Skip to content

In Serbia, Nike a creat un teren de baschet si locuri de joaca din reciclarea a 20.000 de perechi de pantofi sport donati de comunitatea locala.

Ca parte a pactului „Moves to Zero” prin care s-a angajat sa isi reduca amprenta de carbon, compania Nike a utilizat 20.000 de perechi de pantofi sport vechi, purtati si i-a refolosit pentru a realiza un teren de baschet si un loc de joaca in Belgrad, capitala Serbiei.

Proiectul a fost gandit impreuna cu agentia londoneza Accept & Proceed si isi propuneze sa redirectioneze pantofii care ar fi ajuns la gunoi si sa-i reinvesteasca inapoi in comunitatea locala.

Spatiul numit „Block 70” a fost creat din cele 20.000 de perechi de pantofi donati de comunitatea locala si este un exemplu despre cum pot fi gandite proiecte utile, inedite in jurul conceptului de reciclare. 

Designerul principal a fost Nigel Cottier care a utiliat litere sarbe personalizate, culori neon si forme abstracte pentru a crea un spatiu comun atragator, modern si functional. Intr-un comunicat de presa remis de Nike, Cottier a povestit ca „am fost fascinat de ideea de a integra diferite elemente ale culturii locale si de a le oferi o alta functie, cum ar fi liniile care delimiteaza spatiul de joc in baschet, informeaza jucatorii in privinta miscarilor si influenteaza starea de spirit si energia comunitatii. „

Pe langa terenul de baschet, au fost create un loc de joaca pentru copii, banci de gradina, un gard cu lanturi si pubele de colectare si reciclare. Nike a restaurat si coltul dedicat instrumentelor de sport in aer liber si bancile din zona pentru a se incadra in noua paleta de culori a terenului. Fiecare spatiu este definit in mod inteligent si jucaus prin forme geometrice, culori si litere.

Proiectul din Serbia a fost inaugurat la cateva luni dupa un alt teren de sport deschis in Hong Kong care a fost realizat tot din 20.000 de perechi de pantofi reciclati.

Desi a fost accelerat in ultimii ani din cauza crizei climatice si a modului in care producatorii de haine si incaltaminte au fost blamati pentru nivelurile uriase de poluare pe care le produc, programul Nike de reciclare ale pantofilor vechi exista inca din 1992. Programul se numeste Grind si transforma pantofii uzati pana la epuizare in materiale precum plastic, spuma, fibra de poliester, piele si textile care sunt utilizate ulterior pentru a crea pantofi noi, accesorii sau centre sportive.

In Hong Kong, Nike a refacut terenul Shek Lei care este utilizat de jucatorii de baschet si de alte sporturi. Artistul James Jarvis si-a pus semnatura asupra designului personajelor colorate care decoreaza terenul si ii bucura pe rezidentii din blocurile foarte inalte din zona care inconjoara spatiul.

In luna aprilie, Nike a anuntat programul „Refurbished” prin care va scoate la vanzare pantofii reconditionati la preturi reduse.

Pe de o parte, este un sistem circular de repunere in folosinta a pantofilor, pe de alta parte este o sansa pentru fanii brandului care isi doresc sa cumpere editiile limitate care au preturi foarte ridicate. Clientii vor putea returna pantofii in maxim 60 de zile de cumparare, acestia urmand sa fie reconditionati sau transformati in materiale prin programul Grind.

Pentru inceput, proiectul este derulat in 15 magazine din SUA si ar putea fi extins la nivel global in anii urmatori.

Citește în continuare

Interviu Remus Gabor, scenograf, speaker in conferintele FNT 2021: "Trebuie sa atragem tinerii catre teatru si film. Sunt nativi digitali asa ca trebuie sa vorbim pe limba lor, sa utilizam noile tehnologii: game design, holograme, realitate augmentata si sa ne adaptam pentru scenografia virtuala."

Unul dintre avantajele faptului ca editia din acest an a Festivalului National de Teatru se desfasoara in mediul online este faptul ca ofera acces tuturor la resurse pretioase si greu…

Citeste mai mult