Malia Obama, fiica fostului presedinte Obama, a regizat noua campanie Nike. Reclama este acuzata de plagiat.

Nike a lansat noul model de pantofii sport A’One, prima linie semnata de jucatoarea de baschet A’ja Wilson, iar campania vizuala a fost regizata de Malia Obama.
Fiica cea mare a fostului presedinte american Barack Obama si a fostei Prime Doamne Michelle Obama a semnat doua scurtmetraje emotionante care insotesc campania de promovare a pantofilor, marcand astfel un nou pas in afirmarea sa ca regizoare in ascensiune.
Primul film a adus un omagiu jocurilor copilariei si a celebrat puterea feminina printr-un cantec reinterpretat.
In primul dintre cele doua clipuri regizate de Malia Obama, A’ja Wilson este invatata de o fetita sa joace Miss Mary Mack, un joc clasic de aplauze practicat de generatii de copii.
Versurile insa au fost rescrise, transformand cantecul intr-un imn al victoriei personale: „A’ja Wilson’s on top, top, top. Can’t take her spot, spot, spot.” Filmul stabileste in doar cateva cadre o conexiune intre doua generatii de fete de culoare care isi vad reflectate ambitiile in figura atletei Wilson.
Cea de-a doua reclama a fost filmata la Big T’s Bar-B-Que din Columbia, Carolina de Sud – orasul natal al lui A’ja Wilson. Sportiva vorbeste despre ce inseamna pentru ea sa isi vada numele inscriptionat pe un pantof Nike si cum aceasta realizare vine nu doar ca o confirmare a performantelor ei atletice, ci si ca o responsabilitate fata de comunitatea din care provine. Intr-un dialog intim, Wilson povesteste despre copilarie in care visa cu ochii deschisi la momentul in care a devenit MVP al echipei americane de la Jocurile Olimpice de la Paris.

Pantofii A’One dispun de tehnologia Cushlon ST2, care combina o spuma moale cu o baza mai rigida, oferind astfel aterizari amortizate. Modelul este conceput special pentru a sustine miscarile dinamice ale unei jucatoare de calibrul lui Wilson. Materialul superior respirabil si brantul de sustinere contribuie la stabilitatea piciorului, oferind atat confort, cat si functionalitate.
Dupa ce a absolvit Universitatea Harvard, Malia Obama s-a mutat in California si a inceput sa lucreze in industria cinematografica.
A fost asistenta de productie inca din 2014 si a lucrat in echipa de scenaristi a serialului HBO Girls in 2015. Ulterior, Donald Glover a cooptat-o in echipa de scenaristi a serialului Swarm, iar apoi a produs pentru ea scurtmetrajul The Heart, pe care l-a scris si regizat. Filmul, o drama intima despre un fiu care isi pierde mama dupa o cearta dureroasa, a fost selectionat la festivalurile de film de la Sundance si Toronto si a castigat premiul pentru cel mai bun scurtmetraj de fictiune in 2023.
In toamna anului trecut, Malia a fost invitata la cea de-a 50-a editie a Festivalului de Film American de la Deauville, in Franta, unde a prezentat The Heart. A primit distinctia Young Spirit, iar in declaratiile de pe covorul rosu, a marturisit ca, pentru a evita eticheta de „copil de vedeta” (nepo baby), se gandise chiar sa renunte la numele de familie.
Succesul campaniei Nike a fost insa umbrit de acuzatiile aduse de regizoarea independenta Natalie Jasmine Harris, care a semnalat asemanari izbitoare intre unul dintre reclamele regizate de Malia Obama si filmul sau din 2024, Grace.
Harris a sustinut ca secventa in care doua fete de culoare se joaca pat-a-cake reproduce, la nivel de compozitie, paleta cromatica si unghiuri de filmare, scene din filmul ei. Intr-o postare pe platforma X, Harris a publicat comparatii vizuale si a afirmat ca problema nu este Malia in sine, ci sistemul care alege mereu nume deja consacrate in detrimentul artistilor independenti care inoveaza cu mijloace modeste. Puteti viziona mai jos comparatia.
I'm just going to leave this here.
— Natalie Jasmine Harris (@nataliejharris) May 12, 2025
This is my indie short film, "Grace," next to Malia Obama's @Nike x @_ajawilson22 commercial
It's devastating, but at least you can (hopefully) see that this is about much more than just pat-a-cake…. pic.twitter.com/71m0H5n84z