Skip to content

Istoria parfumurilor Jean Paul Gaultier. Galerie foto cu evolutia sticlelor si reclamelor in ultimii 30 de ani. Care sunt aromele potrivite pentru fiecare ocazie.

De aproape cinci decenii, Jean Paul Gaultier s-a conturat ca un geniu al modei, marketingului si designului modern. Descris adesea drept “copilul teribil” al industriei creative, designerul a devenit celebru pentru incluziunea, diversitatea si curajul creatiilor sale. 

Daca in primele doua decenii ale carierei s-a limitat la colectii de moda, in 1993, Gaultier a creat primul sau parfum: Classique. Intr-o epoca in care tot mai multe case de moda incercau sa atraga publicul cu arome captivante, brandul de parfumuri al lui Gaultier s-a remarcat printr-o abordare mereu fresh si cool, doua ambalaje devenite iconice si campanii indraznete, extrem de senzuale, inspirate de arta contemporana. Spre deosebire de alte campanii care promovau parfumuri prin imagini aproape vulgare, Gaultier a reusit sa creeze o senzualitate jucausa si seducatoare, care captiveaza nu deranjeaza, perfecta pentru publicul tanar.

Va prezentam o istorie a parfumurilor Jean Paul Gaultier care defineste ideea reinventarii unui brand de sute de ori, atingand aproape de fiecare data succesul.

In portofoliul parfumurilor Jean Paul Gaultier au fost lansate in ultimii 32 de ani peste 10 linii diferite, fiecare avand zeci de iteratii, reinterpretari si versiuni care aduc ceva nou. In total, gama numara peste 159 de parfumuri, cea mai veche editie fiind creata in 1992 iar cea mai noua in 2024. 

Desi Scandal, La Belle, Le Male sau Classique sunt printre cele mai cunoscute parfumuri din lume, designerul a lansat si arome care nu s-au bucurat de succes si au fost intrerupte dupa scurt timp — un exemplu este Kokorico.

Bineinteles, Gaultier este un designer extrem de talentat insa amestecurile aromelor au fost realizate in colaborare cu parfumieri experti care i-au definit ideea de senzualitate in ceea ce priveste ingredientele utilizate si efectul olfactiv al acestora. Printre ei se numara Quentin Bisch, Francis Kurkdjian, Jacques Cavallier, Daphné Bugey, Fabrice Pellegrin, Steve DeMercado, Natalie Gracia-Cetto si Olivier Cresp.

Parfumul Classique din 1993 a revolutionat industria parfumurilor printr-un flacon devenit iconic. Celebrele siluete silfide din colectiile de moda Gaultier au fost transpuse sub forma unei sticle care imita curbele senzuale ale unui trup feminin.

In versiunea originala, Classique este o combinatie de vanilie, floare de portocal si ghimbir, avand succes instantaneu la lansare, ramanand un best-seller alaturi de alter ego-ul masculin al marcii, Le Male, cu note proaspete de lavanda si menta. Gandite aproape cu un efect afrodisiac, Scandal, cu note captivante de miere, si duo-ul La Belle si Le Beau, cu note de para si nuca de cocos, s-au inscris de asemenea printre cele mai bine vandute produse din gama Gaultier dar si din industria parfumurilor.

Marca ofera o varietate de alte arome, inclusiv Scandal Pour Homme Le Parfum Eau de Parfum Intense (dedicat barbatilor cu un stil de viata impunator), Scandal Le Parfum Eau de Parfum Intense (pentru femeile care iubesc scandalul), Scandal Ultra Male, Scandal A Paris, Scandal By Night, Scandal Pour Homme, Scandal. Sunt descrise ca fiind intense, cu arome care creeaza “dependenta si indulgenta, cu profiluri olfactive unice si captivante.”

Pe langa amestecul de arome — treptat a introdus tot mai multe note lemnoase pentru barbati si florale pentru femei —, parfumurile se bucura si de un ambalaj iconic, neobisnuit, descris de Gaultier despre “o cutie obraznica de conserve, precum cea pentru hrana pentru pisici de la supermarket”. 

