Skip to content

Interviu exclusiv Sofia Boutella si Staz Nair, eroii din Rebel Moon, partea 2: “Am exersat echivalentul a doua saptamani de cascadorii in aproximativ 30 minute-o ora. Am filmat in desert, la 40°C. La final am avut un tipat de usurare care a fost real.”

In weekend, pe Netflix a fost lansata a doua parte a filmului Rebel Moon, intitulata „The Scargiver” – „Cea care lasa cicatrici”. Este un film creat, scris, produs si regizat de Zack Snyder, cu potential sa creeze o noua franciza cinematografica de succes.

Echipa urban.ro a stat de vorba cu o parte din echipa care a creat filmul: cineastul Zack Snyder si patru actori in roluri principale. Mai jos va prezentam un interviu exclusiv cu actorii care joaca rolurile eroilor din Rebel Moon: Sofia Boutella o joaca pe Kora iar Staz Nair il joaca pe Tarak.

Rebel Moon — Partea 2: Cea care lasa cicatrici continua saga epica a Korei si a razboinicilor supravietuitori, in timp ce se pregatesc sa sacrifice totul luptand alaturi de bravii locuitori ai Veldt pentru a apara acest sat candva linistit, care a devenit casa celor ce au pierdut lupta impotriva fortelor Planetei Mama. In ajunul acestei batalii, razboinicii trebuie sa se confrunte cu adevaratul lor trecut, fiecare dezvaluind ce ii mana in lupta. Pe masura ce intreaga forta a regatului se abate asupra rebelilor, se creeaza legaturi de nezdruncinat, apar eroi si se nasc legende.

Mai multe despre primul film Rebel Moon puteti citi aici. Mentionam ca interviul de mai jos include cateva spoilere legate de trecutul personajului Kora.

De origine algeriana, Sofia Boutella a crescut in Paris, si-a inceput cariera ca fotomodel si dansatoare de hip-hop si street-dance. Prima aparitie intr-un film important a fost la varsta de 31 de ani — in 2015 — in Kingsman: The Secret Service. Ulterior a jucat in Star Trek Beyond, Atomic Blonde, Mumia si SAS: Rogue Heroes.

De origine britanica, Staz Nair are radacini indiene si rusesti, un aspect care l-a ajutat sa joace roluri diverse, de la Game of Thrones in rolul barbarului Khoro la seria Supergirl in rolul reporterului William Dey. 

Cum priviti evolutia personajelor voastre in partea a doua?

Sofia Boutella: In primul film, o intalnesti pe Kora cand se afla in negare, respingand tot ceea ce a trait si pastrand trecutul ei secret fata de toata lumea din Veldt. In partea a doua, secretul ei este dezvaluit, dar ea isi recapata toata puterea pe care a invatat-o ca soldat. Isi recapata increderea in sine si isi pune toata forta, puterea si tot antrenamentul pentru a apara oamenii buni de data aceasta. Iar convingerea ei de a distruge Lumea Mama continua sa creasca si ea. Odata ce stabileste acest lucru, nu mai exista nicio cale de a o opri – convingerea ei devine tot mai puternica.

Staz Nair: La fel ca multe alte personaje, cred ca Tarak redevine persoana care a fost odata, alegand sa lupte pentru Veldt. In subconstient, el se debaraseaza de vina de a nu-si putea salva planeta salvand-o pe aceasta, si exista o deschidere care se intampla atunci cand ia aceasta decizie. Il vezi pe Tarak zambind mult mai mult in partea a doua. In sfarsit, se identifica cu ceva mai mare decat el insusi si decat esecurile sale, in cadrul acestui minunat colectiv de inadaptati, iar asta ii da un sens pentru care sa traiasca si il aduce la viata.

Cel de-al doilea film aprofundeaza trecutul psihologic al personajelor voastre. Cum a influentat acest lucru modul in care ati abordat interpretarea de la inceput?

Staz Nair: Cand esti suficient de norocos sa ai pe cineva ca Zack, care a trait cu acest proiect timp de 30 de ani, din stadiile sale embrionare si a avut 10 ani in productie si creatie, nu ai nimic embrionar. Da, stiu, imi place sa folosesc cuvinte mari, oamenii cred ca sunt mai inteligent cand fac asta. Revenind, cand ai pe cineva care are o idee atat de clara a povestii fiecaruia, iti permite cu adevarat sa-i informezi pe ceilalti. Daca stii unde a fost personajul si unde se indreapta, ai un izvor bogat si profund din care sa te alimentezi. Astfel, faptul ca ne cunosteam povestile de la inceput ne-a permis sa intelegem unde ne aflam in arcele noastre si cum am putea sa dam cat mai multa culoare si dinamica interpretarii si povestii fiecarui personaj in parte.

Sofia Boutella: La nivelul povestii, pentru o lunga perioada de timp, nu stiam cum voi juca pe cineva care a facut ceea ce a facut Kora. Nu stiam cum cineva care a comis asa ceva ar putea obtine rascumparare si compasiune. Cum as putea sa o joc pe Kora daca nu as putea sa o iert? A fost un lucru la care m-am gandit foarte mult timp. Dar am vorbit mult despre asta cu Zack si, la un moment dat, dupa ce am petrecut tot acest timp cu personajul meu, i-am gasit nuantele si am inceput sa inteleg cum a fost spalata pe creier de Balisarius, cum a crezut mereu ca spusele lui erau adevarul si nu putea sa-l dezamageasca. Daca el spunea sa faca ceva, ea trebuia sa se supuna. Si atunci am inceput in sfarsit sa o iert. Nu voi putea intelege niciodata pe deplin acest aspect al ei, dar asta a trebuit sa fac pentru a o interpreta.

