Morcheeba si Parov Stelar la Bucuresti (recenzie si poze)

Morcheeba, Parov Stelar, The Amsterdams si Electric Brother au sustinut un concert eveniment la Sala Polivalenta din Bucuresti, sambata, 8 octombrie 2011, in organizarea celor de la TM LIVE.

Cand am aflat la sfarsitul lui iulie ca Parov Stelar urmeaza sa revina in Romania, ma intrebam cum va arata intregul eveniment, apoi la inceputul lui septembrie cei de la TM LIVE au anuntat line-up-ul cu Morcheeba, Parov Stelar, The Amsterdams si Electric Brother, moment in care am cam decis ca e un eveniment care merita experimentat live.

TM LIVE au pregatit mai degraba un party de proportii decat un simplu concert. Initial, programul mi s-a parut un pic cam lung si ca se va intinde un pic cam mult, cu Morcheeba la ora 1 AM si Parov Stelar in jur de ora 3 AM. La fata locului senzatia a fost cu totul alta, anume ca fiecare trupa a intrat exact in momentul in care publicul era pregatit pentru ce avea sa urmeze (orele anuntate au fost respectate). La capitolul organizare as mai adauga ca locatia a fost excelent aleasa, cine avea chef de actiune putea merge pe teren, cine avea chef  de o seara linistita tribuna oferea o alternativa excelenta.

In ceea ce priveste pretul biletelor, dar si cele ale ofertelor din timpul concertului as spune ca au fost cel putin rezonabile.

La eveniment au participat zic eu vreo 6 mii de oameni ceea ce, dincolo de cifra (care oricum e doar orientativa) inseamna o prezenta importanta. Dar despre public mai multe in cele ce urmeaza.

Concertul a inceput asadar in jur de ora 22 cu Electric Brother care a primit oamenii cum se cuvine in acorduri electronice din cele mai variate. Electric Brother e un proiect electro care abordeaza muzici dintre cele mai variate, de la trip hop, la downtempo sau chill-out pana la world music. In spatele lui se afla Cristian Stefanescu, un muzician si producator roman pe care merita sa il urmariti pe unde va intalniti cu el. Cel mai recent album Electric Brother se numeste Pe pamant si a fost lansat in 2011.

Electric Brother este producatorul albumului Electromagnetica cel mai recent material al celor de la The Amsterdams, cei care i-au urmat pe scena ieri seara.

The Amsterdams, trupa indie rock din programul concertului a facut spectacol. Au cantat piese mai vechi si mai noi, amintesc aici Laika, Apple si bineinteles Summertime pentru care au lansat de curand un videoclip, i-au dedicat o piesa lui Parov Stelar si in general au oferit sow plin de energie. In opinia mea publicul n-a fost foarte sensibil la ce incercau sa faca Andrei si baietii lui.

The Amsterdams au fost ei insisi, au cantat cu vadita placere, trimitand spre public energie pozitiva, cam asa cum se intampla si in videoclipul Summertime, daca tot am amintit de el. Poate nu e locul aici pentru discutia asta, dar The Amsterdams merita tot respectul pentru ca nu fac compromisuri canta ceea ce simt si nu fac videoclipuri pentru vizualizari ci pentru a reflecta muzica pe care o fac si in care cred.

Morcheeba au intrat pe scena in jur de ora 1,  publicul era deja pregatit, sala se umpluse, in fata abia aveai loc sa te mai misti iar locurile din tribune erau cam toate ocupate.

Skye Edwards, Paul si Ross Godfrey alaturi de trupa lor au revenit in fata publicului roman dupa un an de zile, in 2010 sustinand un concert la Sala Palatului.

Prima piesa propusa ieri seara publicului a fost The Sea, urmata de Friction, de Otherwise, Slow Down sau Blindfold ca sa dau doar cateva titluri din memorie. Morcheeba au cantat mai bine de o ora, au revenit pentru un bis care a trezit la viata publicul cu Blood Like Limonade si un solo energic oferit de Ross Godfrey.