Astfel a fost intregita o reteta de succes JPG care include cinci elemente: un nume deja celebru  care a stabilit tendinte in moda, amestecul de arome cu senzualitate, flaconul care inspira tinerete si sexualitate, ambalajul pop-art si campaniile vizuale in care tinere fotomodele pozeaza dupa un stereotip stabilit inca din anii ’90: barbatii sub forma unor marinari, femeile sub forma unor muze, unor Afrodite care isi asteapta marinarii.

Gaultier a avut de la inceput idei foarte precise si si-a imaginat bustul care a inspirat forma flacoanelor ca pe o “placere pentru toate simturile”.

Pe masura ce moda a devenit tot mai androgina, Gaultier si-a redefinita muza si a lansat Ma Dame, un parfum care poarta semnatura lui Francis Kurkdjian. “Ma Dame este scurta si ascutita, ca o lovitura de marker pe o pagina alba. Exista multa forta si multa moliciune in acest parfum. Acelasi lucru s-ar putea spune si despre femeile din ziua de azi.”, descria Gaultier creatia care pune in contrast coaja de portocala cu mosc, lemn de cedru moale, trandafir catifelat si un strop de grenadine.

Un alt element foarte inteligent al marketingului parfumurilor JPG tine de lansarea liniilor feminine simultan cu versiuni feminine. Astfel au aparut ideea cuplurilor care folosesc Gaultier in tandem, sustinute de ofertele de pachete cu reduceri (mult mai ieftine, mai accesibile comparativ cu parfumurile de lux).

De exemplu, in toamna anului 2016 au fost reinterpretate doua parfumuri iconice prin Classique Essence de Parfum (creat de Daphné Bugey)  si omologul sau masculin, Le Male Essence de Parfum (semnat de Quentin Bisch). In timp ce noul Classique miza pe note de frisca, Le Male combina citrice condimentate cu arome de piele si lemn. 

Pentru ca tendintele s-au schimbat treptat in privinta corpurilor ideale, silueta parfumurilor a trecut de asemenea printr-o transformare. Pentru barbati, umerii trunchiului au devenit mai largi iar talia mai sculptata, pentru femei, sanii au devenit mai mici iar partea dorsala a fost marita.

Un alt element care a contribuit la succesul parfumurilor este farmecul editiilor limitate, unele dintre ele fiind tematice pentru Craciun sau pentru Pride si comunitatea LGBT+:  Le Male Xmas Limited Edition 2021, Le Male Collector Edition 2022, Le Male PRIDE 2023.

Combinatia dintre designul exceptional, oferta limitata si marketingul inteligent a starnit o dorinta extraordinara pentru sticlele de parfum in editie limitata, catapultandu-le in topul vanzarilor. Din cauza ofertei limitate, a aparut un impuls de a colectiona parfumurile — cu sticlele adiacente — si chiar o serie de colectionari care se mandresc cu zecile sau sutele de exemplare de Classique sau Le Male pe care le detin.

In continuare va prezentam cateva recomandari: cele mai bune parfumuri Jean Paul Gaultier, potrivit expertilor din industrie.

Cel mai bun parfum dulce este So Scandal. Cu note de caramel sarat, vanilie si iasomie, este ideal pentru cei care isi doresc senzatia de aroma dulce fara nuante zaharoase si pe alocuri gretoase.

Cel mai bun parfum de seara este Scandal Original. Notele de miere sunt recognoscibile inca de la prima pulverizare, iar intensitatea sa este intarita de note calde, de caramel cu chihlimbar.

Cel mai bun parfum masculin este Le Male. Notele sale de varf de menta, lavanda si bergamota ii confera o vibratie seducatoare, perfecta atat pentru zi cat si pentru seara.

Cel mai bun parfum fresh este Classique. Cu un efect de prospetime, potrivit pentru birou, Classique este dulce, pudrat, cu tonuri florale albe si galbene. Daca sunteti in cautarea unei arome mai rezistente, de lunga durata, puteti opta si pentru La Belle.

Citește în continuare