Recenzie „Sherlock Holmes”

holmes

Vineri seara am fost la premiera „Sherlock Holmes” in regia lui Guy Ritchie, film pe care il astept din luna mai. Este exact asa cum mi l-am imaginat: rafinat, cu replici inteligente si ironice, imagine excelenta si coloana sonora perfecta.

Guy Ritchie il pune pe celebrul detectiv Sherlock Holmes (Robert Downey Jr.) in fata celui mai important caz din cariera sa: trebuie sa il prinda pe Lord Blackwood (Mark Strong) inainte ca acesta sa-si puna in practica planul malefic de ajunge la puterea Marii Britanii. Blackwood este un chimist stralucit, lipsit de scrupule, care pretinde ca este un zeu al magiei negre si care incearca printr-o serie de trucuri sa distruga Londra.

Sherlock Holmes este ajutat de prietenul si partenerul sau fidel Dr. John Watson (Jude Law) care sustine de fiecare data ca respectivul caz va fi ultimul si ca se va retrage din cariera de detectiv in favoarea unei vieti de barbat insurat, fapt ce nu se va intampla niciodata. Holmes si Watson locuiesc impreuna si au un caine pe nume Gladestone pe care Holmes testeaza fel de fel de anestezice. Cei doi se cearta pentru unele piese vestimentare, poarta dialoguri acide dar amuzante iar cand Watson este spitalizat, Holmes se ocupa personal de ingrijirea camaradului sau.

Din punctul meu de vedere intre Holmes si Watson este clar mai mult decat o relatie de prietenie, se poate spune ca ei traiesc o idila cu atat mai mult cu cat Holmes il invita pe doctor la opera sau sa petreaca impreuna cateva zile la casa de la tara iar cand vine vorba despre Mary Morstan (Kelly Reilly), logodnica lui Watson, Sherlock devine irascibil/gelos.

Sherlock Holmes” este primul film pe care l-am vazut in acest an, mi-a placut foarte mult, il recomand, neaparat sa fie vazut la cinema pentru a putea admira toate detaliile pe care Guy Ritchie a pus mare accent.

Alte pareri despre „Sherlock Holmes„:

Cosmin Zihan: Fresh, dimamic, destept, funny. Clar, e un film care merita vazut si chiar revazut. Actiunea, extrem de bine sustinuta de la cap la coada, personajele sunt foarte bine realizate, iar regia si imaginea redau atat de bine acea atmosfera a Angliei, incat te simti parte din film. Probabil nu e cea mai clasica abordare a lui Holmes, dar e abordarea perfecta pentru Robert Downey Jr. care reuseste sa suprinda toate laturile personajului si chiar sa mai adauge cate ceva.

Pandutzu: Iata ca primul film pe care l-am vazut in 2010 s-a nimerit sa fie chiar Sherlock Holmes. Inca de cand am vazut trailerul am zis ca asta e un film de vazut la cinema. Si nu m-am inselat. A fost chiar un film reusit care merita vazut la cinema. Filmul prezinta unul din cazurile lui Sherlock Holmes , care incearca sa opreasca planul maleficului Lord Blackwood de a prelua conducerea Marii Britanii. Sherlock este ajutat bineinteles de simpaticul sau partener, veteranul de razboi, Dr. Watson alaturi de care trece printr-o groaza de peripetii. Robert Downey Jr joaca exceptional rolul lui Holmes si e o adevarata placere sa-l vezi cum ii bate pe ceilalti in lupta corp-la-corp. Guy Ritchie reuseste sa ne reintroduca in lumea lui Sherlock Holmes si desi multi spun ca filmul nu respecta foarte mult aventurile din carte, Sherlock nefiind asa „agresiv”. Cred totusi ca in carte nu avea rost ca Doyle sa povesteasca cu lux de amanunte cum ii bate Sherlock pe raufacatori.

FilmeTari.com: Ritchie practic l-a reinventat pe Sherlock Holmes. Uitati tot ce stiati despre detectivul genial, calculat si linistit care rezolva cazuriurile aparent nerezorvabile din Londra secolului 19. Acest Holmes (Robert Downey Jr.) este exact opusul a ceea ce v-am prezentat mai devreme. Tipul e putin sarit de pe fix, incredibil de plin de el, dar in acelasi timp capabil sa reconstruiasca orice situatie din cele mai mici detalii.