Skip to content

Marion Cotillard – „Sa te scufunzi in emotie si sa ramai prezent suta la suta in ea, fie ca esti pe scena sau in film”

  • envelope icon

Cu o zi inainte de reprezentatia oratoriului dramatic „Jeanne D’Arc au bûcher” din cadrul Festivalului George Enescu, interpreta principala Marion Cotillard si dirijorul Alexandre Bosch au avut o intalnire cu presa.

Imbracata simplu, cu un tricou negru si o fusta pana la mijlocul gleznelor, cu parul prins intr-o coada, actrita – castigatoare a unui premiu Oscar si doua Globuri de aur – a fost un exemplu de modestie si generozitate fata de echipa cu care lucreaza.

Cu un rol preluat de la mama sa, Marion Cotillard aduce pe scena o Jeanne D’Arc puternica, dar cu fragilitate  emotionanta

 Cotillard joaca in acest spectacol de mai bine de 14 ani, a avut reprezentatii alaturi de multe orchestre si multi dirijori, iar drumul parcurs pentru descoperirea detaliilor partiturii, precum si generozitatea de a recunoaste ca nu a inteles lucrarea in detaliu de la inceput spun multe despre sinceritatea si caracterul sau.

„Pentru ca deja am lucrat de cateva ori acest spectacol, cu diferite orchestre, acum imi este mai usor. Dar pentru mine cel mai provocator este sa am intrarile corecte si, daca nu aud corul foarte bine, imi este foarte greu. Textul este un dialog intre Jeanne D’Arc si cor.

Cand am inceput sa fac acest rol nu intelegeam foarte bine toata partitura, ma pregatisem singura acasa fara un specialist alaturi,  dar acum – dupa munca cu un antrenor vocal si dirijori care mi-au explicat lucrarea in profunzime, imi doresc sa arat cat mai mult respect pentru fiecare nota si pauza, fiecare vers si fiecare muzician”, a spus Cotillard.

Galerie foto cu imagini din reprezentatiile anterioare „Jeanne D’Arc au bûcher”:

„Sa afli inima adevarata a povestii pe care o ai de spus si sa ramai prezent in text suta la suta”

„E la fel ca pe platourile de fimare, daca nu esti in acel loc suta la suta, nu ai satisfactia completa a muncii tale, a experientei tale, dar iei si din bucuria experientei celorlalti – aici coristii, cantareti-solisti. Emotia nu e cel mai dificil lucru, cand vorbim de un text ca Edith Piaf sau acesta din Jeanne D’Arc pentru ca atunci cand un text este bine scris, tot ceea ce ai de facut este sa te scufunzi cu totul in poveste. Pentru aceasta lucrare, in mod special, avem muzica – foarte puternica din punct de vedere emotional – care te conduce catre o traire puternica.

Dar in meseria noastra, nu partea emoționala este cea mai dificila, ci partea tehnica. Sa fii tot timpul conectat, atent la tot ce se intampla in jur, sa te coordonezi cu toti ceilalti. Sa fii intotdeauna cum trebuie.

E foarte frustrant sa iti dai seama ca nu esti prezent emotional, cu intreaga constiinta, intr-un show si ca asta te impiedica sa fii cat mai bun. E super frustrant sa stii ca ii incurci pe ceilalti si sa gandesti asta in timpul unui show indepartandu-te si mai mult de la a fi prezent suta la suta emotional.

Sunt dificultati in orice poveste ai de spus, ca e pe scena sau in fim, dar ce e interesant de fapt este ca atunci cand te scufunzi cu totul in emotiie textului, ale povestii, afli inima adevarata a acelei intamplari”, crede Marion Cotillard.

Ce este un oratoriu dramatic si care e diferenta in raport cu o opera

Un oratoriu dramatic este o lucrare pentru orchestra, cor si solisti asemanatoare operei doar ca este mai putin teatrala si punerea in scena este mai apropiata de un concert. In oratoriu se intampla de multe ori ca personajul principal sa fie corul, in plus Opera tinde sa aiba subiecte inspirate din mitologie, istorie sau relatii de viata (iubiri, tradari etc) pe cand Oratoriu are texte inspirate din subiecte sacre, iar spectacolele se tin adesea in biserici.

Jeanne D’Arc au bûcher” este un oratoriu dramatic semnat de compozitorul francez de origine elvetiana Arthur Honegger, pe un libret realizat de poetul si dramaturgul Paul Claudel. Povestea spune prin 11 scene, in sens invers cronologic, momentele importante din viața eroinei franceze care au dus la condamnarea ei la ardere pe rug.

Spectacolul de la Bucuresti al Orchestrei Nationale din Lille il va avea la pupitru pe maestrul Alexandre Bloch. Partiturile corale vor fi sustinute de Corul Filarmonicii “George Enescu”, dirijat de Iosif Ion Prunner si de Corul de Copii al Radiodifuziunii Romane, dirijat de Razvan Rados.

Biletele sunt epuizate, dar spectacolul va putea fi urmarit live din Ateneul Roman pe site-ul festivalului, maine de la ora 16.30.

Puteti descarca de aici aplicatia festivalului pentru a vedea concertul oriunde veti fi.

  • envelope icon

Taguri:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *