoasa. Este cea mai buna echipa de electricieni pe care am vazut-o vreodata. Toata lumea, de la departamentul de arta la decoruri si locatii, face o munca geniala. Costumele, coafurile, machiajul, totul este de prima clasa, iar toata lumea este foarte loiala serialului.
Cum reuseste serialul sa atinga nota perfecta, mai ales in ceea ce priveste personajele?
Sunt personaje care vor sa faca ce e bine pentru ceilalti si sa faca fata provocarilor cu care se confrunta. In acest grup exista multa loialitate. Se vor sacrifica unii pentru altii, daca va fi necesar. Isi vor da viata pentru a se proteja reciproc. S-a format aceasta familie, uneori disfunctionala, da, dar totusi o familie si este o analiza foarte puternica a acestui aspect. Sufletul nu lipseste niciodata din serial, ceea ce il face unic. Stranger Things este un serial despre oameni care incearca sa faca ce este corect si sa infrunte tenebrele, in loc sa le accepte si sa le poarte ca pe un sal.
Cat de importante sunt cascadoriile si efectele speciale si ce va impresioneaza cel mai mult la echipa de efecte vizuale speciale?
Cascadoriile si efectele speciale sunt, desigur, o componenta vitala pentru un serial ca acesta. Lumea efectelor vizuale din acest serial este foarte bogata. Nu e de mirare ca dureaza un an de la filmarea serialului doar pentru a realiza toate efectele vizuale. Sunt atat de multe, incat nici nu-ti dai seama ca sunt efecte vizuale. Relatia mea cu aceasta lume se desfasoara, practic, prin intermediul lui Betsy Paterson si Sean Ames. Ei sunt cei care se afla pe platou si la care apelez intotdeauna pentru sfaturi cand ceva nu este tocmai in regula. „Poti sterge asta?” „Da, nicio problema.” Prezenta lor este foarte linistitoare. Toate aceste lucruri ajung la artisti pe calculator incredibili, care realizeaza efecte de cea mai buna calitate, la nivel mondial.
Ce sperati ca vor simti fanii in acest sezon final si ce va ramane cel mai mult in memorie din aceasta experienta?
Sper ca acest sezon final va multumi fanii in aceeasi masura ca si sezoanele anterioare. „Avem incredere in fratii Duffer” este mottoul meu. Cred ca acesti baieti sunt sclipitori si au hranit acest proiect timp de un deceniu. Pentru mine, partea cea mai frumoasa a fost colaborarea cu aceasta distributie, lucrul cu acesti actori. Toti au fost pur si simplu extraordinari. Sunt niste profesionisti. Si, pe langa faptul ca sunt profesionisti, sunt si placuti, iar asta ii face sa fie perfecti. Imi place ceea ce aduce fiecare dintre ei. Adevaratele amintiri vor fi colaborarea cu acesti actori si cu aceasta echipa, pentru ca si echipa are niste membri foarte speciali. Relatiile care se dezvolta pe durata filmarilor sunt cele la care te gandesti dupa ani.