Skip to content

Galerie foto. La Berlin se joaca musicalul Falling in Love, cu peste 850.000 de bilete vandute. Costumele sunt semnate de Jean Paul Gaultier si realizate din 100 de milioane de cristale Swarovski.

La inceputul lui 2020, celebrul designer francez Jean Paul Gaultier s-a restras din industria modei si s-a dedicat pasiunii pe care o avea inca din copilarie: costumele de scena. In ultimii ani, s-a indragostit de Berlin si a curatoriat unul dintre cele mai bine vandute musicaluri germane: „Falling in Love” pe scena Friedrichstadt-Palast.

Spectacolul a avut premiera in 2023 si ramane in continuare popular, cu peste 850.000 de bilete vandute pana in prezent. Este considerata cea mai impresionanta productie de scena din Europa, o adevarata explozie vizuala de creativitate, extravaganta si glamour.

Gaultier si-a transpus vocabularul vizual pe scena celui mai mare teatru din lume.

Pentru Gaultier, „Falling in Love” este mai mult decat un simplu proiect vestimentar. Este o extensie a limbajului sau artistic, in care corsetul si sutienul conic devin semnaturi recognoscibile, dar reinventate pentru o noua poveste. 

Costumele sunt realizate alaturi de doua echipe tinere de designeri – Fecal Matter si Sasha Frolova – alese atent de creatorul francez. Rezultatul este o complexitate vizuala care aminteste de estetica filmelor „Al Cincilea Element” (pentru care a lucrat cu Luc Besson) si „The Hunger Games” si a musicalului “We Will Rock You”.

Spectacolul este semnat de regizorul si scenaristul Oliver Hoppmann, care marturiseste ca totul a inceput de la doua versuri ale poetului William Blake: „I went to the Garden of Love / And saw what I never had seen.”

Personajul principal este numit simbolic “Tu”, este un poet surd, izolat de lume care nu isi gaseste locul si vocea pana cand nu ajunge in gradina pierduta a iubirii. Acolo, incepe o calatorie initiatica, un drum catre regasirea expresiei proprii si catre eliberarea prin arta si emotie.

Musicalul este gandit pentru a oferi o experienta 360 de grade din suntete, lumini, culori, miscare si costume complexe, cu detalii minutioase.

Cei peste 60 de artisti care apar pe scena sunt imbracati in peste 100 de milioane de de cristale Swarovski — un record pentru productiile de film sau teatru de pana acum. Unul din cristalele utilizate pentru scenografie este cel mai mare cristal taiat Swarovski din lume si cantareste 180 de kilograme ─ un simbol al excesului artistic asumat.

Pentru Gaultier, colaborarea cu Friedrichstadt-Palast nu este o noutate absoluta. In 2018, el a creat costumele pentru „The One Grand Show”, dar de aceasta data implicarea sa este mult mai ampla. Nu doar ca a desenat costume si a adus alti designeri in proiect, dar a fost si art director, oferind intregii productii amprenta sa estetica si coerenta stilistica.

„Falling in Love” are un buget de productie de aproximativ 14 milioane de euro, fiind cea mai costisitoare creatie din istoria teatrului Friedrichstadt-Palast, care gazduieste cel mai mare spatiu de scena din lume. Sala are 1.900 de locuri si majoritatea reprezentantiilor s-au jucat cu toate biletele vandute.

In cei 50 de ani de avantgarda, Gaultier a scris istorie si a creat momente spectaculoase in moda, teatru, film si muzica.

Pasiunea lui Jean Paul Gaultier pentru design a inceput in copilarie, intr-o suburbie a Parisului unde obisnuia sa creeze costume de cabaret pentru ursuletul sau de plus.  

A fost asistentul personal al faimosului Pierre Cardin. La 18 ani, si-a inceput ascensiunea in lumea modei in acelasi timp cu Thierry Mugler. 

Prima defilare oficiala a unei colectii haute couture Jean Paul Gaultier a avut loc in 1976. Moda pariziana venea dupa multe secole de lux si rafinament iar tendintele decadente ale anilor ’80 l-au inspirat pe tanarul designer sa isi incerce norocul, avand sustinerea mai multor prieteni influenti in industrie.

Gaultier s-a remarcat prin spiritul non-conformist, fiind numit „copilul teribil al modei franceze”. A insistat cu folosirea fustei si a kiltului pentru barbati in colectiile sale pana au devenit o tendinta mondiala. A introdus modele de toate varstele si femei de toate formele in defilarile anilor ’90. 

A creat unul dintre cele mai faimoase costume purtate de un popstar pe scena: corsetul conic al Madonnei din turneul „Blonde Ambition” din 1990. 

Si-a incercat norocul in lumea muzicii si a televiziunii, lansand un album de muzica dance si devenind gazda emisiunii comice „Eurotrash” intre 1993 si 1997.

Intre 2003 si 2010, Gaultier a aratat ca are puterea de a se adapta in lumea modei. Majoritatea designerilor cunoscuti din lume au fost angajati pentru a salva marile case de moda de la faliment. El a preluat functia de director creativ pe care Martin Margiela a avut-o in fruntea casei de moda Hermes.

In 2011, Gaultier a introdus faimosul „granny hair” – „parul gri ca o bunica” in defilarile haute couture. In 2015, a revenit la aceasta idee care a fost preluata de lumea modei si a devenit o tendinta mondiala care rezista pana astazi.

In 2012, a fost primul designer invitat sa faca parte din juriul Festivalului de Film de la Cannes.

A creat costume pentru spectacole de teatru si cabaret in Berlin, Paris si Las Vegas, fiind deseori inspirat de Dita von Teese.

In lumea filmului, Gaultier a lucrat cu Luc Besson pentru costumele din „Al cincilea element”, cu Pedro Almodovar pentru „Kika”, „Mala Educacion” si „The Skin I live in” si cu Josee Dayan pentru serialul frantuzesc „Legaturi periculoase”, cu Catherine Deneuve in rolul principal.

Citește în continuare