Recenzie „Motivat sa ucida”

motivat-sa-ucida

Motivat sa ucida” (Law Abiding Citizen) aduce pe marile ecrane doua nume importante ale cinematografiei: Jamie Foxx, in rolul lui Nick Rice, si Gerard Butler in rolul lui Clyde Shelton.

Filmul a rulat petru prima data la „Urbanworld Film Festival” si a avut premiera pe 6 octombrie la Hollywood. In regia lui F. Gary Gray, „Motivat sa ucida” este catalogat ca thriller, dar dupa ce veti vedea filmul va veti da seama ca este un mix intre mai multe genuri: thriller, drama, actiune. La noi va rula in cinematografe incepand de maine, 11 decembrie.

Filmul incepe cu una dintre cele mai dure si tragice scene: sotia si fiica lui Clyde Shelton sunt ucise chiar sub ochii acestuia de catre doi talhari Clarence Darby si Rupert Ames. Lacunele sitemului judiciar il pun pe procurorul Nick Rice, care se ocupa de acest caz, in fata compromisului si face o intelegere cu unul dintre asasini.

Timp de 10 ani Clyde, un inginer si inventator genial, face fel de fel de afaceri cu Guvernul Statelor Unite, achizitioneaza mai multe proprietati in puncte cheie ale orasul Philadelphia si se pregateste pentru a lupta impotriva intregului sistem care l-a lasat liber pe Clarence Darby.

Cu un plan foarte bine pus la punct il ucide brutal pe Clarence Darby apoi intra in „joc” cu toti cei implicati in procesul uciderii familiei sale ce a avut loc in urma cu 10 ani. Clyde este arestat, dar pana si arestarea sa facea parte din planul justitiarului diabolic care vrea sa isi razbune familia.

O singura chestie nu am prea inteles eu: in momentul arestarii acesta se dezbraca si apare gol pusca in fata autoritatilor. Sa fi fost doar o scena special creata pentru deliciul audientei feminine sau a fost un gest prin care arata polistilor ca se supune ordinelor lor? Totusi putea ramana macar in lenejerie, nu? Ma rog, inca nu am elucidat acest mister… poate ma ajutati voi.

Cred ca am sa ma opresc aici cu povestitul pentru ca as vrea sa mergeti sa vedeti filmul. In puzderia de filme relativ proaste care au aparut in ultimul timp, „Motivat sa ucida” este un film bun, are o poveste si este mult mai realist decat alte productii.

Mai jos puteti urmari trailerul, aveti sinopsisul si cateva fotografii.

Sinopsis: Clyde Shelton este un inventator stralucit care duce o viata fericita alaturi de famile, pana in momentul in care asista neputincios la uciderea cu bestialitate a fiicei si sotiei sale, in propria sa casa. Cei doi asasini sunt prinsi, iar tanarul procuror adjunct Nick Rice este fortat de seful sau sa accepte o intelegere cu unul dintre criminali. Acesta primeste o pedeapsa infima, in timp ce complicele sau este condamnat la moarte. Greseala este fatala, pentru ca Shelton porneste o cruciada sangeroasa impotriva sistemului. Imediat cum iese din inchisoare, dupa o sentinta de 10 ani, ucigasul care nu a platit pentru fapta sa este asasinat, Clyde Shelton recunoscandu-si crima fara nicio urma de regret. Mai mult, el ii da un ultimatum procurorului: fie se indreapta carentele sistemului judiciar, fie toti cei implicati in procesul de acum 10 ani vor muri. Desi este in inchisoare, el orchestreaza cu maiestrie cele mai spectaculoase asasinate, imposibil de anticipat sau prevenit de catre autoritati.

Credit foto: IMDb