Skip to content

(galerie foto) Jeremy Scott recicleaza resturi de masini vechi intr-o colectie de moda Haute Couture realizata in colaborare cu Hyundai.

La cateva zile dupa ce si-a anuntat plecarea de la conducerea creativa a brandului Moschino, designerul Jeremy Scott lanseaza primele imagini ale noului sau proiect: o colectie realizata in colaborare cu Hyundai.

Scott a reciclat resturi de masini vechi pentru a crea piese Haute Couture, demne de podiumulul de la Paris Fashion Week.

Campania se numeste ‘Re:Style’ 2023 si este a patra editie organizata de Hyundai. 

Jeremy Scott a fost cooptat in proiect pentru stilul lui inconfundabil de a transforma gunoaiele in „high-fashion” (moda de cel mai inalt nivel creativ si calitativ). Este printre singurii creatori de moda de lux care lucreaza constant cu materiale neconventionale.

Designerul a devenit celebru pentru aceasta reteta de „rags to riches” (din carpe in produse de lux) prin reinventarea casei de moda Moschino, reusind sa transforme brandul intr-un lider al tendintelor din moda si cultura pop.

„Cand Hyundai m-a abordat, m-am simtit atat onorat, cat si provocat. Imi place ideea de a confectiona ceva cu materiale pe care nu le-am mai folosit niciodata. Ramasitele de faruri si centuri de siguranta au fost cu siguranta o premiera, dar arata ca, prin creativitate, poti da o noua viata oricarui lucru”, a declarat Scott intr-un comunicat de presa.

Colectia are un mesaj legat de ecologie, sustenabilitate si despre misiunea oamenilor de a proteja si conserva frumusetea planetei.

Colectia Re:Style 2023 include tinute confectionate din anvelope sfaramate, centuri de siguranta transformate in curele, oglinzi retrovizoare transformate in rochii futuriste si o placa de roata folosita ca piesa centrala pentru o rochie neagra lunga.

Scopul colectiei – care include si cabluri de masina dar si piele – este de a demonstra ca inspiratia poate fi gasita oriunde daca ai un punct de vedere creativ. In acelasi timp, este o campanie menita sa sublinieze interesul Hyundai pentru amprenta de carbon, compania avand misiunea sa isi reduca emisiile de carbon la zero pana in 2040.

Colectia a fost prezentata zilele trecute in cadrul Saptamanii Modei de la Seul si va putea fi vizitata sub forma unei expozitii in Coreea de Sud pana pe 9 aprilie.

Dupa 10 ani petrecuti la conducerea creativa a casei de moda Moschino, Scott a anuntat saptamana trecuta ca va parasi rolul de director de creatie al brandului italian detinut de Aeffe. 

Jeremy Scott a prezentat prima sa colectie pentru Moschino in sezonul de toamna-iarna 2014 si a socat industria modei prin referintele la cultura consumerista care au redefinit casa de moda in anii care au urmat.

Abordarea curajoasa a lui Scott la Moschino a venit intr-un moment in care industria modei avea mare nevoie de un nou suflu iar introducerea elementelor pop-art care amintesc de strategia artistica a lui Andy Warhol au stabilit noi tendinte la nivel mondial. Treptat, majoritatea designerilor au imprumutat din ideile lui Scott care a fost deopotriva criticat si apreciat cand a amestecat logo-urile McDonald’s, imprimeuri animaliere si desene cu Spongebob Squarepants. 

Scott a redefinit „femeia Moschino” dupa chipul si asemanarea unei papusi Barbie in colectii in care corpul feminin a devenit un panou publicitar menit sa atraga atentia asupra modului in care sunt privite femeile in societate.

Prin fiecare defilare de moda si fiecare costum creat pentru Lady Gaga, Madonna, Beyonce sau Katy Perry, Jeremy Scott nu si-a propus nici sa fie popular si nici sa fie placut de toata lumea. Si-a dorit sa fie provocator si sa chestioneze ce inseamna industria modei, supraconsumul de masa si cultura pop.

Mai jos veti descoperi multe despre cariera lui si cele mai spectaculoase tinute create pentru Moschino.

Citește în continuare