Cora este un personaj complex si foarte interesant pentru ca se considera antagonista. Cum a fost sa explorezi aceste multiple dimensiuni ale unei eroine care cauta sa-si rascumpere greselile, nu doar sa salveze lumea?

Sofia Boutella: Pentru mine, fiecare personaj pe care il interpretez provine din oameni care exista. Fie ca este la nivel metaforic sau, cum ar fi, emotional sau chiar cat de dependent. Nu conteaza cat de fantezist este personajul, dar nici nu voi spune ca a fost tocmai usor. Dar Zach mi-a oferit contextul in care se desfasoara toate aceste lucruri si sunt destul de grele. M-am gandit ca, chiar daca este greu, asa este actoria, de fapt. Dar este, de asemenea, distractiv pentru ca ai ocazia sa extinzi o poveste si sa traiesti cu adevarat o intreaga calatorie cu personajul tau. 

Si astfel a avut loc aceasta transformare. Am ajuns sa am parul complet scurt din motive care erau practice. Apoi a fost o alegere cand a fost dezvaluit ca mi-am taiat parul si am ajuns sa explorez pe cineva caruia i s-a negat feminitatea si identitatea. Am ajuns sa port o rochie. Am ajuns sa creez o intreaga paleta de nuante, a fost un lux datorita timpului avut la dispozitie pentru un astfel de proiect.

Staz, intr-un Q&A pentru acest al doilea film, ai vorbit putin despre loviturile spartane pe care le-ai infiltrat in scenele de lupta. Cum ai ajuns sa improvizezi in secventele respective, cum s-a desfasurat?

Staz Nair: Vine din filmul 300. Deci petrecusem 2 sau 3 saptamani pregatind o secventa de cascadorii cu vreo 7-8 miscari si interactiuni cu cascadorii. Si, apropo, echipa de cascadori a fost extraordinara, nu am fi putut face asta fara ei. Chiar daca noi facem 90 si ceva la suta din cascadorii, ei sunt acolo inaintea noastra. Ei sunt acolo dupa noi. Ei dau viata, ne ajuta sa intelegem miscarea si calitatea ei si ne asigura siguranta. Asa ca nimic din toate astea nu ar fi fost posibil fara ei. 

Dar da, am exersat aceasta cascadorie timp de doua saptamani. Zack ajunge acolo si spune: „Nu, nu merge.” Asa ca a schimbat-o si a decis ca trebuie sa invatam o noua cascadorie. Asa ca am exersat doua saptamani de cascadorii in aproximativ o ora sau 30 de minute. Eu si Djimon ne-am uitat unul la altul: „Bine. Si am invatat aceste noi pozitii si apoi am inceput sa filmam. Cred ca  a fost ceva legat de lumina, de teren sau poate n-a fost ziua potrivita. Zach are intotdeauna o metoda pentru nebunia lui, stii? Adica, sunt sigur ca a fost un motiv bun. Asa ca, dintr-o data, filmam, ne pregatim, facem doua saptamani de munca pentru ceva ce vom filma in ziua respectiva si a trebuit sa facem aceasta cascadorie care includea 8 – 9 sau 10 oameni. 

Eu si Djimon traversam podul si atunci are loc lovitura spartana. A fost cu adevarat minunat. Si chiar a ajutat personajul si interpretarea, pentru ca la sfarsit am avut acest tipat care era real. A fost o eliberare si o usurare ca am reusit sa facem asta. Si e minunat. Nu poti sa te prefaci pentru ca esti in desert. Esti la 40°C. Faci asta timp de 5-6 ore pe zi. Este epuizant, intelegi ce vreau sa spun? Dar asta nu face decat sa sporeasca performanta, sa sporeasca experienta. Si obtii ceva cu totul special cand exista atat de multa spontaneitate. Cand exista loc pentru spontaneitate, este 100%.

Stiu ca intreaga distributie a trebuit sa urmeze un curs intensiv pentru a invata cum se culege graul. V-a placut aceasta experienta? 

Staz Nair: Ni s-au dat aceste batatoare de moda veche – o bucata de lemn cilindrica de un metru si jumatate de lungime, atasata de o bucata de lemn de un metru si jumatate cu piele sau metal – si trebuia sa o trantesti pe grau pentru a elibera boabele. Dar bineinteles ca am rupt cateva dintre batoane… e firea mea prea zeloasa. Din fericire, aveam cateva de rezerva.

Sofia a pastrat o ceasca de grau din film in bucataria ei pentru a comemora experienta: „Am recoltat eu insami graul. De la taierea lui pana la baterea lui, am uitat termenii exacti, dar imi voi aminti mereu ziua aceea. Am avut o zi intreaga de antrenament in care am recoltat totul cu seceri si lame adevarate. Nu este deloc fals. si trebuie sa… spun, am facut o treaba foarte buna.”

Care a fost cea mai mare satisfactie a intregii experiente Rebel Moon?

Staz Nair: Intotdeauna va fi faptul ca am reusit sa lucrez cu toata lumea la acest film, incepand de la carma navei: Zack, Deborah, toti producatorii minunati, echipa, distributia. Faptul ca am putut sa stau umar la umar cu actori pe care ii urmaream din adolescenta, este o piatra de hotar pe care nu o voi uita niciodata faptul ca am reusit sa ii cunosc si sa realizez ca sunt oameni geniali, minunati, muncitori, cu picioarele pe pamant. De asemenea, am fost intotdeauna ahtiat dupa orice forma de hiper-escapism. Asa ca ma face sa fiu smerit faptul ca sunt una dintre partile fundamentale ale unei lumi atat de cool si unice.

Citește în continuare