Recenzie: aniversare 10 ani de The Mission

Va invitam sa cititi un guest post scris de Andra Zaharia (AndraZaharia.ro, Revvnation.com) – careia ii multumim! 🙂

Aseara am avut The Mission SMD la Arenele Romane, care au vibrat de la lasarea serii si pana la rasaritul soarelui de muzica electro, house, tech, progressive si dark house. Cap de afis au fost Simian Mobile Disco, dar eu il asteptam cu interes pe Dubfire, pe care l-am ratat acum ceva vreme cand a fost in Studio Martin. Prietenii nostri de la Monden.info au fost extrem de draguti si ne-au trimis sa simtim basii DJ-ilor carora le place sa exploreze adancimile house-ului. „The dark side of house music” ar putut fi tema petrecerii de aseara.

In deschidere l-am ratat pe The Model, dar am ajuns la intrare pe acordurile piesei Rusty Nails de la Moderat, care a intrat pe repeat in playlist-ul meu de prima data cand am auzit-o. Sa fiu sincera, nu auzisem de baietii astia pana am aflat de petrecerea The Mission, insa germanii au facut un set excelent aseara! Din punctul meu de vedere au fost cei mai buni din line up, poate si pentru ca ceilalti mi s-au parut putintel cam dark pentru gusturile mele. Muzica electronica de la Moderat imbina intr-un mod extrem de armonios suntele sintetice cu acorduri mai soft si mai melodice. Un alt moment foarte reusit din setul lor a fost piesa A new error, care a fost apreciata de critici drept una dintre cele mai bune din 2009 din genul electronic. Tot respectul meu pentru cei 3 Dj care ne-au facut sa dansam si sa ridicam mainile in aer, lucru care nu se intampla foarte des la concertele de electro sau tech.

Dupa Moderat, s-a facut o pauza… cam lunga, in opinia mea, de vreo 40 de minute. Simian Mobile Disco s-au tot lasat asteptati, ca niste vedete ale serii ce au fost, insa nu au livrat tocmai la standardele la care ma asteptam, dar ne-am bucurat de muzica buna dintre aparitii. Cunoscuti pentru productia lor analogica, SMD se axeaza pe tech house si electro house si le-a iesit un set ok, insa mai au de invatat la cum sa tina publicul in mana. Au avut momente cand au scazut tempo-ul atat de mult incat s-a pierdut energia acumulata si efectul n-a mai fost cel scontat.

Dupa SMD pe scena a urcat Dubfire, cu un intro destul de spectaculos si un joc de lumini excelent. Nici animatia din spatele sau de pe scena nu a fost mai prejos, completandu-i perfect stilul. Dubfire este unul dintre cei mai cunoscuti DJ de dark house si techno house, care intelege house-ul intr-o cheie complet diferita fata de Tiesto sau Armin. Inceputul in forta a continuat destula vreme, iar publicul s-a animat din nou, mai ales ca petrecaretii au ajuns destul de tarziu la concert. Mai jos puteti vedea patru clipuri din setul lui Dubfire.

Ultimul din line up a fost Tiga, pe care n-am mai apucat sa-l vad, avand in vedere faptul ca a intrat pe scena dupa ora 5, iar eu la 4 am capitulat, in ciuda energizantelor baute. Stilul lui Tiga, un DJ de origine canadiana, se incadreaza perfect in linia petrecerii si sunt sigura ca a dus la bun sfarsit ce incepusera inaintasii lui.

A fost o seara foarte relaxanta si foarte interesanta, in care am descoperit artisti noi si foarte talentati, asa cum sunt cei de la Moderat, si m-am bucurat de inca o petrecere reusita The Mission, alaturi de Georgiana si Andu, caruia vreau sa-i multumesc pentru camera si pentru poze. Multumim Monden.info ca ne-a trimis la concert si, daca n-ati fost acolo, aveti motive sa va para rau. Nu ratati urmatoarele concerte ale verii, fiindca urmeaza Above & Beyond, The Mission Dance Weekend si Markus Schulz.