Skye a purtat pe scena o rochie rosie/portocaliu despre care ne-a spus la un moment dat ca a facut-o chiar ea (asa cum de altfel se intampla cu majoritatea tinutelor ei de concert). Atmosfera a fost una destinsa, ca la toate concertele Morcheeba, Skye si Ross au vorbit cu publicul au oferit ceva tequila celor din fata si au povestit in ce context au compus unele dintre piese.

Cu multa naturalete si simplitate Morcheeba au oferit aproape o ora jumatate de muzica facuta din pasiune, pasiune transmisa si publicului prin apropierea pe care au stiut sa o stabileasca. A fost un moment inedit in care Skye a spus It’s ok to make photos, cerandu-le oamenilor in albastru sa lase pe toata lumea sa faca poze. Aici ar fi o intreaga discutie de purtat, legat de poze, public, cine face poze, cat si cum, dar momentan ma limitez in a descrie faptele.

Revenind la public, mie mi s-a parut un pic apatic, mai putin entuziast decat m-as fi asteptat. Practic abia la bis atmosfera a inceput sa se mai incalzeasca.

Cei care au fost si la concertul Morcheeba din 2010 o pot eventual confirma sau infirma, din ce am cititi si din imaginile de atunci cred ca nu au fost mari diferente intre concertul de atunci si cel de ieri seara.

Morcheeba au incheiat concertul undeva in jur de ora 2.30, nu inainte de ca Skye Edwards sa ii prezinte pe toti membrii trupei.

A urmat o pauza de aproximativ jumatate de ora, in care Parov Stelar Band au facut toate pregatirile necesare pentru urmatoarea parte a serii: electroswing party!

Solista trupei a salutat publicul in romana, dupa care a urmat ora si ceva de muzica si dans pe ritmuri electro ale lui Marcus Fureder si acordurile de saxofon ale lui Max, plus vocea si energia cu care solista a (Cleo Panther daca nu ma insel) electrizat publicul. Fanii lui Parov Stelar au putut asculta piese ca Libella Swing, Chambermaid Swing, Catgroove (pentru ca lui Parov ii plac pisicile)…

Show-ul Parov Stelar s-a incheiat cu obsesiv-excelenta piesa Matilda.

La plecare Parov Stelar au spus Multumesc publicului care a facut o atmosfera senzationala pana tarziu dupa ora 4 AM.

Party-ul de la Sala Polivalenta a continuat cu o noua sesiune alaturi de Electric Brother.

In linii mari acestea ar fi impresiile dupa concertul de ieri seara, pentru mine surpriza a fost modul in care publicul l-a primit si a interactionat cu Parov Stelar.

Desi headliner-ii au fost Morcheeba, atmosfera cea mai tare a fost la Parov Stelar si spun asta tinand cont si de faptul ca la electroswing se lasa cu mai multa degajare de energie decat la trip-hop. Poate ca au plecat cativa oameni dupa Morcheeba, dar nu prea multi iar cei care au ramas au fost mult mai implicati, chiar si cei din tribuna s-au ridicat si au intrat in atmosfera.Cu atmosfera marca Parov Stelar va puteti intalni in curand in Kasho Club din Brasov

Mai jos avem cateva poze de la concertul Morcheeba, Parov Stelar, The Amsterdams si Electric Brother care a avut loc pe 8 octombrie 2011 la Sala Polivalenta din Bucuresti.

Ca sa inchei intr-o nota si mai personala, ma bucur ca am reusit sa ii vad impreuna pe Morcheeba pe care ii stiu de la inceputul anilor 2000, pe Parov Stelar, pe care l-am descoperit acum vreo trei ani si pe The Amsterdams, una din trupele care fac muzica autentica, din pasiune, ceea ce e de apreciat.

Astept impresiile voastre, cum vi s-a parut ce v-a placut, ce nu ?