Recenzie BECK’SPERIENCE

Un adevarat maraton al muzicii electro si alternative – BECK’SPERIENCE – peste 6 ore de nebunie, 3000 de oameni, 6 artisti „adevarati”, multa bere si multa distractie. Mini-festivalul a fost organizat de cei de la Emag!c Entertainment, a avut loc la Sala Polivalenta iar pe lista de performeri au figurat in ordine: Suie Paparude, Addictive TV, Goldfrapp, Stereo MC’s, Kraak & Smakk si Vive la fete.

Nu eram interesat de show-ul Suie Paparude asa ca am intrat acolo cand se instalasera cei de la Addictive TV. Probabil ca nu ati auzit de ei. Nici eu nu auzisem pana aseara. Revista TIME OUT i-a numit cei mai buni artisti care lucreaza cu audio-vizual. Sunt 2 barbati la butoane, mixeaza muzica in stil electro iar fundalul le este asigurat de visuals-uri care nu te lasa sa iti iei ochii de la ele – sunt funny, sunt interesante, altele sunt profunde sau au mesaje puternice, poze si mixaje foarte tari. Pentru genul asta de show si muzica, mi s-a parut antrenat si reusit. way to go!

Dupa o pauza (cam lunga, ce-i drept) a intrat GOLDFRAPP. Mi-a placut, nu numai ca mi-a placut, dar a fost genial. Avem o blonda naturala si niste instrumentisti, ea are 42 de ani (sa nu-i aminteasca cineva asta =)) ) si arata de 25 – picioare damn sexy, corp misto, rochie colorata, o fata deschisa si expresiva. Cei din band-ul ei, erau imbracati in alb cu totii si aveau show-ul lor pe care il respectau cu strictete: chitaristul schimba muuulte chitari si avea un loc bine stabilit in scena, basistul si tipa de la clape comunicau in felul lor, muzical, femeia de la clape era si backing si mai umbla si la un fel de sintetizator ciudat. Pe scena mai erau 2 harpe care scoteau sunete din acelea pe care le auzi doar in povestile audio – te fermecau pe loc si erau imbinate atat in piese lente cat si in piese ritmate. Violonistul era si el tot un geniu. 😛

Mi s-a parut un show desavarsit. Allison Goldfrapp – nu stiu daca exista cuvinte care sa ii defineasca vocea, s-ar putea sa gresesc daca o numesc perfecta, insa a trecut de la chill la soprana, la sunete puternice si o voce de piept bine sustinuta, a fost uimitor. Piesa care mi se potriveste (Mitzy a ales-o) este Happyness, cel mai recent single lansat de pe albumul Seventh Tree. Daca o sa cautati putin, o sa gasiti multe melodii interesante de la Goldfrapp, e un stil muzical destul de deschis. Publicul a fost electrizat de show-ul de 60 de minute iar sfarsitul a fost marcat de un bis cerut insistent. Mai e nevoie sa mentionez ca totul a fost live 100%? =)) Hai ca va las pozele cu Goldfrapp:

Dupa nebunia asta, au intrat Stereo MC’s cu un mix energizant si antrenant. Londonezii ne-au tinut in priza cu un DJ set si cateva piese live, inclusiv de pe noul album care va fi lansat in curand. Nu am stat pana la final pentru ca era deja prea multa oboseala si nu eram interesati in Vive la fete si nici in olandezii Krakk & Smaak. Concertul s-a incheiat la 4 dimineata pe ritmuri electro-pop. Avem una poza Stereo MC’s si ale lor vocaliste:

Sonorizarea nu a lasat de dorit, mi-a parut bine sa vad ca se poate chiar si cu cateva scapari, insa e multumitor, am plecat de acolo zambind. Organizarea a fost mult mai buna decat la un concert in aer liber iar publicul destul de matur, fara pusti, fara emo, fara sclipici si prea mult roz. Mai vreau! 😀

VIP Spotted! Dintre persoanele publice de la noi, am vazut pe Dan Popi, manager Cat Music/EMI Romania, Robi de la Sistem, Dee de la Insound si cativa actori destul de cunoscuti la vedere. Mai erau cativa, dar i-am uitat.

Cine a mai fost pe-acolo sa facem schimb de pareri? Sper sa mai ajungem la astfel de evenimente. It’s refreshing!

Credit poze: Alex Serbanescu, Emag!c